ویژگی شاخص یک کرم پودر خوب

اگر پوست خشکی دارید، کرم‌پودر حاوی مرطوب‌کننده یا آبرسان را انتخاب کنید. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، روکش مات یا مخملی بهترین گزینه برای شماست.

پوشانندگی

هدف افزون‌تر دخترخانم ها در بکارگیری از کرم پودر‌ پوشانیدن لک‌ها‌ و نواقص رنگی پوست‌ خواهد بود .بنابراین یکی از خصوصیت های کرم پودر پوشانندگی بالای آن خواهد بود .

ضد حساسیت‌

در گزینش و خریداری کرم پودرتان مراقب‌ باشید و دست و دلباز باشید . چون کرم پودر‌ به صورت بی واسطه با پوست‌ شما در رابطه خواهد بود . درصورتی‌که از جنس و مارک‌ نامرغوبی بکارگیری بکنید به احتمال‌ فراوان سبب جوش‌ زدن‌ ، خارش ، التهاب و پوسته‌پوسته‌ گشتن پوستتان می شوید .

بافت سبک‌

کرم پودری که گزینش می نمائید درصورتی‌که بافت‌ سبک‌ داشته باشد‌ به سادگی بر روی پوست صورت می نشیند و خودآرایی شما را زیباتر نمایش میدهد . این یکی از ویژگی های پراهمیت در تعیین اقسام کرم پودر‌ گریم خواهد بود .

ضد آفتاب‌

کرم پودر‌های‌ عالی و پسندیده در محتویات خود‌ از ضدآفتاب بکارگیری می کنند . ازاین‌رو از پوست‌ شما در مواجه اشعه آفتاب حفاظت خواهد شد و مخارج شما هم کم می گردد .

قبل از انتخاب کرم پودر نوع پوست خود را بشناسید!

مزایا و معایب کرم پودر در مقابل پودر مایع بسیار زیاد است. به طور کلی، اگر پوست چرب دارید، کرم پودر برای شما عالی است

 اگر پوست معمولی دارید، فونداسیون مایع برای شما عالی است و اگر پوست خشکی دارید، کرم پودر برای شما مفید است.

نکته‌های ضروری برای تشخیص یک کرم پودر خوب

پوست‌های مختلف مشخصات منحصر‌به‌فردی دارند. به عنوان مثال افرادی که پوست‌های خشک دارند ممکن است به این نتیجه برسند که کرم پودرهای پودری باعث پوسته‌پوسته شدن صورتشان می‌شود و برای آن‌ها مفید نیست. در مقابل افرادی که پوست چربی دارند ممکن است به این نتیجه برسند که کرم پودرهای مایع روی پوست آن‌ها فیکس نشده و حرکت می‌کنند.

پوست هر کدام از ما به چیزهای متفاوتی نیاز دارد. برای انتخاب و شناخت ویژگی‌ های یک کرم پودر خوب باید بافت‌های پوست مورد توجه قرار گیرند. بهتر است انواع مختلف کرم پودر را امتحان کنید و همواره روی یک محصول خاص تعصب نداشته باشید چون برای بهداشت و سلامتتان مناسب‌تر است که بهترین را انتخاب کنید و این نیاز به بررسی دارد.

مزایای استفاده کردن از بهترین کرم پودر از نظر پزشکان

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از کرم‌پودرهای اصل این است که برخلاف کرم‌پودرهای تقلبی جذب خوب و قدرت پوشانندگی بالایی دارند. استفاده کردن از بهترین کرم‌پودر می‌تواند بافت و ظاهر پوست شما را بهبود بخشد و در عین حال از آن در برابر اثرات خورشید، آلاینده‌‎ها و سایر مشکلات که می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت شما داشته باشد محافظت می‌کنند.

بهترین کرم پودر پزشکی

کرم پودرها انواع مختلفی دارند. شما باید قبل از انتخاب کرم پودر مناسب، شناختی نسبت به رنگ پوست خود و نوع پوست خود داشته باشید تا بتوانید کرم پودر متناسب با پوست خود را انتخاب نمایید. در حالی که انتخاب کرم پودر مناسب به شما رنگ پوستی یکنواخت می‌دهد و هرگونه لک یا تغییر رنگ را پنهان می‌کند، انتخاب کرم پودر اشتباه می‌تواند اثر متضاد داشته باشد.

سوال اینجاست که بهترین کرم‌پودر برای پوست شما کدام است؟

کدام فرمول مناسب نوع پوست شما است و چه رنگی برای رنگ پوست شما مناسب است؟

برای ساخت کرم پودرها اغلب از اسیدهای چرب استفاده می‌شود این اسیدها در دراز مدت می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و منافذ پوست را میبندند و باعث ایجاد لک و کک و مک و جوش در پوست می‌شوند. یکی دیگر از نکات انتخاب کرم‌پودر فاقد چربی بودن آن است. بهترین کرم‌پودرهای پزشکی برای استفاده روزانه‌ کرم‌پودرهایی با  spf15 تا ۳۰ درصد هستند . چون علاوه بر پوشانندگی از پوست شما در برابر آفتاب نیز محافظت می‌کنند. همچنین cc کرم‌ها بدلیل داشتن رنگدانه های بیشتر نسبت به bb کرم ها  برای کسانی که دارای جوش‌های سرسیاه و ریز هستند بسیار مناسب هستند.

            کرم‌پودرهای بر پایه‌ی روغن

            کرم‌پودرهایی فاقد چربی

            کرم‌پودرهای مبتنی بر سیلیکون

            کرم‌پودرهای بر پایه‌ی تالک

            کرم‌پودرهای بر پایه‌ی مواد معدنی

            کرم‌پودرهای بر پایه‌ی آب با بافت کرمی

اگر پوست خشکی دارید، کرم‌پودر حاوی مرطوب‌کننده یا آبرسان را انتخاب کنید. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، روکش مات یا مخملی بهترین گزینه برای شماست. اگر پوست معمولی دارید، کرم‌پودرهای سبک با کاور متوسط مناسب استفاده روزانه معمولاً برای انواع پوست مناسب هستند و پوششی سبک تا متوسط را ارائه می‌دهند. با این حال، اگر پوست چرب دارید، در بسیاری از مواقع، کرم پودر ممکن است روی صورت شما به دلیل تولید سبوم توسط پوست و باز شدن منافذ پوست دوام و زیبایی کرم‌پودر شما را از بین ببرد در این صورت می‌توانید از یک، کم کننده منافذ یا پرایمر برای کوچک کردن منافذ و کاهش ترشح چربی استفاده کنید.

نتیجه گیری:

فرمول کرم پودرها به‌صورت مرتب در حال ارتقا و بهینه سازی‌اند و به همین دلیل شناخت ویژگی‌ های یک کرم پودر خوب کمی سخت است. مهم‌ترین موردی که در انتخاب کرم پودر باید مورد توجه قرار گیرد تطابق آن با نوع پوست مصرف کننده است که برای تحقق این هدف باید اول نوع پوست را به خوبی بشناسید تا بتوانید محصول مناسبی برای آن انتخاب کنید.

برند و سابقه کار آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است هرچه برند شناخته‌ شده‌تر باشد اعتماد کردن به آن راحت‌تر است.

Share