دیارمیرزا گزارش می دهد؛

عباسی در راه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی | یک سهم در کابینه دولت به گیلانی‌ها می‌رسد؟

دولت بار دیگر باید دست به کار شود و گزینه دیگری را ظرف روزهای آینده به مجلس برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند؛ از اسدالله عباسی استاندار کنونی گیلان به عنوان یکی از چهار گزینه این وزارتخانه نام برده می شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حدود ۴ ماه است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین وزارتخانه ها با سرپرست اداره می شود و زاهدی وفا وزیر پیشنهادی دولت نیز نتوانست اعتماد مردم برای برای تصدی این سمت را کسب نماید.

حالا دولت بار دیگر باید دست به کار شود و گزینه دیگری را ظرف روزهای آینده به مجلس معرفی کند. در همین راستا نیز طی روزهای اخیر زمزمه های زیادی شکل گرفته و هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس گفته که “احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیئت رئیسه مجلس، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، اسدالله عباسی استاندار گیلان و محمد عباسی معاون امور اجتماعی وزارت کشور گزینه های تصدی وزارت کار هستند و قرار است از بین این ۴ گزینه یک نفر به مجلس معرفی شود تا نمابندگان مجلس برنامه و سوابق وزیر پیشنهادی را بررسی کنند”.

در این بین محمد عباسی در دولت نهم سابقه وزارت تعاون و پس از ادغام وزارتخانه ها، اسدالله عباسی در دولت دهم به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده دار این وزارتخانه کلیدی و حیاتی بوده اند.

در اهمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همین بس که حدود ۳۰۰۰ مدیرکل دارد و انبوهی از سازمان متنوع و مختلف حوزه های اقتصادی، بانکی، بازنشستگی و کارگری، گردشگری، بهداشت و آموزش، بهزیستی و تعاون زیر مجموعه آن محسوب می شوند.

نگاهی به سوابق اسدالله عباسی استاندار کنونی گیلان نشان می دهد که او با توجه به سابقه وزارت با مشکلات ریز و درشت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آشناست و از آنجایی که سه دوره حضور در مجلس را نیز تجربه کرده و سالها عضو هیات رئیسه مجلس بوده، کاملا با فضای مجلس نیز آشنا بوده و پیچ و خم کار را به خوبی می داند.

همین تجارب سبب شده که اسدالله عباسی امروز با کارنامه حضور در دو قوه مقننه و مجریه گزینه شاخص، شایسته و قابل اطمینانی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد.

در دولت سیزدهم علی رغم اینکه گیلانیها رای بالایی به آیت الله رییسی دادند اما شوربختانه هیچ شخصی از گیلان در کابینه حضور پیدا نکرد و حتی در حد مشاور رئیس جمهور نیز نام یک گیلانی به چشم نمی خورد.

در همین زمینه از مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار می رود، اینبار با همدلی و همراهی یکپارچه در کنار سایر نمایندگان از اسدالله عباسی حمایت کنند تا جای خالی یک گیلانی در کابینه پر شود.

عباسی شخصی است که با توجه به تجارب و سوابق لازم، توانایی اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارد و به دلیل سابقه نمایندگی نیز به خوبی راه تعامل با نمایندگان را می داند؛ او در کابینه دولت بیشتر می تواند برای مردم گیلان و ایران اثرگذار باشد.

Share