لذت آشپزی

طرز تهیه یک ساندویچ خوشمزه با گوشت و پنیر

پنینی گوشت یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و ساده است که می‌توانید خیلی راحت آن را در خانه تهیه کنید. برای درست کردن این غذای خوشمزه می‌توانید از نان همبرگر یا تست یا باگت استفاده کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مجله دلتا، شما می‌توانید از پنیر ورقه‌ای یا رنده‌شده استفاده و یک ساندویچ خوشمزه در خانه درست نمایید. پنینی را می‌توانید با ساندویچ ساز یا در تابه گریل تهیه کنید.

پنینی گوشت یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و ساده است که می‌توانید خیلی راحت آن را در خانه تهیه کنید. برای درست کردن این غذای خوشمزه می‌توانید از نان همبرگر یا تست یا باگت استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه پنینی گوشت

گوشت ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
قارچ ۶ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
نان همبرگر یا تست به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس پنیری دیپ چدار

کره ۲۰ گرم
آرد ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری
پنیر چدار ۳ ورق
نمک و فلفل سیاه از هر کدام ۱/۳ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پنینی گوشت

مرحله اول

ابتدا پیاز را خلالی خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را به همراه ادویه‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهد. افزودن ادویه‌ها به همراه گوشت بوی زهم گوشت را می‌گیرد.

مرحله دوم

در ادامه قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید و داخل تابه تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود. بعد فلفل دلمه را بشویید و به اندازه نگینی ریز خرد کنید و تفت دهید تا مواد یکدست شود. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم

داخل یک تابه دیگر کره را ذوب و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شود. بعد ادویه‌ها را به همراه پنیر چدار افزوده و بگذارید تا پنیر ذوب شود.

مرحله چهارم

حالا نان همبرگر یا تست را برداشته و از مواد گوشتی داخل آن بریزید و بعد دیپ پنیری را اضافه کنید و نان دیگر را روی آن قرار دهید. سپس روی نان را کمی کره بزنید و در دستگاه ساندویچ ساز قرار دهید و بگذارید تا گریل شود. می‌توانید آن را داخل تابه گریل قرار دهید و یک جسم سنگین روی آن بگذارید و فشار دهید تا خوب گریل شود. برای دیدن غذاهای فوری توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه پنینی گوشت

می‌توانید به جای سس دیپ از پنیر ورقه‌ای استفاده کنید.
این مقدار برای ۴ تا ساندویچ مناسب است.
داخل تابه معمولی نیز می‌توانید این ساندویچ را درست نمایید.

Share