لذت آشپزی

هویج پلو مجلسی با گوشت قلقلی و زرشک

هویج پلو با گوشت قلقلی یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و خوش‌طعم ایرانی است که شما می‌توانید به سرعت با گوشت قلقلی آن را تهیه و یک پلوی بی‌نظیر ایرانی برای شام یا ناهار آماده کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مجله دلتا، هویج پلو یکی از پلوهای سنتی ایرانی است که به روش‌های مخلتفی تهیه می‌شود ولی طعم و مزه آن با گوشت قلقلی بسیار خوشمزه‌تر و ظاهری زیباتر برای مهمانی‌ها دارد.

هویج پلو با گوشت قلقلی یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و خوش‌طعم ایرانی است که شما می‌توانید به سرعت با گوشت قلقلی آن را تهیه و یک پلوی بی‌نظیر ایرانی برای شام یا ناهار آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

برنج ۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
هویج ۳ عدد
شکر ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ ۱ قاشق غذاخوری
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

برنج را خوب بشویید و با کمی نمک خیس کنید. یکی از پیازها را رنده ریز بزنید و آب پیاز را با دست بگیرید. به همراه گوشت و ادویه‌ها و کمی زعفران خوب ورز دهید و به شکل قلقلی‌های کوچک دربیاورید و داخل یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

یکی دیگر از پیازها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل تابه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. هویج‌ها را پوست بگیرید و خلالی خرد و بعد به تابه پیاز اضافه کنید و به همراه کمی شکر و زعفران خوب تفت دهید تا کمی هویج نرم شود. بهتر است در تابه را چند دقیقه ببندید.

مرحله سوم

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و کف روی برنج را مدام بگیرید. بعد از اینکه برنج کاملا نرم شد باید آن را آبکش کنید. برنج را داخل سبد بریزید و روی آن آب سرد بگیرید و قابلمه را مجدد روی حرارت قرار دهید و کف آن روغن بریزید و ته‌دیگ دلخواه را در آن بگذارید. برای داشتن یک برنج مجلسی، ۷ راه جلوگیری از شفته شدن برنج را بخوانید.

مرحله چهارم

نیمی از برنج را بریزید و کمی هویج و پیاز و گوشت قلقلی را لابه‌لای آن قرار دهید تا مواد و برنج تمام شود. بهتر است کمی گوشت قلقلی و هویج برای روی برنج نگه دارید. هویج پلو با گوشت قلقلی را ۳۰ دقیقه دم بگذارید و در همین حین زرشک را با کمی شکر و روغن تفت دهید تا پفکی شود. در انت‌ها پلو را داخل دیس بکشید و با گوشت و هویج تزیین کنید.

نکات کلیدی در تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

افزودن شکر به هویج اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید.
می‌توانید بین هر لایه ریختن مواد کمی زعفران بریزید.
در انت‌ها بهتر است کمی کره یا روغن حیوانی روی برنج بریزید.

Share