دلخوش خبر داد؛

شیرابه های سراوان پرتودهی می شود | طرح سوت زنی به قانون تبدیل می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، از رفع مشکل پسماند و شیرابه استان از طریق پرتودهی خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان انرژی اتمی سامانه پرتودهی گاما و الکترون برای تبدیل شیرابه به آب کشاورزی را دنبال می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید کاظم دلخوش با اشاره به موافقت مجلس با کاهش درصد حقوق گمرکی برخی از کالاها در قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۳ هزار تومانی، شاهد تغییرات در بودجه و تلفیق بودجه بودیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای ضروری مانند گندم و دارو و نهاده های کشاورزی و روغن و… به دنبال حذف ارز ترجیحی، افزود: سود بازرگانی کالاهای ضروری را به یک درصد رساندیم تا به مردم فشار وارد نشود. در بخش مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات هم با عوارض و سود بازرگانی یک درصد موافقت شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفت وگوی خبری باران، با بیان اینکه طرح حمایت از افشاکنندگان فساد از طریق سامانه سازمان بازرسی دنبال می شود، تصریح کرد: مردم می توانند شکایات خود تحت عنوان فساد اداری، فساد اقتصادی و… را ثبت کنند.

دلخوش با اشاره به برگزاری ۱۸ جلسه مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور و وزرای مختلف درباره پروژه های سفر، اضافه کرد: پسماند گیلان، رودخانه های رشت، شیرابه سراوان، راه آهن گیلان و… از جمله پروژه های مهم استان است.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن را از محل تهاتر نفت دنبال می کنیم، گفت: روسیه در حال انعقاد قراردادهای کلان اقتصادی با ایران است که یک فرصت محسوب می شود.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل پسماند و شیرابه استان از طریق پرتودهی خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان انرژی اتمی سامانه پرتودهی گاما و الکترون برای تبدیل شیرابه به آب کشاورزی را دنبال می کنیم؛ همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارتقای نهاده های دامی از دیگر برنامه هاست.

وی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات سفر در حوزه پسماند و فاضلاب گیلان و تخصیص مابقی اعتبارات در آینده نزدیک، متذکر شد: مجمع نمایندگان گیلان پیگیر تخصیص به موقع اعتبارات در بخش راه آهن است.

دلخوش در ادامه از راه اندازی دو چاه ۵۰۰۰ و ۱۵ هزار مترمکعبی در شهرستان صومعه سرا جهت تامین و ارتقای کیفیت آب شرب خبر داد و عنوان کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای شبکه گذاری آب پیش بینی کردیم؛ همچنین به بخش عمده روستاهای شهرستان آبرسانی شده و تاکنون موفق به لولخ گذاری ۱۸ کیلومتری شدیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان جاده خمام – پیربازار – ضیابر – آستارا و کلیدبر – ماسال و فومن – صومعه سرا – تالش را از پروژه های ملی شهرستان صومعه سرا دانست و تاکید کرد: سال گذشته ۳۰ پل در این شهرستان احداث شده و ۱۴۵ روستا را آسفالت کردیم.

Share