توضیحات دلخوش درباره ماجرای جدا شدن 23 روستا از منطقه آزاد انزلی؛

کلیات الحاق ۶ هزار متر اراضی به منطقه آزاد انزلی مصوب شده و بحث بر روی جزئیات است

دلخوش با اشاره به سخنانی مبنی بر جدا شدن ۲۳ روستا از منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: کلیات الحاق ۶ هزار متر اراضی شامل ۲۳ روستا در مجلس مصوب شده است و بحث بر روی جزئیات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «سید کاظم دلخوش» در گفت و گو با رشت پرس؛ با اشاره به سخنانی مبنی بر جدا شدن ۲۳ روستا از منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: کلیات الحاق ۶ هزار متر اراضی شامل ۲۳ روستا در مجلس مصوب شده است و بحث بر روی جزئیات است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این محدوده سرمایه گذاری شده است افزود: ۲ هزار هکتار از این اراضی دارای مشکل بوده که از سوی شورای نگهبان جهت بررسی مجدد به مجلس ارجاع داده شد.

وی با تاکید بر اینکه به صراحت نمی‌توان سخن از ابطال الحاق این ۶ هزار متر به جهت مصوبه مجلس در کلیات داشت، اظهار داشت: تاکید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اراضی کشاورزی و زیست محیطی است که حدود ۲ هزار متر را شامل می‌شود و مابقی اراضی ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری را در بر می‌گیرد.

دلخوش اعلام کرد: الحاق شهرک خمیران، شهرک صنعتی سفیدرود، فرودگاه سردار جنگل و شهرک ضیابر مورد موافقت نمایندگان بود و قرار شد تنها الحاق اراضی کشاورزی و زیست محیطی بررسی شده و یا ابطال شود.

وی با انتقاد از برخی نمایندگان استان و بیان اینکه دفاع نادرست منتج به نتایج نادرست می‌شود، خاطرنشان ساخت: در ماده واحده، الحاق ۶ هزار هکتار رای مثبت را کسب کرده و در آن ابهامی نیست.

Share