فرمانده انتظامی استان گیلان اعلام کرد:

دستگیری ۷۳۹ ‌اغتشاشگر‌ در گیلان | کشف انواع سلاح گرم و سرد از آشوبگران

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۷۳۹ نفر از اغتشاشگران در سطح استان خبر داد و گفت: ۶۰ نفر از این افراد زن بودند که توسط پلیس و سپاه دستگیر شدند‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی فرماندهی انتظامی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تحرکات اخیر در استان گفت: در همان شب های نخست با هوشیاری نیروی انتظامی، سپاه و بسیج توانستیم اغتشاشگران را مهار نماییم.

وی با بیان این مطلب که در این چند شب در کل استان ۷۳۹ نفر از اغتشاشگران دستگیر شدند، گفت: از این تعداد دستگیر شدگان ۶۰ نفر از آنها زن بودند و نکته حایز اهمیت این است که تعداد زیادی از این افراد نیز بومی گیلان نبوده و از سایر استان‌ها برای اغتشاش و آشوب وارد گیلان شده بودند و به اماکن عمومی و اموال خصوصی آسیب وارد کردند.

ملکی با بیان اینکه از افراد اغتشاشگر و فریب خورده سلاح های سرد و گرم توسط پلیس کشف و ضبط شده است، افزود: در شب گذشته یک تیم خراب کاری از استان های جنوبی وارد استان شده بود که با هوشیاری نیروی انتظامی گیلان شناسایی و دو نفر آنها دستگیری شدند که از این تیم سه نفره خرابکار و تعدادی سلاح گرم و مهمات و چاشنی های انفجاری کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی گیلان از مردم، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گیلان و رئیس کل دادگستری استان برای پشتیبانی از پلیس تشکر کرد و گفت: در شب دوم توانستیم بر نا آرامی ها مسلط شویم و خوشبختانه در دوشب گذشته تجمعی نداشتیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین نا آرامی هایی در استات نباشیم.

وی با بیان این مطلب کخه خط قرمز ما امنیت مردم است گفت: از همینجا به افرادی که فریب خورده هستند اعلام می کنیم که خط قرمز ما امنیت مردم است و از همه انها میخواهیم که به دامن نظام برگردند، از رسانه ها نیز برای اطلاع رسانی به موقع تشکر میکنیم.

ملکی افزود: متاسفانه افراد دستگیر شده در رده سنین پایینی بودند که در حال حاضر در اختیار پلیس قرار دارند؛ البته لیدر های آنها شناخته شده و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در ساعات اولیه این اتفاقات که در حال مدیریت اوضاع بودیم، ۱۰۴ نفر از کارکنان پلیس گیلان در این درگیری‌ها مجروح شدند و تعدادی از خودروها و موتورسیکلت‌های سازمانی و تعدادی خودرو آتش‌نشانی و‌ اورژانس نیز آسیب دیدند.

وی در پایان گفت: شاهد کمترین تخریب‌ها در سطح استان بودیم.

Share