با حضور علما و روحانیون؛

برگزاری جشن وحدت در روستای عنبران بندر آستارا | رضایی پور: دست خدا با مومنان متحد است

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه همواره دست خدا با مومنان متحد است، بیان کرد: تفرقه افکنی شگرد غرب است و باید با بصیرت و آگاهی مقابل هر گونه دخالت دشمن در تمام زمینه ها ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن وحدت در مسجد حضرت محمد مصطفی (ص) روستای عنبران بندر آستارا به همت بخشداری بخش مرکزی با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

فرماندار بندر آستارا در این آیین با اشاره به تلاش نبی اکرم اسلام (ص) برای وحدت میان مومنان اظهار کرد: قدرت اسلام در سایه اتحاد میان مومنان شکل می گیرد و در جنگ تحمیلی نمونه بارز این مساله نمود پیدا کرد.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به تقدیم ۱۱ هزار شهید اهل سنت به کشور برای ایجاد آسایش آسایش آرامش در جامعه تصریح کرد: وحدت ما همواره جبهه استعمار را عقب رانده و از کودتا و ترورهای بسیاری جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه همواره دست خدا با مومنان متحد است، بیان کرد: تفرقه افکنی شگرد غرب است و باید با بصیرت و آگاهی مقابل هر گونه دخالت دشمن در تمام زمینه ها ایستاد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به دامنه برنامه ریزی دشمن با ایجاد جریان کشته سازی و ناهنجاری در جامعه بیان کرد: دشمن همواره برنامه غارت منابع کشور را داشته و با ایران مستقل و قوی مخالفت جدی دارد و تمام دشمنی ها و عناد آنها با ملت ایران همین مسأله است، استعمارگری ذات غرب بوده و با قدرت داشتن، وحدت و ایستادگی ملت بزرگ ایران مشکل دارند.

وی با اشاره به رسالت و ماموریت خدمت رسانی به مردم توسط دولت سیزدهم در شهرستان آستارا بیان کرد: در حوزه های سازندگی و مرزی آستارا امروز اتفاقات بزرگ اقتصادی را شاهد هستیم و به عنوان نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب در آینده شاهد روزهای خوش برای این شهرستان حساس و مهم خواهیم بود.

امام جمعه اهل سنت روستای عنبران آستارا در این آیین با اشاره به وحدت مثال زدنی برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر بیان کرد: تفرقه در روح حیوانی است و تقوا با وحدت مومنان معنا پیدا می کند.

شیخ جابر عبداللهیان وحدت قلبی و عمیق میان مومنان را یک الزام دانست و تصریح کرد: وحدت یک عبادت است و سبب حفظ دین، قرآن، حجاب و شریعت ما می شود و باید همواره بر حفظ عظمت اسلام در سایه وحدت توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی وحدت را لازمه اول کشور دانست و بیان کرد: شهدا بر وحدت تاکید بسیاری داشتند و حرکت در چارچوب وحدت یک امر ضروری و لازم در تمام امور است و وحدت علمای شیعه و سنی در شهرستان مرزی بندر آستارا خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.

مولودی خوانی و تجلیل از خانواده معظم شهدا و علمای اهل سنت از دیگر بخش های این آیین بود.

Share