رضایی پور: مشکلی از بابت تامین کالاهای اولیه شب عید در آستارا نداریم

دعوت سرپرست فرمانداری آستارا از سرمایه گذاران برای تاسیس کشتارگاه نیمه صنعتی دام و طیور

سرپرست فرمانداری آستارا در این جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز بیان کرد: مردم با مشکلات گوناگون اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و در آستانه عید نباید مشکلی از بابت تامین کالاهای اولیه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری آستارا در این جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز بیان کرد: مردم با مشکلات گوناگون اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و در آستانه عید نباید مشکلی از بابت تامین کالاهای اولیه داشته باشند.

عنایت رضایی پور با اشاره به همسایگی این شهرستان با کشورهای اوراسیا و حضور احتمالی گردشگران خارجی تصریح کرد: آستارا یک شهرستان ویژه از این لحاظ است و باید تمامی موارد احتمالی پیش بینی شده و مشکلی بابت تامین کالا برای شهروندان این شهرستان نداشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد این کارگروه در ایام گذشته بیان کرد: در شش ماهه دوم سال جاری ۱۹۷۳ بازرسی از واحد های صنفی صورت گرفته و ۲۵۸ مورد تخلف توسط اصناف متخلف شناسایی و به میزان ۳۹ هزار و ۶۱۲ میلیون ریال برای عرضه خارج از شبکه، ۲۶ میلیون ریال برای احتکار، ۷۵۶ میلیون ریال برای تخلف گرانفروشی، ۵۹۷ میلیون ریال برای تخلف کم فروشی و ۱۴۰ میلیون ریال برای تخلف تقلب جریمه صادر شده و عمده این تخلفات شامل احتکار، گرانفروشی، قاچاق، کم فروشی و تقلب بوده است و بازرسان ستاد تنظیم بازار به طور مداوم موارد تخلف را مورد پایش و کنترل قرار می دهند.

وی با اشاره به تامین اقلام اساسی به قیمت مصوب در سطح شهرستان بیان کرد: در ۲ ماه گذشته ۲ هزار و ۴۰ کیلو تخم مرغ در سطح شهرستان توزیع شده است و ۱۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم شکر و همچنین ۵۸ تن روغن برای شب عید در توزیع خواهد شد و در روزهای آینده نیز ۱۴۴ تن برنج هندی و تایلندی به قیمت مصوب به ترتیب ۲۴ هزار و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: روزانه ۸ تن مرغ گرم در آستارا توزیع می شود و در ایام حضور گردشگران حتی به توزیع روزانه ۲۳ تن هم رسیدیم و قطعا تمام توان و تلاش خود را برای عدم احساس کمبود کالاهای اولیه در شهرستان به کار می گیریم.

رضایی پور گفت: گوشت گاوی و گوسفندی نیز در این شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر به قیمت پایین تر عرضه می گردد و در حال حاضر کمبودی در خصوص تامین کالاهای اولیه در آستارا وجود ندارد و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قابلیت افرایش ۳۰ درصدی حجم دریافتی کالاهای اولیه را در شهرستان داریم.

وی با تاکید بر حذف واسطه ها برای تامین کالاها تصریح کرد: کالا باید به طور مستقیم و بدون واسطه با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد، به طور یقین با جدیت و برخورد قانونی و بازرسی های مداوم می‌توان با این معضل مقابله کرد.

رضایی پور با اشاره به نیاز آستارا به کشتارگاه نیمه صنعتی دام و طیور گفت: با پیگیری و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، حمایت دولت را به طور تمام و کمال اعلام می کنیم و امیدواریم در آینده بتوان نیاز شهرستان را در حوزه تامین گوشت دام و طیور برطرف کرد.

Share