۷ نکته طلایی برای افزایش مشتریان شرکت های ساختمانی

افزایش درآمد برای مدیران شرکت های ساختمانی بسیار حیاتی است و در این مقاله ۷ نکته طلایی برای جذب مشتریان را معرفی کرده ایم که می تواند باعث افزایش درآمد شما باشد

جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد جزو مهمترین دغدغه های مدیران شرکت های ساختمانی است زیرا آینده کسب و کارشان به جذب مشتریان وابسته است. اگر نگاهی به چند سال گذشته بیاندازید، ملاحظه خواهید کرد که شرکت های بسیاری از بین رفته اند و دیگر اثری از آنها نیست.

یکی از مهمترین دلایل حذف این شرکتها، نداشتن برنامه ای برای بازاریابی بوده است. در حالی که در همان دوران، شرکت های زیادی رشد کرده اند و همه آنها استراتژی درستی در بازاریابی صنعت ساختمان داشته اند که به کمک آن توانسته اند، مشتریان سایر شرکت ها را نیز جذب کنند و کسب و کار خودشان را توسعه دهند.

نکاتی که در این مقاله توضیح داده ایم، به شما کمک می کند تا جزو شرکت های ساختمانی موفق باشید.

 images_1662621325.jpg

۱- استراتژی

قبل از اقدام به هر کاری، برنامه ریزی کنید و استراتژی دقیقی برای موفقیت داشته باشید. داشتن استراتژی در بازاریابی به شما کمک می کند که دید روشنی از اقدامات پیش رو داشته باشید و برای اجرایی کردن هر مرحله، تاریخ شروع و پایان مشخص کرده باشید.

این برنامه ریزی که دارای هدف مشخصی است، باید قابلیت ویرایش داشته باشد تا بتوانید در صورت مواجهه با چالش های پیش بینی نشده، به سرعت آنرا اصلاح کنید و مجددا در مسیر اصلی خود قرار بگیرید.

از خصوصیات دیگر یک استراتژی هوشمندانه این است که در آن جایگاه فعلی شرکت شما به درستی مشخص شده و به تناسب امکانات و شرایط شما، جایگاه ایده آل شرکتتان در آن مشخص شده است. در واقع باید جایگاه فعلی شرکت ساختمانی خود را مشخص کنید و سپس با داشته های شرکت، اهدافی که قرار است به آنها برسید را تعیین کنید.

۲- برندسازی

این یک امر واضح است که مشتریان ترجیح می دهند از خدمات و محصولات شرکت هایی استفاده کنند که در مورد آنها شناخت داشته باشند و به آنها اعتماد داشته باشند. در واقع برند سازی صنعت ساختمان باعث برتری بر رقبا می شود و در شرایطی که چند محصول با کیفیت و قیمت نزدیک به هم وجود داشته باشند، مشتریان محصولی را انتخاب می کنند که برند قوی‌تری داشته باشد و بیشتر با آن آشنا باشند.

حتی در بسیاری از مواقع، مشتریان توجهی به قیمت یا محصولات مشابه ندارند و برای آنها استفاده از محصولات شرکت های برند در اولویت اول قرار دارد.

بدون برندسازی تعداد کمی از مخاطبان، به مشتریان شرکت تبدیل خواهند شد. برند سازی به شما کمک می کند که اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید و آنها راحتتر در خصوص خرید از محصولات شما تصمیم گیری کنند.

images_1662621362.jpg

۳- تخصص

نکته طلایی دیگر برای افزایش مشتریان شرکت های ساختمانی این است که باید حتما از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده کنید. یک نیروی متخصص و حرفه ای در مواقع حساس می تواند تاثیر بسیاری در رشد شرکت داشته باشد، در حالی که ممکن است یک نیروی غیرحرفه ای در همان موقعیت، باعث ایجاد ضرر و زیان برای شرکت باشد.

این اتفاقات فقط در بحث اجرایی وجود ندارد و در بحث بازاریابی نیز صدق می کند. به شکلی که یک متخصص می تواند همزمان با کاهش هزینه های بازاریابی، میزان بازدهی آن را نیز افزایش دهد، در حالی که ممکن است یک فرد غیرحرفه ای با برنامه ریزی اشتباه باعث هدر رفتن کل بودجه بازاریابی شرکت شود.

در بسیاری از مواقع استفاده از آموزش های دانشگاهی و آکادمیک به تنهایی کارساز نیست و باید حتما از تجربه و مهارت فردی نیز استفاده شود تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

۴- ارتباطات

ایجاد ارتباطات نزدیک با مشتریان و شرکت های هم راستا می تواند تاثیر زیادی در افزایش مشتریان شرکت شما داشته باشد. زیرا معرفی شرکت شما توسط دیگران، میزان اعتماد مشتریان به شما را بطور چشمگیری افزایش می دهد.

برای تقویت ارتباطات خود می توانید در همایش ها، سمینارها و نمایشگاه های مرتبط حضور داشته باشید و روابط خود را با کسب و کارهای مرتبط گسترش دهید.

همچنین حضور فعال در شبکه های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید ارتباط نزدیکی با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید و از این فرصت برای جذب مشتریان استفاده کنید.

۵- سیستم سازی

در همه کسب و کارهای ساختمانی کارهای زیادی وجود دارند که بصورت مداوم در حال تکرار شدن هستند و انرژی زیادی مصرف می کنند؛ در حالی که می توانیم با سیستم سازی این امور، هم انرژی کمتری صرف کنیم و هم زمان بیشتری برای انجام دادن کارهای مهمتر داشته باشیم.

بررسی کنید و ببینید که چه کارهایی را می توان سیستم سازی کرد. بعنوان مثال ارائه توضیحات در خصوص هر کدام از محصولات و خدمات شرکت، یکی از این کارهاست که می توانید توضیحات کاملی در خصوص هر کدام از محصولات و خدمات شرکتتان را آماده کنید و در سایت شرکت ساختمانی خود منتشر کنید تا نیازی نباشد که برای هرکدام از مخاطبان، این توضیحات تکراری را ارائه کنید.

همچنین می توانید فرایند فروش شرکت را بهینه سازی کنید و با کمک سایت شرکت به این فرایند سرعت بدهید.

 images_1662621408.jpg

۶- محتوا

محتوا یک ابزار قدرتمند در بازاریابی و جذب مشتریان است. به کمک محتوای متنی، تصاویر و ویدیوها می توانید پیام خود را به هزاران نفر از مخاطبان برسانید و سایت شرکت ساختمانی خود را به یک بازاریاب فعال و قدرتمند تبدیل کنید.

در ارائه اطلاعات باید هوشمندانه عمل کنید و برای هر دسته از مخاطبان خود، محتوای مرتبط و هدفمندی را تولید کنید. به عنوان مثال یک بخش از مطالب شما باید برای آن دسته از مخاطبانی باشد که با شرکت شما و خدمات و محصولات شما آشنایی ندارند؛ کار این بخش از مطالب این است که اطلاعات لازم در خصوص شرکت و محصولات شما را به مخاطبین ارائه کنند و آگاهی لازم را برای آنها ایجاد کنند.

۷- تبلیغات

با استفاده از تبلیغات می توانید در معرض دید بسیاری از مخاطبان قرار بگیرید. تبلیغات هم در برندسازی و هم در بازاریابی و فروش تاثیرگذار است. البته روش های زیادی برای تبلیغات آنلاین و آفلاین وجود دارد که با توجه به بودجه و هدف شرکت می توانید هر کدام از این روش ها را اجرا کنید.

طبیعتا تبلیغات اینترنتی می توانند بسیار هدفمندتر و کم‌هزینه‌تر باشند و در عین حال بازدهی بیشتری هم داشته باشند. اما تمام این موارد در صورتی اتفاق خواهد افتاد که از متخصصین این حوزه استفاده کرده باشید. می توانید برای کسب نتیجه مطلوب از مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر کمک بگیرید.

images_1662621438.jpg

نکته پایانی

بکارگیری نکات این مقاله می تواند بطور مستقیم روی افزایش درآمد شرکت شما تاثیر بگذارد و همانطور که گفته شد، استفاده از نیروهای متخصص می تواند میزان موفقیت فرایند بازاریابی را بیشتر کند؛ به همین جهت در صورتی که به دریافت مشاوره و خدمات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ نیاز داشته باشید، می توانید به سایت صنعت ساختمان سازه برتر به نشانی saze20.ir مراجعه کنید و یا از طریق واتساپ با شماره ۰۹۱۹۲۶۸۲۶۲۰ با ما در ارتباط باشید.

خدمات سازه برتر برای شرکت های ساختمانی شامل طراحی سایت، تولید محتوا و طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی می شود.

Share