در هفته دولت امسال؛

۱۴ پروژه زیرساختی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان به بهره برداری می رسد

در هفته دولت امسال همزمان با بهره برداری از چندین پروژه زیرساختی در شهرک ها و نواحی صنعتی، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی تعدادی پروژه زیرساختی آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از ۱۴ پروژه زیرساختی قابل افتتاح در هفته دولت سال‌جاری خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال همزمان با بهره برداری از چندین پروژه زیرساختی در شهرک ها و نواحی صنعتی، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی تعدادی پروژه زیرساختی آغاز می شود.

مهدی محبوبی ضمن بزرگداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ۳ تصفیه خانه ی فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی رشت، کوچیچال فومن و لاهیجان به پایان رسیده و آماده بهره برداری در هفته دولت امسال می باشند.

 وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لوشان خبر داد و افزود: این طرح ها در راستای ارتقای وضعیت زیرساخت های شهرک های صنعتی استان و تکمیل امکانات برای بهره برداری صنعتگران در حال اجرا و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان به پروژه ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵/۳ میلیارد تومان در هفته دولت سال‌جاری به بهره برداری می رسد.

محبوبی در ادامه به پروژه های دیگر قابل افتتاح شهرک های صنعتی استان در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: بهره برداری آسفالت شهرک صنعتی آستارا به مساحت ۸ هزار مترمربع با هزینه کرد ۳ میلیارد تومان، مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان با ظرفیت ۲۳۰ متر مکعب در روز و بازسازی مدول اول به ظرفیت ۸۰ متر مکعب با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان از جمله پروژه های آماده جهت بهره برداری در هفته دولت امسال هستند.

 وی در ادامه از آغاز احداث مدول دوم تصفیه خانه لوشان و بهینه سازی مدول اول با ظرفیت یک هزار مترمکعب در روز با برآورد هزینه سرمایه گذاری بالای ۶۰ میلیارد تومان و کلنگ زنی پروژه ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی سفیدرود رشت با مساحت ۲۰۰ متر مربع با میزان سرمایه گذاری ۵/۳ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی طرح های زیرساختی شهرک های صنعتی گیلان تصریح داشت: تامین ۳۵ مگاوات برق شهرک صنعتی صومعه سرا با میزان سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد تومان، تامین برق در شهرک صنعتی سفیدرود رشت با اعتباری بیش از ۵۵ میلیارد تومان، زیرسازی و آسفالت شهرک سفیدرود رشت با میزان سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان و همچنین احداث ایستگاه آتش نشانی در همین شهرک با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، گازکشی در شهرک صنعتی تموشل لاهیجان و …. از جمله  پروژه های در حال اجرا در شهرک های صنعتی استان گیلان هستند که مراحل مناقصه آنها انجام شده و عملیات اجرایی  برخی از این پروژه ها  با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۵۰ درصد در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: قطعا وجود زیرساخت های قوی و به روز در سطح شهرک ها می تواند عاملی اثربخش در جذب سرمایه گذاران جدید صنعتی در استان و افزایش درآمد سرانه و اشتغال پایدار برای استان باشد.

محبوبی در ادامه به عدم توازن سرمایه گذاری در بخش صنعت اشاره کرد و بیان داشت:  ایجاد شهرک‌های صنعتی در شهرستان های استان گیلان، منجر به جلوگیری از  مهاجرت قشر تحصیلکرده و جویای کار به مرکز استان خواهد شد، لذا با جلوگیری از مهاجرت و مدیریت آن تلاش نمودیم زیر ساخت های لازم را برای شهرک های صنعتی استان و استقرار صنایع کوچک و متوسط فراهم نموده تا توازن سرمایه گذاری در بخش صنعت را حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه هفته دولت از دوم شهریور ماه در پیاده راه فرهنگی رشت، گفت: از ابتدای هفته دولت غرفه ای در میدان شهرداری رشت به شرکت شهرک های صنعتی استان اختصاص داده شده است و بولتن ها و بروشورهایی از دستاوردها و توانمندی ها و خدمات شرکت شهرک های صنعتی استان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی با تأکید بر استقرار معاونین و کارشناسان متخصص شرکت شهرک های صنعتی گیلان در این نمایشگاه گفت: کارشناسان ما با ارائه بروشورهایی جامع از اطلاع رسانی ها، آماده ارائه مشاوره، کمک و راهنمایی به سرمایه‌گذاران و صنعتگران در جهت حل مشکات آنها و ارتقای صنعت استان هستند.

وی در ادامه به نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری و اهمیت تحقق شعار سال از سوی همه نهادهای خدمات رسان به بخش تولید و صنعت گفت: با توجه به اهمیت تولید و اشتغال و با تاسی به بیانات معظم له در خصوص« تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین»، امسال توانستیم ۱۰ واحد صنعتی را در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان دانش بنیان کنیم و خوشبختانه همه این واحدهای صنعتی دانش بنیان آمادگی صادرات و تولید انبوه محصولات خود را دارند.

محبوبی تصریح کرد: برخی دیگر از واحد‌های صنعتی استان، دانش بنیان نوپا هستند و در مرحله ۱ و ۲ دانش بنیانی قرار دارند که این واحد‌های صنعتی پس از شناسایی، نیازمند حمایت های گسترده از سوی شرکت شهرک های صنعتی می باشند و با برنامه هایی که از سوی سازمان صنایع کوچک و متوسط ایران بر ما تکلیف شده؛ درصدد ارائه خدمت به این شرکت ها هستیم.

وی با اشاره به بهره برداری از ساختمان مرکز فناوری و کسب و کار متعلق به شرکت شهرک های صنعتی استان در رشت هدف از ایجاد این مرکز را فراهم سازی امکانات مناسب جهت استقرار دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه ها همچنین دپارتمان واحد‌های فناور و شرکت های صنعتی دانش بنیان عنوان کرد و گفت:آمادگی داریم برای استقرار، حمایت و جذب شرکت های دانش بنیان نوپای ۱ و۲ در کلینیک فناوری و کسب و کار شهرک های صنعتی استان همکاری نماییم

محبوبی با بیان اینکه یکی از اهداف شرکت شهرک های صنعتی استان در سال‌جاری بحث دانش بنیان شدن واحد‌های صنعتی استان است، گفت: اگر واحد‌های تولیدی استان دانش بنیان شوند، باعث ارتقای کیفیت تولید، مرغوبیت کالا، کاهش هزینه تمام شده محصول و در نتیجه قیمت نهایی کمتر و بازارپسندی محصول در نزد مصرف کنندگان می شود. وی با تأکید بر اینکه کیفیت محصول و قیمت تمام شده تولید از مولفه های مهم در کسب بازارهای صادراتی است تصریح کرد: هدف اصلی ما شناسایی واحد‌های صنعتی صادرات محور، حمایت و ارتقای آنان به سمت دانش بنیان شدن و پایایی آنها در بازار مصرف داخلی و خارجی است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: در همین راستا با حمایت شرکت شهرک های صنعتی در نیمه دوم شهریور ماه امسال چندین واحد صنعتی دانش بنیان را جهت ارائه توانمندی های صنعتی به کشور سوریه اعزام می شوند.

 وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و عزم جدی تولیدکنندگان شاهد تحولاتی بزرگ و ارزشمند در حوزه تولید دانش بنیان در سطح استان خواهیم بود.

گفتنی است در حال حاضر شهرک های صنعتی گیلان دارای ۳۳ شهرک صنعتی هستند که بالغ بر ۷۱۲ واحد صنعتی فعال در آنها مستقر هستند.

Share