کاهش مصرف انرژی و هزینه با انتخاب پنجره ترمال بریک

کشور ایران بیش از ۴ برابر استاندارد جهانی، انرژی مصرف می‌کند که تقریبا۶۰ درصد آن در ساختمان استفاده می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان، استفاده از پنجره‌های ترمال بریک است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.

روز به روز مصرف انرژی بیشتر می‌شود و به همان نسبت نیز هزینه‌های بیشتری برای انرژی‌ مصرفی احتیاج است. طبق آمار جهانی، ساختمان‌ها حدود نیمی از انرژی‌های تولید شده، را اتلاف می‌کنند.

عایق بندی در و پنجره و جلوگیری از اتلاف انرژی ساختمان، یکی از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان این هزینه را کاهش داد. در حال حاضر محبوب‌ترین پنجره‌هایی که برای عایق بندی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک هستند.

اگر تا به حال در رابطه با نوع پنجره جستجو کرده باشید، احتمالا با ترمال بریک آشنایی دارید، اگر هم تا به‌ حال تنها اسم این پنجره را شنیده‌اید و آشنایی خاصی با آن ندارید، در این مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل به بررسی پنجره ترمال بریک بپردازیم.

ترمال بریک

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک در واقع یک خاصیت است که به پنجره‌های آلومینیومی اعمال می‌شود تا از انتقال حرارت توسط پنجره جلوگیری شود. پنجره‌های آلومینیومی به واسطه مزایای بسیاری که دارند، بین افراد بسیار محبوب هستند؛ اما از آن‌جایی که خاصیت انتقال حرارت در آلومینیوم بسیار زیاد است، با استفاده از تیغه پلی آمید، پروفیل‌های آلومینیومی را به پروفیل‎‌هایی عایق در برابر انتقال سرما و گرما  تبدیل می‌کنند.

ترمال بریک کردن پنجره چگونه انجام می‌شود؟

پروفیل‌های آلومینیومی به صورت کلی از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند، به دلیل اینکه آلومینیوم از رسانای بالایی برخوردار است، انرژی  به راحتی توسط تماس این دو بخش با یکدیگر منتقل می‌شود. زمانی که در پروفیل‌های پنجره، از مواد غیر رسانا و عایق حرارتی (غالبا تیغه پلی آمید) به عنوان مانعی بین دو جداره داخلی و خارجی استفاده شود، ارتباط این دو بخش قطع خواهد شد و به اصطلاح پنجره‌ ترمال بریک خواهد شد.

چرا استفاده از ترمال بریک اهمیت زیادی دارد؟

پنجره‌های ترمال بریک انتقال گرما و سرما را نسبت به پنجره‌های آلومینیومی معمولی تا صد برابر کاهش می‌دهند، بنابراین استفاده از آن‌ها در ساختمان می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. از جمله مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک عبارتند از:

  • مقاومت بالای آلومینیوم در برابر عوامل محیطی
  • پنجره‌های ترمال بریک از دوام و عمر بالایی برخوردار هستند.
  • کاهش مصرف انرژی
  • جلوگیری از انتقال صوت به فضای داخل
  • عایق سرما و گرما
  • نگهداری آسان و کم هزینه
  • قابل سفارش در رنگ‌های مختلف و متناسب با پروژه
  • سبک و مقاوم در برابر باد

پنجره های ترمال بهترین انتخاب در جهت بهینه سازی انرژی ساختمان هستند و گامی مهم در مدیریت انرژی و سوخت در کشورمان برمی‌دارند. تیم نما دیزاین همواره در تلاش بوده تا خدماتی در راستای کمک به اصلاح مصرف انرژی در صنعت ساختمان کشور ارائه کند.

جلوگیری از اتلاف انرژی با ترمال بریک

نصب پنجره ترمال بریک به چه صورت است؟

عموما هنگامی که اقدام به سفارش پنجره ترمال بریک می‌کنید، اگر پنجره کشویی باشد، پنجره متناسب با ابعاد و خواسته شما در کارخانه یا کارگاه تولید می‌شوند و پس از آن به محل پروژه انتقال داده می‌شود؛ اما اگر پنجره ها بازشو باشند، شیشه‌ها به صورت جدا به محل پروژه فرستاده می‌شوند.

نصب پنجره ترمال بریک عموما بر روی قاب آهنی که هنگام مراحل ساخت ساختمان در محل بازشو قرار داده شده است، صورت می‌گیرد. هنگامی که پنجره ترمال بریک بر روی این قاب نصب می‌شود، دیگر قاب قابل مشاهده نخواهد بود.

لازم به ذکر است که نصب این پنجره‌ها باید توسط افرادی با تجربه و کاربلد در این زمینه صورت بگیرد، اگر در نصب پنجره‌ها مشکلی وجود داشته باشد؛ برای مثال به درستی در قاب خود قرار نگیرند و در جای خود محکم نشوند، پس از نصب امکان سقوط آن ها و به دنبال آن بروز خطرات جانی و مالی وجود دارد.

پس از اینکه نصب پنجره ‌های ترمال بریک به درستی در قاب فلزی (ساب فریم) انجام شد، برای آب بندی پنجره از چسب استفاده می‌شود.

قیمت ترمال بریک

اگر بخواهیم از عوامل تاثیر گذار در قیمت ترمال بریک نام ببریم، باید بگوییم موارد زیر در تعیین قیمت ترمال بریک دخیل هستند:

  • هزینه یرآق آلات
  • قیمت پلی آمید
  • قیمت پروفیل آلومینیومی
  • هزینه لاستیک های Epdm
  • نوع شیشه
  • نوع بازشو
  • دستمزد نیروی انسانی

تهیه و نصب پنجره ترمال بریک با بهینه ترین هزینه

نمادیزاین یکی از شرکت‌های با سابقه در صنعت ساختمان سازی است که تهیه و نصب پنجره ترمال بریک را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه انجام می‌دهد. مهندسین با تجربه نمادیزاین از نصب ایمن پنجره ترمال بریک شما اطمینان حاصل می‌کنند تا پس از نصب پنجره خطری شما را تهدید نکند.

ما در نمادیزاین به واسطه سابقه بلند مدت خود توانسته‌ایم تا با تهیه متریال‌ به صورت مستقیم از کارخانه، هزینه تهیه ترمال بریک را برای کارفرمایان به تا مقدار قابل توجهی کاهش دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ترمال بریک می‌توانید به وب‌سایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/ مراجعه کنید و با کارشناسان نمادیزاین به صورت کاملا رایگان مشاوره داشته باشید.

Share