شیلنگ پنوماتیک با قیمت تضمینی

شیلنگ پنوماتیک معمولاً به‌منظور توزیع هوای فشرده به اجزای مختلف از یک سیستم به کار می‌رود.

شیلنگ پنوماتیک

به ترکیب پلاستیک، لاستیک و پلی اورتان شیلنگ پنوماتیک گفته می‌شود. بهتر است بدانید که شیلنگ هوا، بهترین خواص از هر دو ماده را دارا می باشد. مقاومت پارگی و سایشی، باعث انقباض و کشش کمی در شیلنگ‌ها شده است. این نوع از شیلنگ، مسیرهایی را برای حرکت هوا یا رسانه‌ها ایجاد می‌کند. این نوع از شیلنگ‌ها در بسیاری از موارد، نظیر مصارف کشاورزی، ساختمانی و صنعتی کم‌فشار به کار می‌رود. شرکت کندو هیدرولیک بهترین فروشگاه شیلنگ‌های پنوماتیک است که شما می‌توانید آن‌ها را از این شرکت تهیه کنید.

شیلنگ پنوماتیک معمولاً به‌منظور توزیع هوای فشرده به اجزای مختلف از یک سیستم به کار می‌رود. برای این‌که هوا از کمپرسور به سیستم پنوماتیک انتقال یابد، باید ابعاد شلنگ و عملکرد آن را مدنظر بگیرید.

 ابعاد شلنگ های پنوماتیک شامل طول کلی و قطر داخلی آن است. سیستم‌های پنوماتیک دارای اتصالات پنوماتیک است که مونتاژ سیستم را آسان‌تر می‌کنند.

شیلنگ پنوماتیک

آشنایی بیشتر با شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ‌ هوا در طول سیم‌پیچ خود، امتداد دارند تا به این صورت بتوانند هوا را به ابزار قدرت پنوماتیک تبدیل کند. در سیستم‌های صنعتی از شیلنگ‌های داکتینگ دود به‌منظور انتقال اگزوز و دود استفاده می‌شود. شیلنگ‌های Snubber، مواد خشک و مرطوب ازجمله تراشه‌های چوب، ماسه و دوغاب را به سیستم موردنظر انتقال می‌دهند. این شیلنگ‌ها، با کاهش لرزش و جذب شوک در سیستم، هوای فشرده‌شده را به ابزار ضربه تبدیل می‌کند. همچنین برای انتقال گرمایش و بخار از این شیلنگ‌های بخار استفاده می‌شود. پلاستیک موجود در این نوع شیلنگ‌ها، انعطاف خاصی را ایجاد کرده تا در موارد مختلفی مانند دارویی، پزشکی و صنعتی به کار رود.

ویژگی شیلنگ پنوماتیک

پارامترهای مهمی در انتخاب شیلنگ‌ها نقش دارد. انواع و اقسام لوله و شیلنگ در بازار موجود است که دارای ویژگی هایی می باشد. پس مهندسان باید بر اساس برگ خریدهای مهم در کاربرد موردنظر، شیلنگ مناسب را انتخاب کنند. اگر سؤالاتی در رابطه با ویژگی شیلنگ پنوماتیک دارید بهتر است از مهندسین مجرب شرکت کندو هیدرولیک مشاوره بگیرید.

ویژگی‌های ساختاری شیلنگ لوراتان

برای کاربردهای مختلف مانند انتقال هوا و داشتن مقاومت بیشتر، شیلنگ‌ها از داخل به‌وسیله الیاف نساجی ساخته‌شده‌اند. در کل، اجرای سازنده آن‌ها، یک یا چندلایه فیبر تقویت‌شده مارپیچ یا بافته‌شده، لوله داخلی و پوشش محافظ خارجی است.

۱. جریان هوا

برای هر کاربرد، جریان هوا یا ماده موردنیاز اثر دارد. این جریان در تعیین اندازه شیلنگ یا لوله مفید است.

۲. قطر شیلنگ

اگر قطر داخلی بسیار کوچک باشد، باعث خفگی جریان می‌شود. درنتیجه منجر به ناکارآمدی، کاهش فشار و کاهش سرعت بیش‌ازحد هوا می‌شود که این عمر مفید شیلنگ را کاهش می‌دهد. ممکن است فکر کنید که اگر قطر زیاد باشد عمر آن افزایش می‌یابد؛ اما بهتر است بدانید که انتخاب قطر خیلی زیاد نیز معایبی نظیر افزایش اندازه و وزن و درنتیجه افزایش هزینه دارد؛ بنابراین بر اساس کاربرد و سیستم، باید شیلنگ موردنظر با قطر مناسب را انتخاب کنید.

۳. فشار کاری شیلنگ

در هر کاربردی، قبل از استفاده از شیلنگ باید از فشار کاری کم‌تر از حداکثر فشار کاری اعلامی، اطمینان حاصل کنید. حداکثر فشار کاری نیز توسط تولیدکنندگان به‌وسیله اندازه‌گیری فشار ترکیدگی ۷۵ درجه فارنهایت تعیین می‌شود. در نظر داشته باشید که ارقام و اطلاعات فشار ترکیدگی اعلام‌شده، به‌هیچ‌عنوان به معنای مجوز استفاده از شیلنگ در آن فشار نیست.

۴. جنس شیلنگ

تولیدکنندگان، فرمولاسیون‌های پلیمری را برای تولید انواع شیلنگ‌های پنوماتیک به کار می‌برند. همچنین سازگاری مایعات منتقل‌شده از مجرای شیلنگ‌ها مثلاً در سیستم‌های هوا، دود، مواد خوراکی و روان کننده‌های هوا بر لوله داخلی اثر دارد؛ بنابراین باید در زمان انتخاب شیلنگ به جنس هوای عبوری از شیلنگ و مواد آن دقت داشته باشید.

۵. در معرض قرار گرفتن شیلنگ در محیط خارجی

عامل مهم دیگر در انتخاب شیلنگ، اثرات ایجادشده بر اثر قرار گرفتن آن در معرض محیط خارجی است؛ بنابراین محیط خارجی می‌تواند شیلنگ را در معرض تخریب زودرس قرار دهد. عوامل خارجی بسیاری نظیر ازن، آب‌نمک، مواد شیمیایی، آلاینده‌های هوا و اشعه ماورا بنفش در ایجاد شرایط تخریبی مؤثر هستند؛ بنابراین برای خرید شیلنگ ابتدا باید عوامل محیطی را در نظر بگیرید سپس شیلنگی با مقاومت مناسب را انتخاب کنید.

۶. عوامل مکانیکی خارجی

عواملی نظیر انقباض، پیچ‌خوردگی، خم شدن، لرزش و کشش باعث تسریع خرابی شیلنگ و لوله می‌شود. درنتیجه برای محافظت شیلنگ باید از گرفتگی یا خم شدن بیش‌ازحد و سایش‌های ساینده جلوگیری کرد. درنتیجه این عوامل موجب خرابی زودرس می‌شوند. انعطاف‌پذیری و مقاومت دو ویژگی فیزیکی رایج در مقابل پیچ‌خوردگی شیلنگ است.

۷. رنگ شیلنگ

شیلنگ‌ها جنس و رنگ‌های متنوعی دارند. رنگ شفاف را در برخی از جنس‌ها نیز دیده می‌شود.

ویژگی شیلنگ پنوماتیک

انواع شیلنگ پنوماتیک

ترموپلاستیک ماده‌ی سازنده اکثر شیلنگ‌های پنوماتیک است. این شیلنگ‌ها با توجه به نوع کاربرد آن‌ها دارای دو نوع تک لایه و یا چندلایه هستند. نام دیگر این شیلنگ‌ها، پنوماتیک با دمای بالا است. در ادامه شما را با انواع آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • پلی اورتان (PU): این نوع شیلنگ‌ها استقامت بالا در مقابل سایش و انقباض دارند. علاوه بر این دارای استحکام و انعطاف خوبی هستند.
  • پلی‌اتیلن (PE): اگر می‌خواهید شیلنگ‌های با انعطاف‌پذیری، مقاومت شیمیایی خوب و ارزانی تهیه کنید، این نوع گزینه مناسبی است.
  • پلی آمید (PA): این شیلنگ‌ها به دلیل سبکی به شیلنگ نایلونی معروف‌اند. از مقاومت بالایی در برابر فشار قوی برخوردارند. همچنین رطوبت کمی را جذب می‌کنند.

کاربرد شیلنگ پنوماتیک

از این شیلنگ‌ها می‌توان در زمینه‌های تخصصی مانند سیستم‌های بادی استفاده کرد به همین دلیل به شیلنگ‌های بادی معروف‌اند. این شیلنگ‌ها بر اساس مواد اولیه به انواع متنوع و متعدد دسته‌بندی می‌شوند. مواد تشکیل‌دهنده شیلنگ‌های پنوماتیک، پلی آمید، پلی اورتان و پلی‌اتیلن است که در بازار عرضه می‌شود.

این شیلنگ‌ها معمولاً به‌منظور جابجایی و انتقال هوا در سیستم‌ها و تأمین هوا در قطعات استفاده می‌شود. سیستم‌های پنوماتیک از سیلندرها، دریچه‌ها و تنظیم‌کننده‌های فشار تشکیل‌شده‌اند. این اجزا به‌وسیله شیلنگ پنوماتیک به خطوط اصلی تأمین هوا متصل هستند.

عملکرد شیلنگ پنوماتیک

انتقال هوای تحت‌فشار به ابزارها، محرک‌ها و سایر دستگاه‌ها از عملکرد اصلی این شیلنگ‌هاست. همان‌طور که گفتیم انواع زیادی از آن‌ها در بازار وجود دارد که مهندسین باید برای یک کار، تعدادی فاکتور مناسب را انتخاب کنند.

در شیلنگ‌ها از یک ماده خارجی با الیاف نساجی برای مقاومت و تقویت آن در کاربردهای هوا استفاده می‌شود.

خرید شیلنگ پنوماتیک

خرید شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ‌ها با توجه به جنس و کاربرد، انواع مختلفی دارند؛ بنابراین برای خرید باید فاکتورها و ویژگی‌های زیر را بررسی کنید.

  • طول شیلنگ: طول شیلنگ باید بر اساس کار انتخاب شود. برای کارهای سبک بایستی از شیلنگ‌هایی با طول کم استفاده کنید.
  • ظرفیت شیلنگ: میزان هوایی که منتقل می‌شود وابسته به قطر و فشار شیلنگ است. هر چه قطر شیلنگ بیشتر باشد، می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند و هوای بیشتری را انتقال دهد. اگر قطر شیلنگ کم باشد فشار کاهش می‌یابد و جریان باد خفه می‌شود. قطر شیلنگ در عملکرد سیستم اثر زیادی دارد.

برای خرید انواع شیلنگ پنوماتیک به شما توصیه میشود از فروشگاه های معتبر این شیلنگ را خریداری نمایید .

پیشنهاد ما به شما وب سایت کندو هیدرولیک می باشد که نمایندگی شیلنگ پنوماتیک را دارا می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره از مشاورین این وب سایت معتبر می توانید وارد وب سایت کندو هیدرولیک شود به نشانی : candohydraulic.com

Share