مناسب ترین قیمت فلفل دلمه ای تلخ و شیرین

داشتن ویژگی های کیفی مناسب از جمله رنگ و اندازه سبب افزایش فروش عمده این محصول است. هرچه فلفل ها قالب بهتری داشته باشند و بزرگتر باشند قیمت گران تری نیز دارند

فلفل دلمه ای که دارای طبعی گرم و ترد است در بسیاری از غذاها سالادها مورد استفاده قرار می گیرد و سبب زیبایی و خوش طعمی آن ها می شود. خرید و فروش فلفل سبز دلمه ای عمده و به صورت بدون واسطه بسیار به صرفه است.مجموعه آراد برندینگ شما را تا انتها مقاله همراهی می کند.

داشتن ویژگی های کیفی مناسب از جمله رنگ و اندازه سبب افزایش فروش عمده این محصول است. هرچه فلفل ها قالب بهتری داشته باشند و بزرگتر باشند قیمت گران تری نیز دارند. در بسیاری از شهرها وجود واسطه ها و دلالان سبب افزایش قیمت این محصول است که با اضافه شدن هزینه های جانبی به محصول به طبع قیمت آن افزایش می یابد.

قیمت فلفل دلمه ای

عوامل مختلفی در تعیین قیمت فلفل دلمه ای سبز موثرند و البته باید به این نکته اشاره کنیم که این رنگ از فلفل دارای قیمت کمتری نسبت به فلفل دلمه ای قرمز است، زیرا میزان تولید بیشتری دارد.

عواملی چون مرغوبیت فلفل، اندازه، سالم بودن، تازه بودن و هزینه ی حمل و نقل در تعیین قیمت آن اثرگذارند. تورم موجود در کشور نیز بر همه اقلام مصرفی و حتی این محصول نیز موثر بوده به نحوی که با افزایش نرخ تورم هزینه هایی مانند حمل و نقل، نیروی انسانی نیز افزایش می یابد که در قیمت نهایی آن دخیل اند.

زیستگاه اولیه ی این محصول در امریکای جنوبی و مرکزی است و این نوع از سبزیجات قابلیت رشد و پرورش در شرایط اقلیمی و آب و هوایی متفاوت را دارد. نام علمی این گیاه کپساسین است و  مانند چیلی، سیب زمینی، فلفل قرمز، بادمجان و گوجه جزء بادنجانیان محسوب می شود.

فلفل دلمه ای تلخ و شیرین

فلفل دلمه در رنگ های زرد، سبز، قرمز و غیره و طعم های مختلف از قبیل تند و تلخ و شیرین تولید می شود که از روی برخی ویژگی های ظاهری مثل رنگ و بوی فلفل می توان به طعم و مزه آن پی برد. به این صورت که فلفل دلمه ای سبز و تیره دارای طعم تلخ و تندی می باشد و فلفل های کاملا رسیده دارای طعم شیرین تری هستند.همان طور که گفته شد برخی از فلفل دلمه ای ها طعم و مزه تلخ و برخی مزه شیرین دارند. برای تشخیص مزه آنها به جز رنگ، راه حل دیگری نیز پیشنهاد می شود به این صورت که در قسمت پایینی آن ها برجستگی هایی وجود دارد که فلفل ها را با شناخت این برجستگی ها به دو نوع نر و ماده تقسیم می کنند.

فلفل های نر ۳ برجستگی و تخم کمتری دارند و مزه آنها کمی تلخ و تند می باشد که در پخت و پز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. فلفل های ماده دارای ۴ برجستگی و تخم بیشتری می باشند و طعم بسیار شیرینی دارند و از آن برای خام خواری یا استفاده در انواع سالاد ها استفاده می شود. فلفل دلمه ای تلخ و شیرین سرشار از ویتامین c است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر می باشد. در طب سنتی دارای طبع گرم و خشک شناخته می شود و به همین دلیل مصرف آن از طرف پزشکان نیز بسیار تاکید می شود. این محصولات از جمله سبزیجات خوشمزه، پر خاصیت و محبوب در بین مردم می باشند. فلفل دلمه ای کوچک نیز حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان فراوانی می باشد از لحاظ ویژگی دقیقا همانند دیگر فلفل ها بوده و تنها تفاوت آن در اندازه اش می باشد.

همچنین دارای بافت مناسب بوده و خیلی سفت نیست و ترد می باشد و تعداد تخم کمتری دارد. از آن به عنوان کبابی کنار غذاها نیز استفاده می شود.

فلفل دلمه ای ها در تنوع شکل و رنگ تولید می شوند که یکی از این شکل ها نوع کشیده آن می باشد. این فلفل در ویژگی و مشخصات دقیقا با انواع دیگر یکسان می باشد و تنها تفاوت آن در شکل آن است. و تفاوت دیگر در نوع کاربرد آن می باشد. که از آن برای طبخ بعضی غذاها استفاده می شود. عکس فلفل رسیده با رنگ های روشن کاملا شیرین می باشد. این محصول به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی سرشاری که دارد یک محصول مقوی و مغذی شناخته می شود که مصرف آن برای همگان و تمامی سنین توصیه می شود.

Share