قیمت نعناع فلفلی خشک

گیاه نعناع علاوه بر طعم عطری که به غذاها و چای می دهد می تواند برای درمانهای بهداشتی مانند کمک به هضم و درمان نفخ معده موثر و مفید باشد.

کی از گیاهان خوشبو و خوش عطر که امروزه کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی دارد نعناع فلفلی خشک می باشد که نام دیگر این گیاه سوسنبر و آویشن وحشی است. یکی از پرکاربردترین فرآورده های نعناع فلفلی، عرق و اسانس آن می باشد که انسان بیشتر برای صنایع آدامس سازی، خمیر دندان سازی و صابون سازی استفاده می شود. در ضمن کسانی که دچار مشکلات گوارشی هستند می توانند عرق آن را مصرف نمایند. بیمارانی که داروی خاصی مصرف می کنند قبل از استفاده این گیاه حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایند چرا که ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد.

در طب سنتی از این گیاه فلفلی بسیار استفاده می گردد و افراد باردار برای جلوگیری از تهوع می توانند نعنا فلفلی بخورند. این محصول در بسته بندی های متنوع در آراد برندینگ به فروش عرضه می رسد. قیمت آنها هم به نوع بسته بندی و وزن محصول بستگی دارد همچنین فروش این محصول به صورت فله ای نیز امکان پذیر است. در هنگام خرید این محصول باید به چند نکته توجه نمایید. اولین نکته این است که حتماً به رنگ و عطر آن دقت کنید چرا که این گیاه دارای طعم تند و تیزی می باشد و اگر بوی خوب ندهد مطمئناً بی کیفیت است. همچنین از خشک بودن آن اطمینان حاصل نمایید چرا که به مرور زمان دچار کپک زدگی می شود.

خواص نعناع فلفلی خشک

داروهای شیمیایی به دلیل عوارضی که برای بدن دارند باعث شده که برخی به داروهای گیاهی مانند نعنا فلفلی خشک روی بیاورند که خواص زیادی برای انواع بیماری ها دارد. کسانی که دارای طبع گرم هستند می‌توانند از این گیاه استفاده کنند چرا که در بدن یک حس خنکی ایجاد می کند. از دیگر خواص این محصول می توان به ضد میکروب بودن آن اشاره نمود و دهان را خوشبو می کند و به عنوان یکی از متریال های اصلی تولید دهان شویه و خمیردندان به حساب می آید.

از خواص این گیاه می‌توان به درمان بیماری‌های پوستی اشاره کرد. قبل از استفاده از روغن آن را بر روی قسمتی از پوست خود تست کنید تا حساسیت نداشته باشید همچنین روغن باید رقیق شود. یکی از روش‌های رقیق کردن به این صورت می باشد که می توانید آن با چند قطره روغن زیتون مخلوط نمایید.

یکی از عواملی که می‌تواند باعث کاهش قیمت خرید نعناع فلفلی خشک شود، خرید به صورت عمده است که این امر به نفع طرفین معامله می باشد. چنانچه قصد لاغری و کاهش وزن دارید می‌توانید این گیاه را در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که فاقد کالری بوده و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. نحوه کاشت آن به دو صورت بذر و تقسیم ریشه انجام می گیرد. اگر می خواهید آن را به صورت بذر بکارید باید چند هفته قبل از پایان فصل سرما آن را در سینی نشا کاشته و بعد از گذشت فصل سرما آن را بر روی زمین بکارید. در ضمن بذر های جوانه زده باید در عمق ۲ الی ۳ میلی متری قرار گیرند.

نعناع فلفلی تازه

در واقع این گیاه سبز کوچک یک کارخانه عظیمی از مواد مفید و سودمند می‌باشد که در دل برگ‌های کوچک خود آن را جای داده است، بله درست آست به آن نعناع فلفلی تازه می گویند.

امروزه خوشبوکننده های دهان نعنایی در تمامی داروخانه ها و مغازه ها یافت می شود که نشان از طعم دلپذیر نعنا دارند و همچنین در این خوشبوکننده‌ها ماده‌ای به نام منتول وجود دارد که ماده اصلی تشکیل دهنده عصاره نعنا می باشد و از گیاه نعناع استخراج می گردد.

عوامل متعددی در تعیین قیمت نعناع فلفلی نقش دارنداز گیاه نعناع کوهی می توان در اشکال مختلف به صورت خوراکی مانند سبزیهای دیگر استفاده کرد و همچنین جهت رفع بیماریهای گوارشی می توان از عرق این گیاه بهره جست و همچنین کپسولهای گیاه نعناع که در زمینه نفخ معده تولید شده اند می توان استفاده کرد همچنین دم کرده گیاه نعنا به عنوان چای روزانه و دمنوش بسیار لذیذ می باشد که قابل استفاده برای افراد خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده باعث کاهش سردرد و آرامش بخش نیز می باشد.

گیاه نعناع علاوه بر طعم عطری که به غذاها و چای می دهد می تواند برای درمانهای بهداشتی مانند کمک به هضم و درمان نفخ معده موثر و مفید باشد.

اگر قصد کاشت این گیاه بسیار سودمند را دارید تنها نیاز است که این گیاه چند ساله را به یک ظرف و یک دیوار محدود کنید تا از تصرف آن در کل حیاط جلوگیری کنید در واقع رشد گیاه نعناع آنقدر سریع و گسترده می باشد که اگر به آن میدان دهید کل محیط را پر از عطر نعنا می کند.

Share