امام جمعه بندرانزلی؛

اگر کسی معاد را قبول داشته باشد به هر قیمتی به دنبال پست و مقام نخواهد بود

امام جمعه انزلی با بیان اینکه اگر کسی معاد را قبول داشته باشد به هر قیمتی به دنبال پست و مقام نخواهد بود گفت: مقام معظم رهبری در مورد خطرات گرفتن مسئولیت در نظام اسلامی بسیار صحبت کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گرامیداشت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر با سخنرانی حجت‌الاسلام شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی عصر روز شنبه در حسینیه ماسوله‌ای‌های رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام شمس الدین، با اشاره به لزوم توجه به فرمایشات رهبری، گفت: از توصیه‌های مهم رهبری این بود که ایشان فرمودند نگذارید ضد انقلاب و دشمن از انقلاب شما هویت‌زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگونه نشان دهند. توصیه مهم دیگر رهبری این بود که نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ شود زیرا امام روح انقلاب است.

امام جمعه انزلی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم از انقلاب خود حفاظت کنیم باید هویت انقلاب را بشناسیم، یادآور شد: اگر در یک کلام بخواهیم هویت انقلاب را ذکر کنیم عبارتند از آن مجموعه دستورات و معارف در همه بخش‌ها از شریعت اسلامی و الهی. انقلاب اسلامی دارای ایدویولوژی است که همان شریعت اسلامی است که به تعبیر امام اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: برای حفظ هویت انقلاب نیاز به انسانهای شایسته داریم که در تراز اندیشه انقلاب باشند.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به به علت ماندگاری یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی گفت: رمز ماندگاری این شهیدان بزرگوار این است که رفتار و سیره آنها در بخش‌های مختلف فردی و اجتماعی با همین اندیشه و مبانی تطبیق دارد.

شمس الدین با بیان اینکه خدا در قرآن به دو ویژگی ایمان و عمل صالح اشاره دارد، گفت: این ایمان و عمل صالح در انسانی باشد خداوند محبت او را در دل‌ها قرار خواهد داد و این را میتوان در شهیدان باهنر و رجایی دید و با توجه به اینکه چند دهه از شهادتشان میگذرد اما همچنان مورد محبت مردم هستند.

وی با اشاره به این موضوع که خداوند برای انسان کرامت ویژه‌ای قرار داده است، گفت: خدواند  دو مسئولیت برعهده انسان‌های مومن قرار داده است که ابتدا خودسازی و تربیت خود است و دومین وظیفه تربیت جامعه است.

امام جمعه انزلی ادامه داد: همچنین قرآن اولین خصیصه اهل ایمان را خدمت‌گذاری عنوان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر مدام در صبحت‌های خود دفاع از اسلام و قرآن و نظام داشتند، گفت: متاسفانه الان در سخنرانی‌ها چنین چیزهایی شنیده نمی‌شود.

شمس الدین با اشاره به اینکه جامعه ساخته شده توسط انسان‌های خود ساخته دارای شاخص‌هایی است، یادآور شد: کاستی‌هایی که در مدیریت‌هایی وجود دارد باید گفته و رفع شود. مقام معظم رهبری برای جامعه اسلامی سه عنصر اساسی را بیان می‌کنند که شامل تعبد و پیشتاز در تعبد باشد، ایمان و سومین ویژگی عمل صالح است.

وی افزود: مسئولین اگر می دانستند که عملشان چه تاثیراتی بر زندگی مردم و جامعه دارند بهتر عمل میکردند. از تفکرات شهید رجایی این بود که در نظام اسلامی باید جوابگوی تصمیمات خود باشند و همین اصل را مسئولان ما عمل کنند وضعیت کشور بهتر می‌شد.

شمس الدین با ابراز تاسف به اینکه متاسفانه در انتخابات شاهد خرید و فروش رای هستیم گفت: در انتخابات ما رای می‌خرند و همه میدانند کسانی که رای میخرند و ورود میکنند و بعد از روی کار آمدن مجبور خواهند بود افرادی که از آنها پول گرفته اند سر کار ببرد.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه اگر کسی معاد را قبول داشته باشد به هر قیمتی به دنبال پست و مقام نخواهد بود گفت: مقام معظم رهبری در مورد خطرات گرفتن مسئولیت در نظام اسلامی بسیار صحبت کردند و انتظار می‌رفت که این توصیه‌ها را افراد به گوش بگیرند و مراعات کنند اما متاسفانه شاهد این بودیم که با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند و عنوان میکردند که وارد انتخابات برخی‌ها نشوند اما باز شاهد این بودیم که وارد شدند.

وی گفت: کسانی که میخواهد خدمت‌گذاری کنند باید علم و دانش داشته و برای کارها برنامه و هدف داشته باشند.

شمس الدین در پایان گفت: یکی از مصداق عمل صالح خدمت‌گذاری به مردم و به نظام است. مسئول ناصالح نمی‌تواند مردم را به عمل صالح دعوت کند.

Share