از گوشه کنار سیاست در گیلان

حقیقت ماجرای عکس دیوار نویسی مرگ بر عظمتی چه بود؟/مشکل انزلی با تغییر امام جمعه حل نمی شود/کنایه ی سخنگوی شورای شهر لاهیجان با چاشنی شعر و ادب/مدیرعامل شرکت صنایع چوب اسالم تغییر کرد/مردم رامسر به دنبال الحاق رامسر به گیلان هستند/محکومیت فردی که به نماینده گیلانی اتهام کلاهبرداری و زمین خواری زد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

مشکل انزلی با تغییر امام جمعه حل نمی شود

shams_2016-02-20_18-55-19امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه قصد دارد نکاتی را در خصوص دفاع از جایگاه امام جمعه بیان کند تصریح کرد: من یک طلبه ساده هستم که توفیق خدمت را در شهرستان را پیدا کرده ام ، اتصال به جایی ندارم و هیچ عده و عده ای نیز نداشته اما متاسفانه در تبلیغات انتخاباتی عده ای خود و یا اطرافیانشان مسائلی را نسبت به جایگاه امام جمعه مطرح کردند که شایسته نبود.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کرد : منصب امامت جمعه و جایگاه امامت جمعه با مسئولیت های دیگر فرق می کند ، اینجا مبنایش مبنا تقوا و عدالت است ، اینکه در زمان انتخابات وقتی که دستمان به جایی نرسید بگوییم امام جمعه را عوض می کنیم کار شایسته ای نیست ، شاید برای عده ای بردی داشته باشد اما ضربه به نظام اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی در پایان خاطر نشان کرد: منصب امامت جمعه یک منصب دینی است ، مشکل شهر شما با عوض شدن امام جمعه حل نخواهد شد، مشکلات شهر شما چیز دیگری است ، مشکل شهر شما آمار بالا و کمر شکن بیکاری جوانان شماست که در کشور رقم اول را دارد، مشکل شهر شما این تالاب منحصر به فرد شماست که در حال نابودی است ، مشکل شهر شما تصرفات غیر قانونی است ، مشکل شهر شما این مصلی ۳۰ ساله نیمه کاره است ، بروید این ها را رفع کنید.

حقیقت ماجرای عکس دیوار نویسی مرگ بر عظمتی چه بود؟

photo_2016-02-24_19-36-20_Fotorگیل خبر نوشت : در روزهای ملتهب انتخابات خبر و عکسی بر خروجی یک سایت محلی اصولگرا قرار گرفت که نشان میداد ؛ اصلاح طلبان اخلاق را زیر پا گذاشته و اقدام به شعار نویسی برعلیه یکی از کاندیداهای رقیب نموده اند! نویسنده خبر با تیتر « اقدام دشمن شاد کن اصلاح طلبان /دیوار نویسی مرگ بر […]
حرف تازه : در روزهای ملتهب انتخابات خبر و عکسی بر خروجی یک سایت محلی اصولگرا قرار گرفت که نشان میداد ؛ اصلاح طلبان اخلاق را زیر پا گذاشته و اقدام به شعار نویسی برعلیه یکی از کاندیداهای رقیب نموده اند!
نویسنده خبر با تیتر « اقدام دشمن شاد کن اصلاح طلبان /دیوار نویسی مرگ بر یکی از نامزدهای لیست اصولگرایان در رشت » مدعی شده بود که اتحاد اصولگرایان در استان ٬ اصلاح طلبان را به وحشت انداخته و تندروهای این جریان بر دیوارها بر علیه فرماندار دولت احمدی نژاد شعار نوشته اند .
در عکس همراه خبر نیز « مرگ بر عظمتی » دیده میشود .
در متن خبر، اصلاح طلبان به حقه بازی و شیطنت رسانه ای متهم شده و در ادامه آمده است : « در کف خیابان با صحنه های زشتی روبرو میشویم که دل هر مسلمان و یا انسانی را بدرد می آورد . »

نویسنده در پایان آورده که « چهره زشت انتخابات در هر دوره با رفتارهای زننده این طیف باعث شده تا دشمنان خارجی روز به روز نسبت به این افراد خوشبین تر و متمایل تر شوند .»
قبل از اثبات وارونه بودن این خبر اشاره ای به گوشه بالای سمت چپ عکس منتشر شده در این سایت ضروریست که در مشاهده عکس کامل متوجه خواهید شد که آن نکته از چشم تصویر بردار دور مانده است و آن « سرکش یا بقول کودکان کلاه آ » است !!

photo_2016-03-06_10-02-34اما اصل ماجرا چیست ؟

حامیان تعدادی از کاندیداها ٬ در برخی نقاط شهر رشت اقدام به دیوار نویسی کرده اند .
آنها برای اینکه اثبات کنند که پیش قراول مبارزه با غرب و آمریکا هستند ٬ شعارهایی برعلیه آن نوشته اند و در پایین شعارها هم برای آنکه دیدگاههای کاندیدای خود را بیان کنند و هم وی را تعرفه نمایند ٬ نام کاندیدا را نوشته اند. اما تصویر درج شده در این سایت به طرز عجیبی تنها از قسمتی برداشته شده که بشود آنرا به مخالفان کاندیدا نسبت داد و بدان وسیله به آنها تاخت!!
این موارد بطور کامل در عکسهای ارسالی قابل مشاهده است.
محل مورد بحث که دیوار نویسی درآن انجام شده در چند قدمی چهارراه پرستار و ابتدای خیابان پرستار به سمت میدان فرهنگ بر دیوار اداره بهزیستی است . همان طور که مشاهده می شود در کنار همین شعار شعارهای دیگری هم نوشته شده است که کمی نگاه دقیق مشخص می کند توسط یک نفر نگاشته شده است.

کنایه ی سخنگوی شورای شهر لاهیجان با چاشنی شعر و ادب

لاهیجان و سیاهکل (۲۵)mehrabanبه گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر لاهیجان ، ابراهیم مهربان در جلسه ستاد برگزاری جشنواره نوروزی لاهیجان با بیان اینکه برگزاری جشنواره نوروزی با هدف توسعه گردشگری لاهیجان از برنامه های خوب شهرداری لاهیجان در ایام نوروز ۹۵ است به پروژه سنگ فرش بلوار مطهری اشاره و افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی گیلان ، آسفالت خیابان ها دوام زیادی ندارد ودر این راستا شهرداری لاهیجان با الگوبرداری از شهرهایی که شرایط اقلیمی لاهیجان را دارند ، پروژه سنگ فرش معابر و خیابان ها را آغاز کرده است .

ابراهیم مهربان گفت : ورود به باغ نارنج با توجه به مسایل حقوقی آن جرأت و جسارت می خواست و در مدت کمتر از یکسال این پروژه پیشرفت خوبی داشته است و باعث افتخار است که استاندار گیلان در افتتاح فاز یک این پروژه از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خواست تا فاز نهایی این پروژه بزرگ با حضور مسئولان ارشد کشوری و مردم افتتاح شود.

وی با اشاره به فعالیتهای شهرداری لاهیجان در تالاب حاجی آباد گفت : فعالیتهای شهرداری در تالاب حاجی آباد قابل تقدیر است و امیدواریم فاز اول پروژه در سال ۹۵ برای استفاده شهروندان و گردشگران به بهره برداری برسد .

ابراهیم مهربان گفت : هر ادعایی که می کنیم قابل رصد است ؛ فعالیتهای عمرانی شهرداری به خصوص در حاشیه شهر از جمله حاجی آباد ، یوسف آباد و کوه بیجار، فعالیتهای ورزشی ، توسعه فضای سبز و علمی شدن فعالیتهای شهرداری نیاز به بنر و تبلیغات ندارد و می توان به راحتی رصد نمود.

وی گفت : به خاطر بیعتی که شهردار با شورا و شورا با مردم بسته است قصد داریم لاهیجان را به عنوان یک شهر خاص در مسایل شهری مطرح کنیم تا اولاً شهروندان و سپس مسافران انتفاع ببرند.

وی سخنان خود را با شعری ازشیخ بهایی به پایان رساند :

آن کس که بدم گفت، بدی سیرت اوست
وان کس که مرا گفت نکو خود نیکوست
حال متکلم از کلامش پیداست
از کوزه همان برون تراود که در اوست

مدیرعامل شرکت صنایع چوب اسالم تغییر کرد

ماسال نوشت:تقی خان بیگی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ضمن عزل مدیر عامل صنایع چوب اسالم، محمد حسین زمانی را به عنوان مدیر عامل جدید صنایع چوب و کاغذ اسالم منصوب کرد.

تغییرات مدیریتی در صنایع چوب اسالم پس از آن به وقع پیوست که این شرکت علی رغم راه اندازی خط جدید تولید ورق های ملامینه به دلیل رکود در بازار و عدم توانایی در فروش محصول نتوانست حقوق کارگران را در طی ماههای گذشته پرداخت کند و این امر منجر به تجمع اعتراضی کارگران این شرکت شد.

پیش از این، امیرعلی نصیری مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ اسالم بود.

مردم رامسر به دنبال الحاق رامسر به گیلان هستند

image_460_300به گزارش تابناک مازندران، همایشی با عنوان تقدیر از حضور مردم در انتخابات توسط شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامسر، تنکاین و عباس‌آباد در حالی به میزبانی اردوگاه میزارکوچک‌خان رامسر برگزار شد، که به جای مردم ظاهرا فقط اعضای ستاد این نماینده و منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

شیخ صفر قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن و رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان رامسر نیز به عنوان یکی از سخنرانان این همایش با بیان اینکه مردم جدای اشتغال، معیشت انتظارهای دیگری نیز دارند که مهم‌ترین آن حفظ حقوق شهروندی و حقوق مدنی است.

وی با بیان اینکه کمبودهای غرب مازندران بسیار زیاد است، گفت: بی‌اعتنایی مرکز استان به غرب باعث شده مردم غرب مازندران به دنبال استقلال باشند و اگر این اتفاق نیفتد به دنبال الحاق به گیلان هستند تا بتوانند از مازندران رها شوند.

محکومیت فردی که به نماینده گیلانی اتهام کلاهبرداری و زمین خواری زد

به گزارش “زبان گویا” دادگاه بررسی کننده ی شکایت ندیمی، برزگر و کوهکن از اکبر اعلمی با بررسی پرونده ها و مستندات، رأی خود را صادر کرد.

در رأی دادگاه آمده است، اکبر اعلمی یکسال حبس تعزیری و ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می گردد.

گفتنی است بررسی پرونده ی نشر اکاذیب سایت های “سحام نیوز و لاهیگ” که در این جریان، فضاسازی و جوسازی گسترده ای را داشتند همچنان ادامه دارد …

tel final1

Share