بخشدار اطاقور مطرح کرد:

از گازدار کردن تمام روستاها تا کلنگ زنی سد لاستیکی اطاقور در آینده نزدیک

جلسه هماهنگی بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در سالن اجتماعات بخشداری اطاقور به ریاست شیرزاد روشن بخشدار اطاقور و با حضور روسای ادارات و نهادهای بخش برگزار و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هماهنگی بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در سالن اجتماعات بخشداری اطاقور به ریاست شیرزاد روشن بخشدار اطاقور و با حضور روسای ادارات و نهادهای بخش برگزار و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

شیرزاد روشن بخشدار اطاقور گفت: همه روستاهای بخش اطاقور تا پایان سال ۹۸ گازدار میشوند.

وی خاطرنشان کرد: تا دهه فجر سال گذشته ۹۳ روستا در بخش اطاقور گازدار شده اند و در هفته دولت امسال نیز گاز رسانی به ۵روستای دیگر افتتاح میشود.

روشن گفت:گاز رسانی به ۱۲روستای دیگر نیز آماده واگذاری به پیمانکار است که بزودی آغاز میشود.

وی بیان کرد: تقریبا همه روستاهای دارای سکنه دایم بخش اطاقور برق دار هستند و از ۱۳۰روستای دارای سکنه ۱۲۲روستا از نعمت برق برخوردارند و درصد هستیم برای ۷روستایی که جاده دسترسی ندارند با نصب پنلهای خورشیدی برق رسانی صورت می‌گیرد.

روشن درخصوص آب آشامیدنی منطقه اطاقور اظهار کرد: با اجرای فاز اول مجتمع آبرسانی شهید املاکی (چشمه واپه) ۸۰درصد مشکل آب شرب روستاهای اطاقور حل شده است.

بخشدار اطاقور افزود: اقدامات دیگری از قبیل حفر چاه در روستاهای کچل بن، سادات محله و کهلستان صورت گرفته که امیدواریم با وجود این چاهها به پایداری مطلوبی در زمینه تامین آب آشامیدنی منطقه اطاقور برسیم و مشکل کمبود آب آشامیدنی منطقه اطاقور حل شود.

وی همچنین به آب آشامیدنی شهر اطاقور اشاره کرد و گفت:شهر اطاقور جز ۱۱شهر برخوردار از آب سنگر می‌باشد. همچنین فرسوده بودن لوله های آب شهر اطاقور یکی از معضلات شهر اطاقور است که امیدواریم با پیگیریهای لازم درخصوص تعویض شبکه این مشکل نیز به زودی حل شود.

بخشدار اطاقور در خصوص آسفالت گفت:سال گذشته حدود ۲۰روستا دربخش اطاقور آسفالت شدند و میزان آسفالت انجام شده در بخش اطاقور دریک سال گذشته را میتوان به ۶کیلومتر در روستای پتو،جاده نشاش و خورتای ۴کیلومتر،بیروم و خلیفه گوابر بطول ۴کیلومتر، اترود بطول ۱/۵کیلومتر،جاده لیاشوسرا ۴کیلومتر نام برد.

وی افزود: اعتبار آسفالت روستاهای زرگوش، پتشیم پایین و بالا، چنگول و هلودشت نیز اختصاص یافته ماشینهای آسفالت در منطقه مستقرند بزودی عملیات اجرایی آن آغاز میشود.

روشن تصریح کرد: روستاهای نوروز سرا، کنار رودخانه، امبولانسرا،علی آباد سرا مادیان گوابر نیز از نعمت آسفالت بهره مند شده اند.

بخشدار اطاقور در ادامه سخنان خود از کلنگ زنی سد لاستیکی اطاقور در آینده نزدیک خبرداد و گفت: امیدواریم بحث چهاربانده کردن جاده کومله به اطاقور نیز در سال ۹۸ اجرایی شود.

Share