قیمت زغال سنگ تصفیه شده اصفهان

یکی از سوختهای فسیلی و طبیعی زغال سنگ تصفیه شده می باشد که لازم است پس از استخراج تصفیه شده و برای مصارف مختلف قابل استفاده شود.

زغال سنگ و زغال چینی یکی از سوختهای با ارزش شناخته می شود که برای تشکیل آن باید مراحل که نام می بریم گذرانده شود تورب یا پیست که اولین مرحله برای تشکیل زغال سنگ است و توده ای از گیاهان و بقایای درختان که کاملا تجزیه نشده اند را تشکیل می دهند که نمی توان آنها را ذغال نامید که به آنها پیست می گویند.

در کشور ما معدنهای زغال سنگ و زغال بلوط فراوان نیز وجود دارد که این ماده ارزشمند با کیفیت بسیار خوبی از آنها استخراج می شود همانطور که قبلاً گفتیم قیمت زغال سنگ بر حسب شمشهای فولاد است.

یکی از کانیهای بسیار ارزشمند را که قیمت بالایی دارد می توان زغال سنگ نامبرد قیمت زغال سنگ نیز باید به گونه ای باشد تا ارزش این ماده حفظ شود.

این کانی در صنعتهای مختلفی همچون تولید برق، سیمان، فولاد و مواد شیمیایی استفاده می شود زغال سنگ استخراج شده در کشور بیشتر در بخش فولاد سازی مورد استفاده قرار می گیرد که قیمتگذاری آن در کشور تحت تاثیر فولاد است.

زغال سنگ با توجه به آب و هوا و شرایط مختلفی که تشکیل شده است درجه بندی می شود که مراحل زیادی برای تشکیل زغال سنگ باید سپری شود همچون تورب یا پیست، لیگنت، زغال شبه، زغال سنگ بیتومینه، آنتراسیت که برای تشکیل یک زغال سنگ درجه یک و با کیفیت باید تمامی مراحل طی شود.

پس باید دانست در کشور ما قیمت زغال سنگ زیر نظر شرکتهای فولادی است که براساس نوع زغال، درجه شفافیت، وزن زغال سنگ، سختی زغال، رسوب گذاری ارزش آنها سنجیده می شود.

زغال سنگ تصفیه شده

زغال سنگ یک کانی و به عبارتی سنگ رسوبی تشکیل شده از بقایای گیاهان در اعماق زمین بوده و حاصل واکنشهای شیمیایی و زمین شناختی است که طی میلیونها سال پیش بر روی این بقایای گیاهی در دل زمین رخ داده و جزء منابع تجدید نا پذیر محسوب می شود.

قسمت اعظم تشکیل دهنده زغال سنگها کربن می باشد که در ترکیب خود نا خالصی هایی همچون هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن و گوگرد نیز دارند و درصد خلوص زغال سنگ بر حسب میزان کربن و نا خالصیهای آن تعیین می شود.

همانطور که می دانید یکی از سوختهای فسیلی و طبیعی زغال سنگ تصفیه شده می باشد که لازم است پس از استخراج تصفیه شده و برای مصارف مختلف قابل استفاده شود و درصد خلوصش افزایش یافته و حالت فیزیکی آن نیز متناسب با مصارف متفاوت شود و به نحوی از حالت خام و غیر قابل استفاده به حالت تصفیه شده و کاربردی خود در بیاید.

زغال سنگ تصفیه شده از فرآوری و تصفیه نوع خام این ماده استخراج شده در معادن به دست می آید و کاربرد این سوخت فسیلی در صنایع بسیار مختلفی همچون صنعت برق، صنعت فولاد، صنایع شیمیایی و تهیه نمود.

زغال سنگ نیز انواع مختلفی دارد که هر یک درصد خلوص متفاوتی داشته و کاربرد آن در صنعت نیز متفاوت است که یکی از پر کاربرد ترین و متداول ترین انواع زغال سنگ مورد استفاده در صنعتهای مختلف زغال سنگ گیاهی حرارتی می باشد.

به طور کلی زغال سنگها پس از استخراج از معادن احتیاج دارند که به کمک ابزار تخصصی، علم و فرآیندهای خاص از نظر تخلخل، ظاهر و خلوص تصفیه شده و به شکل قابل استفاده و کاربردی خود در آیند تا در صنعت بتوان از آنها بهره گرفت.

زغال سنگ اصفهان

تقریبا سی صد میلیون سال پیش از این در زمین دریاهایی کم عمق و جنگلهایی متراکم وجود داشت که بعد از انباشت مواد در بین گل و لای و ایجاد سیلهای متواتر و پشت سر هم این مواد باعث شکل گیری زغال سنگ شدند که معدن زغال سنگ اصفهان یکی از این معادن تشکیل شده از انباشت و فسیل مواد طبیعی می باشد، گیاهان به عنوان یک منبع کربن بوده و بعد از تجزیه شدن و قرار گرفتن در میان گل ولای محیطی اسیدی به وجود می آید که با قرار گرفتن تحت فشار و دمای زیاد عمل تجزیه گیاه به کندی صورت می گیرد و باعث ایجاد زغال نارس می شود.

از این زغال نارس و چوب خشک به دلیل وجود حجم عظیمی از کربن به عنوان سوخت فسیلی استفاده می شود و بسیاری از کشورها اعم از روسیه، اسکاتلند، ایرلند از زغال سنگ اصفهان برای ایجاد گرما استفاده می کنند، از دیگر مصارف زغال سنگ می توان به رنگ برق اشاره نمود به طوری که با استفاده از سوخت زغال سنگ حدود چهل درصد نیروی برق جهان تولید می شود به طوری با استفاده از گرمای زغال سنگ بخار آب تولید می نمایند و بعد باعث ایجاد حرکت در توربینهای آبی شده و عمل تولید برق را انجام می دهند.

زغال سنگهای جهان طبق حرارتی که تولید می کنند و میزان کربنی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم می شود که می توان به اختصار از بالاترین میزان کربن تا پایین ترین مقدار به : آنتراسیت، بیتومینوس، ساب بیتومینوس و زغال سنگ قهوه ای اشاره نمود، در این میان فقط زغال سنگهای قهوه ای جز زغالهای جوان بوده و به نوعی نارس هستند و میزان رطوبت بسیار بالایی داشته و برای استفاده به عنوان سوخت گزینه ی مناسبی نمی باشند چرا که نمی توانند حرارت زیادی تولید کنند و ممکن است با سوختن به محیط زیست آسیب رسانده و موجب ایجاد آلودگی شوند.

Share