قیمت چرم خام طبیعی گاوی تهران

یکی از شاخصه های مهم در صنعت تولید قیمت چرم های طبیعی از جمله گاوی است که بستگی به طرح دار بودن، سورت بندی چرم و البته کارخانه سازنده و تولید کننده آن دارد.

در ابتدای این قسمت می خواهیم تعریف مختصری از چرم خام داشته باشیم و سپس به اهمیت وجود این محصول در بازارهای تهران اشاره نماییم.

در واقع می توانیم بگوییم که چرم را از پوست دباغی شده حیواناتی مانند چرم گاوی، بز، شترمرغ، کروکدیل و غیره بدست می آورند که در این فرآیند بر اثر عملیات ویژه ای که بر روی پوست حیوان انجام می شود، محصولی مقاوم، انعطاف پذیر و فسادناپذیر به دست می آید.

عملیات دباغی به دو شیوه سنتی و صنعتی انجام می شود که در روش سنتی به دلیل طولانی بودن فرآیند دباغی، کیفیت چرم بسیار بالاتر است.

پوست حیوانی که از بدن او جدا می شود باید در معرض هوا و نور بوده و برای جلوگیری از فساد آن، به آن نمک می زنند تا خشک نشده و انعطاف خود را حفظ کند

سپس هرگونه مو و مواد اضافی را به وسیله افزودن آهک هیدراته و مواد شیمیایی دیگر، از پوست جدا نموده و سپس آن را شستشو داده و پرداخت می کنند و در واقع می توان گفت که در این عملیات از ماده ای به نام تانن استفاده می شود که از گذشته برای کار دباغی در نظر گرفته شده است.

این محصول در جای جای ایران به فروش می رسد و بسیار رونق دارد، مانند فروش چرم خام تهران که در نوع خود بسیار سود آور است.

چرم خام طبیعی

بهتر است بیشتر در مورد این موضوع که چرم خام طبیعی چیست؟

صحبت کنیم و در مورد آن اطلاعاتی را ارائه دهیم باید بگوییم که پوست حیوانات را قبل از آنکه دباغی کنند و به مصرف برسانند چرم خام می نامند چون هنوز عملیات دباغی بر  روی پوست انجام نشده است.

بیشترین چرم خام طبیعی در کشور تولید می شود و به عنوان یک صنعت بزرگ در کشور شناخته شده و در این حوزه بهترین تجهیزات به کار گرفته می شود تا پوست را بعد از دباغی به یک چرم اعلا و درجه یک تبدیل کنند و برای صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

چرم معمولا در دو نوع طبیعی و چرم مصنوعی وجود دارد که نوع طبیعی آن به دو دسته گیاهی و حیوانی تقسیم بندی می شود اما چرمی که گیاهی است بسیار ظریف است و ممکن است توانایی بالایی نداشته باشد اما چرم طبیعی حیوانی بسیار قوی و ضخامت عالی دارد از این رو بیشتر در صنایع از این نوع چرم استفاده می شود.

خرید و فروش چرم طبیعی با قیمت متفاوتی همراه است زیرا چرمها انواع مختلفی دارند و نوع ضخامت و کیفیت هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است به طور مثال چرم مار بسیار ظریف است و برای نمونه های تزئین و اکسسوری به کار می رود مثل دستبند یا پایبند یا اینکه چرم گوساله که بزرگ و محکم است و برای تولید انواع بارانی و پالتو یا کیف و کفش کاربرد زیادی دارد و با قیمت متفاوتی به فروش می رسد.

قیمت چرم خام گاوی

یکی از شاخصه های مهم در صنعت تولید قیمت چرم های طبیعی از جمله گاوی است که بستگی به طرح دار بودن، سورت بندی چرم و البته کارخانه سازنده و تولید کننده آن دارد، قیمت چرم گاو خام از لحاظ کیفیت و رنگ با چرمهای دیگر متفاوت است که این موارد باعث گستردگی تولید و میزان بالای فروش چرم طبیعی در بازار ایران شده است.

انواع چرم طبیعی در ایران وجود دارد از جمله چرم طبیعی گاو، چرم طبیعی بز، چرم گوسفندی، چرم شتری، چرم شترمرغ، چرم پوست مار، چرم سوسمار، چرم ماهی و غیره که هر کدام از این ها با توجه به چاپی که روی آن زده اند رنگ، کاربرد و کیفیت درجه بندی می شوند.

واحد اندازه گیری چرم فوت یا پا است برخی از مشتریان این مورد را نمی دانند و فکر می کنند چرم طبیعی مانند چرم مصنوعی بر اساس متر مربع اندازه گیری می شود، خرید چرم متری برای مصنوعی به کار برده می شود و برای چرم طبیعی اشتباه است.

برای اینکه قیمت چرم خام گاوی طبیعی را تشخیص دهیم باید موارد زیر را بدانیم منظور از چرم طبیعی کدام نمونه است مثلاً گاوی، بزی و غیره یا سورت بندی به این معنی است که چرم از لحاظ کیفیت دارای چه رده بندی است و میزان سفارش چقدر است.

Share