تصمیم شوک‌برانگیز سید محمد موسوی تصمیم شوک‌برانگیز سید محمد موسوی

کناره‌گیری محمد موسوی از تیم ملی والیبال: واقعیت‌ها اسفبار است و از آمدن پشیمان شدم

ملی‌پوش والیبال ایران با انتقاد تند از شرایط حاکم بر تیم ملی، از حضور در مسابقات قهرمانی جهان انصراف داد. مدافع برتر والیبال جهان در مسابقات جام جهانی ایران را همراهی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد موسوی در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال اظهار کرد: قبل از عید آقای عطایی با من در تماس بود. در ترکیه بازی می‌کردم که به من گفت به شما نیاز داریم. از نظر فکری و انسجام تیمی و فنی نیاز داریم و می خواهیم از شما استفاده کنیم. نتیجه بر این شد که به اردو بیایم‌. خیلی دو دل بودم و سخت بود چون مدت طولانی هم تمرین نداشتم و تصمیم گرفتم بیشتر به حرف مادرم که گفت برو و شرایط را قشنگ تمام کن گوش دهم اما الان پشیمان هستم از اینکه آمده‌ام. من در تمام دوران والیبالم سعی کرده‌ام مفید و ‌مثمرثمر باشم. الان هم همین است و اگر آمدم بخاطر این بود که شاید بتوانم به تیم ملی کمک کنم.

او ادامه داد: دنبال پول و چیز دیگری نیستم و صرفا هدف ما کمک به تیم است. به این دعوت لبیک گفتیم. با اینکه خیلی دلخوری حاد بود اما الان پشیمانم و فکر می کنم دیگر نتوانم با تیم ادامه بدهم. شرایطش را ندارم. دلم باید جایی باشد که می خواهم کار کنم چون من همیشه تلاشم را کرده‌ام. خوب یا بد را هم مردم و کارشناسان می‌توانند نظر بدهند. الان قلبا شرایطی ندارم که به تیم کمک کنم. مقداری ناصداقتی می‌بینم و شرایط مساعد نیست.

موسوی همچنین گفت: هیچ چیزی سر جایش نیست حتی یک پروتئین و مکمل ورزشی نیست. هتل نبود، فیزیوتراپ که بچه ها با آن راحت باشند نیست. این شرایط شرایطی نیست که بتوانیم با بزرگان والیبال دنیا مقابله کنیم. اگر مردم از ما انتظار دارند نتیجه بگیریم باید واقعیت ها را بدانند. واقعیت‌ها خیلی اسفبار است. هیچ کس به هیچ‌کس اعتماد ندارد و راستش را نمی گوید. صداقت خیلی کم دیدم. اصلا امروز که به شخصه آمدم دوست داشتم به آقای عطایی بگویم نمی‌توانم تمرین کنم. سه ماه تمرین والیبال نداشتم با این وجود آمدم کار کنم اما شرایط خوبی نیست و دوست ندارم وارد جزئیات شوم. موارد طولانی است و امیدوارم حرف های من باعث حاشیه برای تیم ملی نشود.

ملی‌پوش والیبال ادامه داد: من صادقانه گفتم نمی‌توانم با این شرایط به تیم کمک کنم. من سید محمد موسوی کوچک همه و عضو کوچکی از والیبال بودم. همیشه تمام وجودم را گذاشته‌ام و کم‌کاری نکرده‌ام اما اینجا دارد سیاسی‌کاری می‌شود که نمی‌پسندم. این بچه ها استعدادهای بی نظیری هستند. این تیم ارزش بهای بیشتر و ارزش صادق بودن دارد. این بازیکنان طلایی و از ما که نسل طلایی بود خیلی بهتر هستند. فقط تجربه مانده که کسب کنند. چیزی که مهم است امکانات، مدیریت و رهبری این تیم است که به درجات عالی برسند.
برای والیبال آرزوی موفقیت می کنم. این به معنای خداحافظی من از والیبال نیست و حس می کنم می‌توانم باز هم اگر شرایطش باشد و از من درخواست کنند به تیم ملی کمک کنم اما با احترام. طوری نباشد که فکر کنند یک بازیکن من ماشین کشاورزی است که هر وقت حواستند استارت بزنند و درو کنند. ما هم برای خودمان چارچوب و کاراکتر داریم که باید حفظ شود. آدم مغروری نیستم ولی باید اینها حفظ شود. اگر در آینده شرایطش وجود داشت و بدنم مثل امروز آماده بود، کمک می‌کنم.

موسوی در پاسخ به اینکه این حرف شما به منزله کناره‌گیری از تیم ملی برای مسابقات جهانی است، گفت: امروز ظهر این تصمیم را گرفتم و فکر می کنم درست است و احساسی نیست. قبل از تمرین هم به آقای عطایی گفتم که از اتفاقات گذشته ناراحتم اما آقای عطایی گفتند هر چه بوده تقصیر ما بوده و مشکل خاصی نبوده و خیلی با احترام رفتار کردند اما از اینکه آمدم دوباره پشیمان شدم. صرفا مادرم گفت حتما برو و مردم خیلی دوستت دارند اما وقتی آمدم پشیمان شدم. خیلی دوست داشتم و تلاشم را کردم اما نشد و به قهرمانی جهان نمی‌روم.

او در پاسخ به اینکه این رفت و آمدها باعث حاشیه برای تیم ملی نمی‌شود، گفت: فکر نمی کنم. بچه ها همه مرا می‌شناسند. شاید این باعث همدلی آنها شود و صدایشان به رسانه برسد. بچه ها نزدیک ۵۷ روز مسابقه بودند مردم خوشحال شدند اما هیچ ارزشی برای آنها قائل نشدند و امروز بابت لیگ‌جهانی ۱۸ میلیون پاداش دادند در صورتی که حقوق چند ماه یک کارگر زحمتکش که قابل احترام است، از این بیشتر است. خیلی از آنها مصدوم شدند. ارزش قائل شدن برای بچه ها مهم است. اینها جوان هستند و شاید نتوانند این حرفها را بزنند. من دنبال حاشیه نیستم و امیدوارم این کار باعث حاشیه نشود. با آنها خصوصی جلسه می‌گذارم و امیدوارم من را درک کنند و هیچ وقت غرضی نداشته ام. برای تیم آرزوی موفقیت دارم و می‌توانند کار بزرگی انجام دهند اما یک مقداری با بچه ها روراست نیستند.

موسوی در پاسخ به این سوال که اگر تغییر و تحولی در شرایط تیم ملی شود، در اردو می‌ماند، گفت: الان وقت تغییر و تحول نیست و باید با همین شرایط برویم. برخی تیم های درجه چند آسیا شرایط‌شان از ما بهتر است. شرایط ما از چند سال قبل بد بود، اما امسال فاجعه است. سید هستم و دست روی قرآن می‌گذارم که دنبال حاشیه نیستم. اگر تبعاتی برای من دارد می‌پذیرم اما این حرف‌ها حاشیه نیست، حتی امروز نمی‌خواستم صحبت کنم. مطمئنا تیم با تمام توان مسابقه می‌دهد اما نتیجه گرفتن بسیار سخت است. اگر نتیجه‌ای حاصل شد بدانید که تلاش بازیکنان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا رفتن شما به رفتن آقای خوش خبر از سرپرستی تیم ملی ربطی دارد، گفت: قبل از اینکه به تیم ملی بیایم با چهار نفر از بزرگان والیبال از جمله آقای خوشخبر صحبت کردم. سه نفر دیگر گفتند نرو و تنها کسی که گفت حتما برو به تیم کمک کن آقای خوش خبر بود. تصمیم من قطعا به تغییر آقای خوش خبر ربطی ندارد.

Share