فرمانده انتظامی گیلان؛

کاهش ۱۴ درصدی وقوع جرایم در گیلان | برقراری روزانه بیش از ۶ هزار تماس با سامانه ۱۱۰

فرمانده انتظامی گیلان در جمع مدیران ارشد رسانه استان، اصحاب رسانه را پل ارتباطی پلیس با مردم عنوان کرد و از کاهش ۱۴ درصدی وقوع جرایم در گیلان خبر داد و اظهار داشت: در سال‌جاری، روزانه بیش از ۶ هزار و ۲۱۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد رسانه گیلان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) اظهار داشت: تعامل مجموعه انتظامی با رسانه‌ها یک رویکرد راهبردی در افزایش مشارکت عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: هوشمندی پلیس در تحقق امنیت پایدار و ارتقاء خدمات‌رسانی مطلوب به مردم بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی استان گیلان برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست و گفت: امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد افراد جامعه محقق خواهد شد و حلقه اتصال پلیس با مردم، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای مجموعه انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری، موضوع پیشگیری است و همکاران بنده در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با اقدامات مناسب خود نسبت به تامین نظم و امنیت اقدام می‌کنند.

سردار ملکی با اشاره به عملکرد پلیس استان از ابتدای سال جاری تاکنون خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس گیلان کاهش ۱۴ درصدی وقوع جرایم و افزایش ضریب امنیتی واحدهای تجاری، بانک‌ها و مراکز خدماتی است.

وی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴ درصدی داشته، مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان عنوان کرد و بیان داشت: مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ سارق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آن‌ها با پلیس را برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری دانست گفت: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

این مقام ارشد انتظامی با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۱۲ درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و تصادفات منجر به فوت ۹ درصد و تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

سردار ملکی مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از ۸۳۸ هزار و ۳۹۱ مورد و میانگین تماس در روز را ۶ هزار و ۲۱۰ تماس عنوان کرد و افزود: تعداد تماس‌های گرفته شده با سامانه ۱۱۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته و ۲۱۸ هزار تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از ۶۱۶ هزار و ۴۰۰ تماس جزء تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۴۸ فقره بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته از دستگیری ۳۴۵ نفر در این خصوص خبر داد و اذعان داشت: همچنین ۶۶ پرونده قمار آنلاین نیز تشکیل و ۶۱ نفر در این راستا به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در سخنانی به حوزه جرایم اقتصادی و تشکیل ۱۰۴ پرونده احتکار و هزار و ۳۰۱ پرونده قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۷ فقره پرونده جعل و ۴۵۳ پرونده کلاهبرداری کشف و ۱۹۹ نفر جاعل و ۲۷۶ نفر کلاهبردار دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مجموعه انتظامی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۳۳ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات سلاح غیرمجاز ۲۲ درصد افزایش داشته است.

سردار ملکی با اشاره به سامانه سپاپد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۶۰ هشدار از طریق این سامانه به پلیس اعلام شده که از این تعداد ۲۰۲ دستگاه خودرو دستور دار توقیف شده و ۱۷۱ نفر نیز به دلیل جرایم مختلف از طریق سامانه سپاپد در این مدت دستگیر شده‌اند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۲ نفر به مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند اذعان داشت: در این مدت ۷ هزار و ۴۲۶ جلسه مشاوره در دوایر مشاوره کلانتری‌های استان تشکیل شده که ۳ هزار و ۲۰۰ مورد به صورت خود معرف و ۴ هزار و ۲۲۶ پرونده ارجاعی از مرجع قضائی بوده و از مجموع پرونده‌های قضائی، ۲ هزار و ۹۳۷ پرونده معادل ۶۹ درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان به بازدید محسوس و نامحسوس ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۶۰ هزار و ۳۰۶ واحد صنفی در سطح استان در راستای اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی اشاره کرد و ادامه داد: برای ۳ هزار و ۴۸۸ واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و ضمن اخذ تعهد از ۹ هزار و ۱۰۳ واحد صنفی، هزار و ۸۴۵ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ۴ هزار و ۳۹۹ تماس از ابتدای سال جاری تاکنون با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۲۸ درصدی شکایات مردم از پلیس استان بوده‌ایم.

سردار ملکی با بیان اینکه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد بیان داشت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی این آرامش و امنیت را به خطر بیاندازد.

وی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان انتظامی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان گیلان اقدامات چشمگیری در ارائه خدمات رفاهی و معیشتی کارکنان داشته که بیشتر آن در حوزه عمران و نوسازی، اماکن رفاهی، تفریحی و ورزشی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹۳ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران ارشد رسانه‌ای سوالات و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقاء امنیت استان و تعامل و همکاری مطلوب با پلیس را ارائه کردند.

Share