فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف ۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک شرکت خصوصی در شفت!

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان «شفت» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان «شفت» خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی مبارزه با جرایم اقتصادی را از مهمترین اولویت‌‎های پلیس در سال «حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اعلام کرد و گفت: فعالیت اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام مالی و حرکت رو به جلوی کشور می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی «شفت» با اشرافیت اطلاعاتی از فعالیت غیرقانونی فردی در استخراج ارز دیجیتال در یک شرکت خصوصی در این شهرستان مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پس از اتمام تحقیقات در این زمینه و محرز شدن صحت موضوع، کارآگاهان آگاهی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: پلیس در بازرسی از این شرکت، ۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کرد.

سردار ملکی از معرفی متهم ۴۰ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و اذعان داشت: کارشناسان ارزش دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود تصریح کرد: برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالگران نظام مالی یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است.

Share