کاربرد و انواع ورق استیل خشدار

ورق استیل خشدار را با استفاده از برس های مخصوص تولید می کنند. این ورق ها کاربردها و انواع زیادی دارند و به اندازه ورق های صاف و صیقلی در همه صنایع و حتی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق استیل خشدار را با استفاده از برس های مخصوص تولید می کنند. این ورق ها کاربردها و انواع زیادی دارند و به اندازه ورق های صاف و صیقلی در همه صنایع و حتی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. این ورق ها را می توان از انواع ورق های مات و براق تهیه کرد. می توان با توجه به نیازی که وجود دارد، سفارش تولید و ساخت این نوع ورق ها را داد.

تولید ورق های استیل خشدار

برای ساخت ورق استیل خشدار از برس های مخصوص بر روی ورق ساده استفاده می کنند. با برس ها می توان انواع خش ها را بر روی ورق های استیل ایجاد کرد. برای تهیه این ورق های خشدار از ورق های مات و براق می توان استفاده کرد. خشدار کردن ورق های استیل هم منجر به زیباتر شدن آنها می شود و هم مزایای دیگری را به آنها اضافه می کند. هزینه ای که برای تهیه این نوع ورق ها داده می شود بیشتر از ورق های ساده و معمولی استیل است. ورق استیل نوعی آلیاژ است که در ساخت آن درصد کمی از کربن به کار می رود. از ویژگی های این ورق ها می توان به ضد زنگ بودن و ضد خوردگی بودن آنها اشاره کرد.   کاربرد ورق استیل خشدار به انواع آن بستگی دارد. زیرا این ورق ها را می توان به دو دسته بگیر و نگیر دسته بندی کرد. هر کدام از این ورق ها با توجه به داشتن یا نداشتن خاصیت مغناطیسی کاربردهای خود را دارند. در ساخت استیل های نگیر از عناصری مانند کروم و نیکل به کار برده می شود. ورق های استیل ویژگی های مشترکی با هم دارند و در اصل به هم شبیه هستند. مهم ترین مشخصه همه آنها را می توان دوام و طول عمر زیاد، شکل پذیری و انعطاف پذیری، استحکام و قابل بازیافت بودن دانست.

ورق استیل خشدار و کاربرد آن در صنایع مختلف

ورق استیل خشدار در اندازه های مختلفی تولید می شود. این ورق ها مصارف صنعتی و ساختمانی زیادی دارند. نه تنها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در هر آلیاژی نمی توان یافت، بلکه ظاهر بسیار خاصی دارند که قرار گرفتن منجر به جلوه خاص بخشیدن به هر محیطی می شود. مهم ترین ویژگی ورق های خشدار را می توان جلوگیری از انعکاس نور دانست. ورق های استیل صیقلی برای ایجاد تقارن بسیار کاربرد دارند. اما این ورق های خشدار این خاصیت را ندارند. ورق های خشدار گرد و غبار را از دید پنهان می کنند. ضمن این که ایجاد خطوط روی ورق های استیل موجب می شود که خوردگی ها و زدگی ها نیز روی ورق ها دیده نشوند.

ورق استیل خشدار را در تولید انواع لوازم خانگی مانند یخچال و سینک ظرفشویی، تهویه هوا، داخل آسانسورها و حتی جواهرات و ساعت مچی نیز به کار می برند. در معماری و نمای ساختمان ها نیز این ورق ها کاربرد زیادی پیدا کرده اند. در ساخت هتل و برج ها استفاده از این ورق ها مقرون به صرفه است. برای تجهیز و تهیه ابزارهای کارخانجات هم از این ورق ها استفاده می کنند. در صنایع مختلف کشتی سازی، پتروشیمی، نفت و گاز و ساخت تولید بدنه خودرو نیز از این ورق ها بهره می برند.

خرید ورق استیل خشدار

در زمان خرید و تهیه ورق استیل خشدار باید به کاربرد آن در محیط توجه شود. ورق هایی که از استیل ۳۰۴ تهیه می شوند جنس آنها نگیر است. آنها که برای ساختشان از استیل ۴۳۰ استفاده می شود بگیر هستند. در زمان تهیه این ورق ها باید به ویژگی بگیر و نگیر بودن آنها توجه شود. در زمان تهیه این ورق ها باید به این مسئله نیز توجه کرد که قرار است در محیط بیرونی یا درونی به کار برده شوند. ورق هایی که در ساخت جواهرات به کار می روند با آنها که در نمای ساختمان های بلند به کار برده می شوند تفاوت هایی دارند. در زمان تهیه و خرید انواع ورق استیل خشدار می توانید از مشاوران کمک بگیرید. مشاوران افراد متخصصی هستند که همه ویژگی های این ورق ها را می شناسند و بهترین گزینه را به شما معرفی خواهند کرد. انتخاب ورق مناسب و تعداد ورق های لازم بدون کمک مشاوران کار ساده ای نیست. به خصوص برای آنها که پیش از این از آنها استفاده نکرده اند.

آشنایی با ورق استیل طرح دار

انواع ورق استیل طرح دار از جمله محصولاتی هستند که از آلیاژ استنلس استیل تولید می شوند. این محصولات بیشتر جنبه زینتی دارند و به همین دلیل مشخصات ظاهری آنها بسیار مهم است. ورق های استیل طرح دار عموماً در گریدهای ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۰۴L، ۳۱۶L و ۴۳۰ تولید می‌ شوند. گرید این ورق ها به نوع کاربرد آنها بستگی دارد. ممکن است از ورق استیل طرح دار برای تولید و ساخت اکسسوری دکوری و زینتی استفاده شود. در این صورت معمولا نیازی نیست که ورق استیل مقاومت بالایی داشته باشد. در مقابل در صورتی که ورق استیل به عنوان پوشش دیوار، کفپوش، بدنه آسانسور یا مواردی از این دست به کار برود، باید از استحکام لازم برخوردار باشد.

مزایای ورق استیل طرح دار

برای ورق استیل طرح دار می توانیم مزیت‌ های بسیاری عنوان کنیم. به طور خلاصه برخی از مهم ترین مزایای ورق استیل طرح دار از این قرارند:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، سایش، خوردگی
  • کارآیی مناسب
  • زیبایی و درخشش
  • تنوع در طرح و رنگ
  • سهولت نصب
  • سهولت نگهداری
  • طول عمر بالا

علاوه بر این موارد می‌ توانیم به قیمت ورق استیل طرح دار نیز اشاره کنیم که ویژگی مهمی برای این متریال محسوب می‌ شود. با توجه به کیفیت ورق استنلس استیل قیمت این محصول نسبت به بسیاری دیگر از محصولات مشابه مناسب و مقرون به صرفه است.

Share