خرید رایج ترین شیرهای صنعتی

شیر کشویی را می‌توان یکی از رایج‌ترین شیرهای صنعتی معرفی کرد که به دلیل طراحی ساخت و کاربردهایی که دارد در بسیاری از پروژه‌های لوله کشی صنعتی از آن استفاده می‌شود. شیرآلات به طور کلی برای تنظیم و کنترل میزان عبور سیالات استفاده می‌شوند.

خرید رایج ترین شیرهای صنعتی

شیر کشویی را می‌توان یکی از رایج‌ترین شیرهای صنعتی معرفی کرد که به دلیل طراحی ساخت و کاربردهایی که دارد در بسیاری از پروژه‌های لوله کشی صنعتی از آن استفاده می‌شود. شیرآلات به طور کلی برای تنظیم و کنترل میزان عبور سیالات استفاده می‌شوند. در حالت کلی تمام شیرآلات در دو کاربرد کلی ساخته می‌شوند. یا برای قطع و وصل جریان سیالات کاربرد دارند و یا می‌توانند برای کنترل و تنظیم میزان جریانی که از لوله‌ها عبور داده می‌شوند، استفاده شوند.

شیرهای صنعتی با توجه به همین دو نوع کاربرد کلی ساخته می‌شوند و هر کدام از آنها را به همین منظور می سازند. انواع مختلفی از شیرهای صنعتی وجود دارند که می‌توانند در سایر پروژه‌های لوله کشی صنعتی از آنها استفاده کرد. ولیکن برخی از این شیرها نسبت به انواع دیگر آنها رایج تر بوده و کارایی مهم‌تری دارند. ما در اینجا قصد داریم در مورد دو نوع از مهمترین شیرهای صنعتی صحبت کنیم. شیر کشویی و شیر سوزنی ار جمله رایج ترین و مهمترین شیرهای صنعتی هستند که در ادامه در مورد آنها اطلاعات بیشتری به شما خواهیم داد.

خرید شیر کشویی

همانطور که کمی قبل اشاره شد، شیرهای کشویی به عنوان رایج‌ترین و کاربردی‌ترین شیرهای صنعتی تولید شده اند و در خیلی از موارد از آنها استفاده می‌شود. از این نوع شیرها در صنایع مربوط به آب و همچنین برای انتقال سیالاتی که دمای کمتر از هشتاد درجه سانتی‌گراد دارند، استفاده می‌شود. ذکر این نکته در اینجا الزامی است که از شیر کشویی gate valve، برای قطع و وصل کردن جریان استفاده می‌کنند و نمی‌توان از آن برای تنظیم میزان جریان استفاده کرد.

اگر به احتمال خیلی کمی قصد داشته باشید که از این نوع شیر برای تنظیم جریان استفاده کنید و آن را در حالتی بین باز و بسته قرار دهید به دلیل فرسایش این شیر خراب شده و کارایی خود را از دست می‌دهد. از خاصیت های این نوع شیر می‌توان به کم بودن افت فشار در طول آنها اشاره کرد. با توجه به این خاصیت معمولا از این نوع شیرها در مسیر لوله‌هایی که بسیار طویل هستند استفاده می‌کنند.

شیر کشویی یا در حالت کاملا باز قرار دارد و یا از آن در حالت کاملا بسته استفاده می‌شود. زمانی که شیر کشویی کاملا باز است دیسک آنها از مسیر خارج شده و در بونت شیر قرار می‌گیرد. زمانی که این نوع شیرها در حالت باز قرار دارند، سبب می‌شوند سیال از مسیری عبور کند که از نظر اندازه و ابعاد با سایز خط یکسان باشد. برای خرید شیر کشویی در انواع مختلف و با قیمت عالی، می‌توانید از طریق پتروسا، تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی اقدام کنید.

خرید شیر سوزنی یا نیدل ولو

یکی دیگر از شیرهای صنعتی رایج و پرکاربرد شیر سوزنی یا نیدل ولو است که در اکثر پروژه‌های لوله‌کشی صنعتی استفاده می‌شود. اصولا این شیرها به گونه‌ای ساخته می‌شوند یا می‌توان گفت طراحی ساخت خاصی دارند که سبب می‌شود استفاده از آنها در بسیاری از پروژه ها لازم شود. برای ساخت این مدل شیر صنعتی معمولا از پورت های کوچک استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت آنها از پلانگرهای سوزنی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود شیر سوزنی برای تنظیم و کنترل کردن فلوی سیال به صورت کامل استفاده شود.

برخلاف شیرهای کشویی از شیر سوزنی برای کنترل و تنظیم جریان استفاده می‌کنند. به طور معمول شیرهای سوزنی برای استفاده در مسیرهای که نیاز به کنترل جریان دبی دارد، استفاده می‌شوند. موادی که در لوله‌ها جریان دارد با استفاده از یک قطعه سوزنی شکل تنظیم و کنترل می‌شوند که می‌توان گفت دلیل نامگذاری این نوع شیرها به عنوان شیر سوزنی خواهد بود. شیر سوزنی با توجه به این نکته که طراحی ساختی شبیه به شیرهای بشقابی دارد در اکثر مواقع با این مدل شیر صنعتی اشتباه گرفته می‌شود.

برای شناخت و آشنایی با کاربردهای شیر سوزنی می‌توان گفت که با توجه به کارایی خاص و طراحی ساخت ویژه‌ای که دارند در بسیاری از پروژه‌های لوله کشی صنعتی از این نوع شیر استفاده می‌شود. ولی نکته مهم در این زمینه این است که از این نوع شیرآلات به عنوان یک قطعه در مجموعه های دیگر استفاده می‌کنند و به ندرت پیش می آید که شیر سوزنی به صورت قطعه مستقل و جداگانه استفاده شود.

تنها مشکلی که این شیرها دارند آسیب پذیر بودن آنها در برابر جریان ناگهانی و فشار خیلی زیاد است و می‌توان گفت تحمل و مقاومت زیادی در آنها مشاهده نمی‌شود. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود جریانات متلاطم را قبل از اینکه به این شیر برسند کنترل کنید و همچنین بهتر است که از این شیرها برای انتقال سیالات غلیظ یا چسبنده استفاده نکنید. شما می‌توانید برای خرید نیدل ولو همانند شیرهای کشویی با کیفیت عالی از طریق پتروسا اقدام کنید. در پتروسا می‌توانید انواع قطعات صنعتی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

Share