رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

عاملان انتشار ویدئوهای غیراخلاقی دستگیر شدند | انتشار فیلم‌ها برای کسب درآمد و معروفیت

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به انتشار ویدئوهای غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به انتشار ویدئوهای غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس فتا حین رصد فضای مجازی به یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام برخوردند که افرادی در آن نسبت به انتشار ویدئوهای غیراخلاقی اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته متهمان شناسایی و با هماهنگی قضایی خانم ۲۳ ساله و مرد ۲۹ ساله دستگیر شدند، افزود: با توجه به مستندات به دست آمده و اظهارات متهمان، مشخص شد آن‌ها برای معروف شدن و کسب درآمد اقدام به انتشار فیلم‌های نامتعارف در اینستاگرام کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی بیان داشت: هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله و یا به قصد تجارت یا فساد، تولید، ذخیره یا نگهداری کند، مجرم خواهد بود و به حکم مجازات پخش فیلم‌های غیراخلاقی، عکس و محتویات نامتعارف، محکوم خواهد شد.

سرهنگ نقی‌مهر در پایان از تمام کاربران فضای مجازی خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری و هنجارهای کشور در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش فوریت سایبری به این پلیس گزارش کنند.

Share