۲۶ ایده برگزاری مراسم عقد و عروسی در فصل پاییز

۲۶ ایده برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز و دکوراسیون سالن عقد و عروسی با تم پاییزی به‌شما معرفی می‌کنیم.

به‌طورکلی فصل پاییز به‌خصوص ماه‌های مهر و آبان بهترین زمان برای برگزاری مراسم عقد و عروسی است زیرا در این وقت سال وضعیت آب‌وهوا بسیار مطلوب است. به‌عبارت‌دیگر هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. ازطرفی‌دیگر ترکیب رنگ‌ طبیعت در پاییز شامل تلفیقی از رنگ‌های زیبای نارنجی، زرد و قرمز است که می‌تواند تم مناسبی برای دکوراسیون مراسم عقد و عروسی پاییزی باشد. فراتر از این زیبایی‌ها، فصل پاییز، حال‌وهوای صمیمی و عاشقانه‌ای نیز دارد.

جدای از رنگ‌بندی زیبای درختان و برگ‌ها در این فصل، پاییز فصل رویش گل‌های خوشرنگی مانند گل کوکب، گل ماری گلد و گل آهاری و میوه‌های خوشمزه مانند سیب، گلابی و انار است. بنابراین چرا از این حجم زیبایی در دکوراسیون و برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی پاییزی استفاه نکنیم؟

عروسی پاییز

در ادامه ۲۶ ایده برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز و دکوراسیون سالن عقد و عروسی با تم پاییزی به‌شما معرفی می‌کنیم.

  1. عروسی و عقد در فضای باز و استفاده از شاخ و برگ‌های خوشرنگ درختان پاییزی محوطه و سالن

اگر مراسم عروسی یا عقد فضای باز فرصت را غنیمت بشمارید و از رنگبندی زیبای طبیعت پاییزی با بافتی از رنگ‌های گرم در دکوراسیون مراسم بهره ببرید. لازم نیست حتماً مراسم عروسیتان را در جنگل برگزار کنید تا تم پاییزی را رعایت کرده باشید بلکه می‌توانید شاخ و برگ‌های درختان پاییزی را وارد دکوراسیون و تزئین سالن، میز کانتر و میزهای پذیرایی و جایگاه عروس و داماد کنید و با این‌کار فضای سالن عروسی را به طبیعت پاییزی پیوند دهید.

  1. مراسم عقد یا عروسی پاییزی خود را با تمی روستایی برگزار کنید:

می‌توانید مراسم عروسی را در فضای باز باغ‌تالارها به‌خصوص باغ‌تالارهایی که دارای کلبه‌ها و آلاچیق‌های چوبی هستند، برگزار کنید. بااینکار، علاوه بر استفاده از رنگبندی زیبای طبیعت در پاییز، وجود کلبه و آلاچیق‌های چوبی حس و حال روستایی و سنتی نیز به مراسم عروسی پاییزیتان می‌بخشد.

  1. کارت دعوت مناسب برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز:

کارت دعوت عروسی اولین فرصت شما برای برقراری ارتباط با مهمانان است. بنابراین اگر درحال برنامه‌ریزی برای انتخاب تم و رنگ‌بندی دکوراسیون سالن یا تالار عروسی برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز هستید، بهتر است رنگ کارت دعوت خود را نیز با عناصر و المان‌های پاییزی ست کنید. می‌توانید از شاخه‌های خشک‌شده درختان پاییزی، رنگ طبیعت پاییزی شامل زرد، نارنجی، سبز مات و قرمز در طراحی کارت دعوت عروسی خود استفاده کنید.

  1. خوشامدگویی به مهمانان در مراسم عقد و عروسی پاییزی:

می‌توانید دسته گل‌تان را از بین گل‌های زیبای پاییزی انتخاب کنید. مثلاً دسته گل ذرت وحشی سفید یا گل آهاری و کوکب گزینه‌های بسیار مناسبی برای دسته گل عروس در مراسم عروسی پاییزی هستند.

  1. انتخاب تم لباس مهمانان متناسب با مراسم عروسی در فصل پاییز:

همانطور که می‌دانید محیط اطراف تاثیر به‌سزایی در زیباتر شدن فضا و حال‌وهوای مراسم عقد یا عروسی دارد. رنگ‌ها و دکوراسیون به عکس‌های مراسم عروسیتان جلوه و زیبایی خاصی می‌بخشند. یک ایده برای زیباسازی محیط و حال‌وهوای مراسم عروسی پاییزی، تعیین تم برای رنگ لباس مهمانان‌تان است. بهتر است این تم متناسب با رنگ‌های پاییزی انتخاب شود. البته سعی کنید قوانینی که برای پوشش مهمانان تعیین می‌کنید قابل‌اجرا بوده و آنها را به‌زحمت نیاندازد.

  1. دکوراسیون سالن و محضر عقد یا تالار عروسی با شاخ و برگ پاییزی:

محل برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز می‌تواند خانه، فضای بسته تالار و یا فضای باز باغ‌تالارها باشد. موضوعی که اهمیت دارد آوردن المان‌های پاییز به دکوراسیون محل برگزاری مراسم است. اگر مراسم عروسی را در خانه یا عمارتی با بافتی قدیمی برگزار می‌کنید، اطراف پنجره‌ها را با شاخه‌های خشک درختان پاییزی تزئین کنید. این تزئینات بسیار آرام‌بخش و چشم‌نواز است؛ زیرا رنگ گرم شاخه‌های پاییزی درکنار دیوارهای آجری فرسوده اتاق و قاب‌های چوبی پنجره‌ها ترکیب بسیار هماهنگ و همگنی ایجاد می‌کند.

  1. فراهم کردن جایگاهی راحت برای مهمان‌ها در مراسم عروسی پاییزی:

راحتی و آسایش مهمان‌ها باید در اولویت برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی به‌ویژه برگزاری مراسم در فصل پاییز باشد. اگر مراسم عروسی را در فضای باز برگزار می‌کنید، روی هر صندلی یک پتوی کوچک مسافرتی قرار دهید تا مهمان‌ها درصورت احساس سرما، از آن استفاده کنند.

  1. سرو نوشیدنی متناسب با فصل در مراسم عقد و عروسی در فصل پاییز:

درصورتی‌که مراسم عروسی‌تان در فصل پاییز برگزار می‌شود، می‌توانید یک آبمیوه پاییزی مانند آب سیب را در منوی پذیرایی از مهمانان قرار دهید. می‌توانید نوشیدنی پاییزی را با ادویه‌های گرم مانند دارچین و رزماری تزئین کنید.

  1. اهدای بسته‌های مریم‌گلی خشک به مهمانان در مراسم عروسی پاییزی:

مراسم باستانی سوزاندن مریم‌گلی حس معنادار و مثبتی به روز عروسی شما می‌بخشد. پیشنهاد می‌کنیم این مراسم را در برنامه عروسی پاییزی خود بگنجانید. می‌توانید  به هر یک از مهمان‌ها در زمان ورودشان به سالن عروسی، یک بسته مریم گلی بدهید تا در انتهای مراسم آن را بسوزانند.

تالار عروسی پاییز

  1. تشکر از مهمان‌ها جهت حضور در مراسم عروسی با یک یادداشت و گیفت پاییزی:

پاییز فصل شکرگزاری است و ایده تشکر یا سپاس‌گزاری کردن از مهمان‌ها جهت حضور در مراسم عروسی پاییزی‌تان می‌تواند جذاب بوده و استقبال مهمانان را به‌همراه داشته‌ باشد. می‌توانید با دست‌خط خودتان و با خودکار فانتزی خوشرنگ مانند رنگ‌های پاییزی روی یک برگه‌ کاهی یا تزئین‌شده با المان‌های پاییزی از هر یک از مهمان‌هایتان متناسب با شخصیت و سلیقه او تشکر و قدردانی کنید و به‌همراه یک گیفت که می‌تواند یک انار یا سیب تزئین شده با ربان یا کنف باشد به او هدیه دهید.

  1. میزهای پذیرایی را با گل‌های پاییزی تزئین کنید:

می‌توانید برای تکمیل دکوراسیون مراسم عروسی در فصل پاییز، روی میز کانتر و میزهای پذیرایی از مهمان‌ها گلدانی پر از گل‌های خوشرنگ و زیبای پاییزی قرار دهید. این کار یک هارمونی خاص بین تزئین میزها با سایر المان‌های پاییزی دکوراسیون سالن عروسی ایجاد می‌کند.

  1. تعیین جایگاه نشستن مهمان‌ها با تزئینات پاییزی:

اگر مراسم عروسیتان را در فصل پاییز برگزار می‌کنید، یک ایده برای جذاب‌تر کردن حال‌وهوای مراسم عروسی پائیزی، مشخص کردن جایگاه نشستن مهمان‌ها با تزئینات پاییزی است. به‌عبارت‌دیگر می‌توانید روی کاغذی نام هر مهمان را نوشته و به آن یک شاخه، گل یا برگ پاییزی متصل کنید و روی میز مخصوص به هر مهمان قرار دهید. به‌این‌ترتیب علاوه‌براینکه مهمان‌ها جایگاه خود را راحت‌تر پیدا می‌کنند بلکه با دیدن تزئینات پاییزی آن احساس خوبی نیز خواهند داشت.

  1. تزئین وردی تالار برگزاری مراسم عقد و عروسی در فصل پاییز:

مهم‌ترین مشخصه برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز، ایجاد یک فضای گرم و صمیمی است. بنابراین بهتر است روی صمیمی‌تر کردن این فضا بیشتر فکر کنید و ایده‌های خود را به مرحله اجرا درآورید. مثلا نورپردازی ورودی سالن یا تالار عقد و عروسی با لامپ‌های زرد و نارنجی و قرمز به‌خصوص پس از تاریکی هوا می‌تواند شما را به این هدف نزدیک‌تر کند. ایده دیگر تزئین درب ورودی سالن با گل‌های زیبا و قرار دادن فانوس‌های مسی در دو طرف راهروی ورودی تالار عروسی است که فضا را بسیار عاشقانه و رمانتیک می‌کند.

  1. برگزاری مراسم عروسی پاییزی در فضایی سرپوشیده ولی با وجود درختان پاییزی:

می‌توانید برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز باغ تالارهایی را انتخاب کنید که امکان مسقف کردن فضای باز با استفاده از اسپیس فریم یا چادرهای تزئینی را داشته باشند. با این کار بخشی از درختان خوشرنگ پاییزی با فضایی سرپوشیده احاطه می‌شوند و تم پاییزی طبیعت به‌طور کاملاً واقعی به دکوراسیون مراسم عروسیتان اضافه می‌شود. درختان افرا برای این منظور زیبایی بسیار خیره‌کننده‌ای دارند.

  1. انتخاب تالارهای فرش‌شده برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز:

معمولاً در اجرای دکوراسیون محل برگزاری مراسم عروسی، چراغ‌ها و به‌طورکلی نورپردازی سالن یا تالار بیشتر از پوشش کف سالن مورد توجه قرار می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید در برگزاری مراسم عروسیتان در فصل پاییز ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای اجرا کنید، بهتر است به تزئینات کف سالن نیز توجه کنید. می‌توانید تالارهایی را انتخاب کنید که فرش‌شده هستند. سالن‌های فرش‌شده حس صمیمی و گرمی را در فضا ایجاد می‌کنند و مهمان‌‌ها نیز در این فضا احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

  1. ایجاد فضایی رمانتیک و عاشقانه با روشن کردن شمع در مراسم عروسی پاییزی:

علاوه بر تزئین میز پذیرایی با گل‌ها و رنگ و المان‌های پاییزی می‌توانید برای رمانتیک و عاشقانه‌تر کردن فضای مراسم، روی هر میز شمع‌های رنگ قرار دهید و در زمان سرو شام از مسئولین برگزاری مراسم عروسی بخواهید که شمع‌ها را روشن کنند. با اینکار حس خوبی هم به خودتان و هم به مهمان‌هایتان القا خواهید کرد.

  1. استفاده از صندلی‌های چوبی برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز:

علاوه بر جزئیاتی که برای تزئین میزهای پذیرایی در مراسم عروسی پاییزی در نظر می‌گیرید، باید به جنس و همخوانی صندلی‌ها با این تزئینات نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. هیچ‌چیز مانند صندلی‌های چوبی در کنار شکوفه‌های زرد و نارنجی نمی‌تواند مظهر و سمبل فصل پاییز باشد. اگر صندلی‌های چوبی به سبک نیمکت‌های روستایی و آلاچیق‌های جنگلی ساخته شده باشند، زیبایی و صمیمیت فضا را دوچندان می‌کنند.

  1. ایده تزئین سالن با کدو تنبل در مراسم عقد و عروسی پاییزی:

می‌توانید گوشه‌ای از محضر عقد یا عروسی را با کدو تنبل‌های کوچگ و بزرگ تزئین کنید و با اینکار پاییز را مستقیماً به مراسم عروسی خود بیاورید. ایده‌های مختلفی برای استفاده از کدو تنبل برای تزئین مراسم عروسی پاییزی وجود دارد. سعی کنید علاوه براینکه کدوها را از سایزهای مختلف انتخاب می‌کنید، رنگ‌های آنها نیز در تناژهای مختلف باشند حتی می‌توانید در صورت امکان روی کدوها طرح‌های مختلف بکشید یا آنها را با سلیقه خودتان و متناسب با دیزاین سالن برگزاری مراسم رنگ‌آمیزی کنید.

  1. استفاده از ظروف چینی و چوبی برای پذیرایی در مراسم عقد و عروسی پاییزی:

می‌توانید برای نزدیک‌تر کردن حال‌وهوای مراسم به تم پاییزی و ترکیب با آن با سبک روستایی، از ظروف چوبی یا چینی قدیمی برای سرو غذا استفاده کنید. درکنار هر بشقاب نیز دستمال‌های پذیرایی با رنگ‌های متناسب پاییزی قرار دهید.

  1. نورپردازی مراسم عروسی در فصل پاییز:

می‌توانید از لوسترها و لامپ‌های کوتاه و بلند در بالای میزهای پذیرایی برای نورپردازی استفاده کنید. روشن کردن شمع‌های مخروطی بلند نیز جنبه کلاسیک به مراسم عروسی پاییزیتان می‌بخشد.

  1. دیزاین دیوارهای سالن مراسم عروسی در فصل پاییز:

دیوار مجاور جایگاه عروس و داماد، موردتوجه ترین نقطه در تالار یا سالن برگزاری مراسم عقد و عروسی است. می‌توانید با دیزاین کردن این دیوار، آن را به نقطه کانونی سالن تبدیل کنید. اگر مراسم عروسیتان در فصل پاییز برگزار می‌شود، می‌توانید سراسر دیوار را با گل‌های زیبا و خوشرنگ پاییزی یا شاخه‌ها و شکوفه‌های خشک شد بپوشانید. اینکار جلوه خاصی هم به جایگاه عروس و داماد و هم به کل فضای برگزاری مراسم عروسی می‌دهد.

عروسی عقد پاییز

  1. ایجاد غرفه یا فریم چوبی برای عکس گرفتن با مهمان‌ها در مراسم عروسی پاییزی:

مکان و نمایی منحصربه‌فرد برای عکس گرفتن با مهمان‌ها تدارک ببینید. جدای از عکاسی در طبیعت پاییزی که بخش جدایی ناپذیر عروسی‌هایی است که در فصل پاییز برگزار می‌شوند، یک ایده جذاب برای عکس‌ گرفتن با مهمان‌ها تهیه یک غرفه یا فریم عکاسی است. می‌توانید این فریم یا قاب را با چوب درختان پاییزی بسازید یا طرحی از برگ‌های خوشرنگ پاییزی انتخاب کرده و روی قاب چاپ کنید و هنگام گرفتن عکس با مهمان‌ها در مرکز قاب بایستید و عکس‌های جذاب و به‌یادماندنی از بهترین روز زندگیتان ثبت کنید.

  1. تزئین کیک عروسی متناسب با عروسی‌هایی که در فصل پاییز برگزار می‌شوند:

یکی از ایده‌های پاییزی برای تزئین کیک عروسی، استفاده از کارامل و مربای شاه توت درکنار غنچه‌های گل‌های پاییزی است. بهتر است زمینه کیک سفید باشد تا رنگ‌های پاییزی به‌خوبی خودنمایی کنند. روش دیگر برای تزئین کیک عروسی پاییزی استفاده از شاخه و برگ‌های خشک درختان است.

  1. سرو دسر و شیرینی‌های فصل در مراسم عروسی پاییزی:

انواع پای و شیرینی‌های مارمالادی به خصوص مارمالاد شاتوت یا پرتقال می‌توانند ایده خوشمزه و جذابی برای پذیرایی از مهمان‌ها در مراسم عروسی پاییز باشند.

  1. روشن کردن آتش در مراسم عروسی در فصل پاییز:

ایده روشن کردن آتش می‌تواند صمیمیت، آرامش، انرژی و گرمای خاصی را به مراسم عروسیتان بیاورد. اگر مراسم عروسیتان را در فصل پاییز و در فضای باز برگزار می‌کنید، می‌توانید چند محل مشخص را به روشن کردن آتش با سوزاندن چوب‌های خشک درختان پاییزی اختصاص دهید.

  1. پایان مراسم عروسی در فصل پاییز با ماشین عروس پاییزی:

برای حسن ختام مراسم عروسیتان در فصل پاییز، از مهمان‌ها خداحافظی کرده و سوار ماشین عروس قدیمی خود شوید. ماشین‌های قدیمی بهترین انتخاب برای ماشین عروس در فصل پاییز هستند. بهتر است ماشین عروستان را با  گل‌های پاییزی دیزاین کنید.

منبع : تالارکده / مرجع تالارهای پذیرایی و باغ تالار

Share