ویلا ییلاقی شمال، کدام ییلاقات شمال دیدنی است؟

پیش از سفر به این ییلاق ها می توانید از طریق اجاره ویلا در ییلاق رامسر محل اقامت خود را رزرو کنید.

این روزها که هوا رو به گرمی رفته است و افراد به دنبال ییلاقات سرد هستند، این سوال برای آن ها پیش می آید که بهترین ییلاقات شمال کدام هستند. ییلاق شمال آب و هوای خنک دارد و وجود منظره سبز و دیدنی آن به شما کمک می کند تا سفری لذت بخش داشته باشید. در سفر به ییلاق ممکن است نگران محل اقامت باشید اما مسئله ای که وجود دارد، این است با اجاره ویلا جاباما به راحتی می توانید این نگرانی را از بین ببرید. اگر بخواهید به ییلاقات شمال سفر کنید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین آن کدام هستند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به بررسی بهترین ییلاقات شمال بپردازیم تا بهترین آن ها را انتخاب کنید.

بهترین ییلاقات شمال کدام هستند؟

همه جای شما دیدنی است و به خصوص که اگر پیش از سفر به آن، بهترین ییلاقات را انتخاب کنید. ییلاق های مازندران و گیلان بسیار دیدنی هستند و آب و هوای بسیار دلچسبی دارند. همین مسئله باعث شده تا افراد حتی در تعطیلی های کوتاه هم چنین مناطقی را برای سفر انتخاب کنند. البته تعداد آن ها به قدری زیاد است که این سوال برای کاربران پیش می آید که واقعاً بهترین ییلاقات شمال کدام هستند؟ در این بخش از مقاله به بررسی ۱۰ مورد از بهترین ییلاقات شمال می پردازیم تا بتوانید گزینه مناسبی را برای سفر کردن به آن انتخاب کنید:

۱.       ییلاق گرسماسر

یکی از بهترین ییلاق های شمال کشور، ییلاق گرسماسر است. این ییلاق در نزدیکی شهر رامسر قرار گرفته است و دلیل دسترسی راحت به کوهستان های سرسبز و زیبای آن مشهور است. روستای ییلاق در فاصله ۶۰ کیلومتری از جنوب غربی رامسر است و بین روستاهای مختلفی نظیر بزشی محله، رستم سر و قله‌ های رشته کوه البرز قرار دارد. نام لغوی این ییلاق به معنای مکان بالایی بهشت است و در گذشته های دور، قلعه ای هم در آن بنا شده است. البته امروز تنها خرابه هایی از آن باقی مانده است. کوه های اطراف این ییلاق چشم اندازهای بسیار زیبایی از رامسر، تنکابن و جنگل های هیرکانی برای شما فراهم کرده است. با اجاره ویلا استخردار رامسر می توانید علاوه بر ییلاق گرسماسر، از شهر رامسر هم نهایت لذت را ببرید.

۲.      ییلاق لپاسر

یکی دیگر از سرسبز ترین ییلاق های مازندران که افراد زیادی را جذب کرده است، ییلاق لپاسر است. البته هنوز به اندازه ای که لازم است، لپاسر شناخته شده نیست اما باز هم افراد زیادی به آن سفر می کنند. منطقه زیبا لپاسر در نزدیکی شهر رامسر است و در واقع جزء بلندترین ییلاق های این منطقه به حساب می آید. اگر در فصل تابستان به لپاسر سفر کنید، باز هم برف های به جا مانده از فصل زمستان را مشاهده می کنید. کوه سماموس بلندترین قله کوهستانی در رامسر است و در این ییلاق قرار دارد. در این منطقه آب معدنی “آب سیاه” قرار گرفته و ارزش معدنی بسیار بالایی دارد.

۳.     ییلاق برنت

یکی دیگر از ییلاق های شمال که در نزدیکی سوادکوه قرار گرفته است، ییلاق برنت است. این ییلاق مربوط به استان مازندران است و پر از چشمه های قدیمی و پر از آب معدنی است. این ییلاق به دلیل قرار گرفتن در بالاترین ارتفاع این منطقه، همیشه پوشیده از ابر و مه است. این منطقه از تاریخی ترین نقاط استان مازندران هستند و جاذبه های طبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است. همچنین برای افرادی که به بناهای تاریخی علاقه دارند، این منطقه بسیار مناسب است! چرا که قلعه های تاریخی و عمارت های باستانی در آن قرار دارند و شما می توانید از آن ها بازدید کنید.

۴.      ییلاق مازیچال

یکی دیگر از بکرترین ییلاق های شمال کشور که طبیعت گردان علاقه بسیار زیادی به آن دارند، ییلاق مازیچال است. دسترسی به این ییلاق خیلی کار ساده ای نیست و نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارند. البته اگر آفرود سوار باشید، می توانید به کمک وسیله آفرودی خود به این ییلاق دسترسی پیدا کنید. در نقاط مرتفع آن چشم اندازهای بسیار زیبایی قرار دارد و می توانید از جنگل نوردی در آن نهایت لذت را ببرید. پیشنهاد می کنیم در فصل های بهار و تابستان به آن سفر کنید تا از آب و هوای دلنشین و دیدن گله های بسیار زیبای دام در این منطقه لذت ببرید.

۵.     جنگل دالخانی

جنگل دالخانی از دیگر ییلاق های دیدنی شمال محسوب می شود و شما می توانید از طریق رامسر و روستای جواهرده به آن دسترسی پیدا کنید. از مهم ترین ویژگی های این ییلاق این است که جاده آن کاملاً مناسب است و همه افراد به راحتی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. بخش زیادی از این جنگل هنوز دست نخورده باقی مانده است و البته مهم ترین عیب این جنگل هم این است که امکانات رفاهی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. مساحت این جنگل حدود ۶۰۰ هزار متر مربع است و از طریق این جنگل می توانید به بسیاری از ییلاق های مازندران دسترسی داشته باشید.

۶.      ییلاق ز

اگر بخواهیم یکی از زیباترین و قدیمی ترین ییلاق های مازندران را نام ببریم، بی شک آلاشت در صدر لیست قرار می گیرد. این منطقه در نزدیکی شهرستان سوادکوه قرار گرفته است و در نیمی از سال، ابر و مه آن را پوشانده اند. شما می توانید از قدم زدن در این منظره طبیعی نهایت لذت را ببرید. همچنین امکانات رفاهی زیادی در این منطقه قرار گرفته است و شما می توانید این منطقه را به همراه دوستان خود سفر کنید. این منطقه از با ارزش ترین مناطق طبیعی و ذخایر کشور محسوب می شود و نام آن در لیست آثار ملی ایران دیده می شود.

۷.      ییلاق هزار جریب

یکی دیگر از ییلاقات استان مازندران، ییلاق هزار جریب است. این منطقه آب و هوای منحصر به فردی دارد و در نزدیکی نکا قرار گرفته است. در این منطقه دیدنی های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی قرار دارد و شما می توانید برای بازدید از آن، زمانی را در نظر بگیرید.

۸.      ییلاق سلیمان تنگه

این ییلاق هم در نزدیکی شهر ساری قرار گرفته است و دریاچه بسیار زیبا و دیدنی در آن قرار گرفته است. همچنین سد شهید رجایی هم در آن قرار دارد و منطقه ای بسیار دیدنی برای علاقه مندان به طبیعت است. آن را با نام دهکده آرامش هم می شناسند و شما می توانید یک سفر لذت بخش به آن داشته باشید. اطراف آن پوشیده از جنگل های انبوه و شالیزارهای سرسبز است.

۹.      ییلاق داکو

ییلاق داکو از دیگر مناطق دیدنی مازندران است که در آن کوهستان های سرسبز و دشت های زیبا قرار گرفته است. در بخش شمالی آن جنگل میان بند نشتا و جنوب آن کوه های طالقان قرار گرفته است. در این منطقه درختانی با میوه های جنگلی قرار دارد و شما می توانید انواع غذاهای محلی و مربا را با این میوه های جنگلی تهیه کنید.

۱۰.    ییلاق فیلبند

فیلبند ییلاقی است که قطعاً نام آن را شنیده اید و می دانید که طبیعت بسیار جذاب و دیدنی دارد. در بالای دشت های سرسبز آن می توانید قدم زدن در مه را تجربه کنید و خاطراتی فراموش نشدنی برای خود بسازید.

پیش از سفر به این ییلاق ها می توانید از طریق اجاره ویلا در ییلاق رامسر محل اقامت خود را رزرو کنید. جاباما در کنار شما است تا در هر جایی که نیاز به ویلا و هتل داشتید، رزرو کنید؛ بدون آن که بخواهید به صورت حضوری مراجعه کنید.

Share