تخت سنتی و دکوراسیون چوبی

انواع تختهای چوبی و مبلمان چوبی نحوه انتخاب و بهترین نوع از این مبلها

تخت سنتی و دکوراسیون چوبی

تخت سنتی ویلاسازه

تخت سنتی و یا تخت چوبی تختهای هستند که در کنار مبلمان چوبی میتوان آب و هوای جدیدی به دکوراسیون منزل بخشید.چوب همکاره القا کننده طبیعت بوده و آرامش خاصی به انسان می دهد.

مبلمانی که امروزه با استفاده از چوب ساخته می‌شوند، به عنوان اجزای اصلی در دکوراسیون هر خانه و هر محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مبلمان انواع گوناگونی دارند و بر اساس چوبی که در ساختار ان‌ها استفاده می‌شود، قیمت‌های متنوعی هم دارند. نه تنها چوب بلکه عوامل دیگری همچون میزان راحت بودن مبل، نوع پارچه‌های به کار رفته در ساختار مبل و میزان منبت کاری‌های انجام شده بر سطوح مختلف مبل نیز بر روی قیمت نهایی این مبل‌ها تاثیر دارند. مبل راحتی یکی از انواع مبلمان چوبی به شمار می‌آید که این مبل ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. ما در ادامه ی این مطلب با ویلا سازه می‌خواهیم به بررسی مبل راحتی چوبی بپردازیم.

مبل راحتی چوبی چیست؟

در حقیقت مبل راحتی چوبی به آن دسته از مبل‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از چوب ساخته شده‌اند و فریم اصلی آن‌ها را چوب تشکیل می‌دهد اما این مبلمان در ساختار خود پنبه، پارچه و سایر متریال‌های تزیینی را هم جای داده‌اند تا نسبت به سایر مبل‌هایی که در بازار وجود دارند، منحصر به فردتر باشند. مبلمان راحتی نشیمن راحتی دارند، زیبایی بسیاری دارند، در دکوراسیون مدرن به کار گرفته می‌شوند و از همه مهم‌تر قابلیت شستشو شدن را دارند. شاید گاهی اوقات شما تصور کنید که چوب به کار رفته در ساختار این مبل‌ها اجازه‌ی شسته شدن را به شما نمی‌دهد اما اگر ویلا سازه انتخاب شما باشد، نه تنها می‌توانید این چوب را بشویید بلکه نیاز نیست هزینه‌های کلانی را هم برای تعمیرات مبل بپردازید. این نوع از مبل‌ها خود به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌سوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید سد.

مبلمان فلزی و چوبی

انواع مبل راحتی چوبی

اولین باری که بشر اقدام به تولید مبل راحتی کرد، حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بود. این مبل‌های اولیه با استفاده از چوب، پشتی و نشیمن ساخته شده بودند و کاربرد زیادی هم داشتند. هم اکنون هم مبل‌های راحتی با توجه به این سه قسمت تولید می‌شوند و از استانداردهای ساختاری هم برخوردار هستند. مبل‌هایی که قابلیت تخت خواب شدن دارند، مبل‌های کاناپه‌ای و مبل‌های لاوست از جمله مهم‌ترین مبل‌های راحتی هستند که به صورت گسترده از سوی مصرف کنندگان تقاضا می‌شوند. دلیل این امر این است که مبل‌های راحتی چوبی به خوبی در قلب مردم جا خوش کرده‌اند و فروش خود را از این طریق بالا برده‌اند. شما عزیزان هر مبلی را که بخواهید، با رنگ و طرح مورد نظر خود می‌توانید در فروشگاه‌های معتبری مثل ویلا سازه سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن هم این مبل‌ها را تحویل بگیرید.

کاناپه

معمولا کاناپه‌های چوبی که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مبلمان چوبی به شمار می‌آیند، در دو نوع ست و تک در بازار فروش موجود هستند. این مبلمان انواع مختلفی از نظر طرح و رنگ دارند که هر کدام از مشتریان بر اساس سلیقه‌ی خود اقدام به خرید می‌کنند. گاهی اوقات هم افراد با توجه به نوع کاربردی که از این مبلمان دارند، دست به خرید می زنند. برای مثال اگر قرار است در یک محیط خانه و فقط دو نفر روی این کاناپه‌ها استراحت کنند، مسلما افراد کاناپه‌های دو نفره را انتخاب می‌کنند و اگر قرار باشد در محیط کار سه نفر روی این کاناپه‌ها بنشینند، طبیعی است که مبلمان سه نفره انتخاب مشتری باشد. بنابراین سلیقه و کاربردی که از مبل انتظار می‌رود، نقشی اساسی در تعیین نوع مبلمانی که شما می‌خرید دارد. کاناپه‌های سه نفره‌ای که ما تولید می‌کنیم، حدود ۷۰ سانت طول و ۳۵ سانت ارتفاع دارد. حال با توجه به این ابعاد باید بگوییم که کاناپه‌های دو نفره کوچکتر هستند و کاناپه‌های چهار نفره بزرگتر می‌باشند. پس در انتخاب خود این نکات را در نظر داشته باشید.

مبلمان چوبی

مبل لاوست

نوع دیگری از مبلمان چوبی راحتی، مبلمانی هستند که امروزه با نام مبل لاوست شناخته می‌شوند. این نوع از مبل‌ها از نظر موقعیت مکانی و نحوه‌ی چیدمان در یک محیط، فاصله‌ی کمی با مبل‌های ست خود دارند و بیشتر اوقات به صورت دو نفره یا سه نفره تولید می‌شوند. مبلمان لاوست قابلیت این را دارند که فضای کمی را اشغال کنند و کاربران خود را بیش از پیش به هم نزدیک ‌نمایند. شاید دلیل این که بسیاری از افراد مبلمان لاوست را برای افزایش صمیمیت و گرمای یک محیط خریداری می‌کنند هم همین امر باشد. در گذشته مبل‌های لاوست چندان کاربرد نداشتند اما با توجه به این که در حال حاضر جامعه‌ی ما به سمت مدرنیته گام برداشته است، شاهد تقاضای زیاد این نوع از مبل‌ها هستیم. شایان ذکر است که این نوع از مبل‌های راحتی چوبی در رنگ‌های مختلف و به سفارش مشتری تولید می‌شوند. پس شما می‌توانید آن‌ها را با دکوراسیون محیط مورد نظر خود تطبیق دهید و زیبایی را به دکوراسیون این محیط هدیه کنید.

مبل تخت تاشو

نوع دیگری از مبل‌های چوبی که به تخت تاشو معروف هستند، همان طور که از نامشان پیداست با دو کاربرد منحصر به فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از مبل‌ها علاوه بر این که امکان نشستن را برای کاربر فراهم می‌کنند، به تخت هم تبدیل می‌شوند و قابلیت خوابی راحت و پر از آرامش را هم به کاربر می‌دهند. پس چه انتخابی می‌تواند بهتر از این باشد؟

بیشتر اوقات این نوع از مبل‌ها را در منازلی که متراژ کمی دارند و یا محیط‌های کاری که کم وسعت هستند، به کار می‌بندند. این وسیله به خوبی می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشد و حتی با کارایی دوجانبه‌ی خود فضای کمی را اشغال کند. علاوه بر این، قیمت مبلمان چوبی تخت تاشو نسبت به قیمت سایر مبل‌ها در سطح متعادلی قرار گرفته است و همین امر می‌تواند توجه به این نوع از مبل‌ها را بیش از پیش افزایش دهد.

 

انواع چوبی که برای تهیه مبل راحتی به کار گرفته می‌سود

زمانی که شما برای خرید مبلمان چوبی وارد یک مغازه یا یک فروشگاه می‌شوید، پیش از هر چیزی باید به کیفیتی که ساخت این مبلمان دارند توجه داشته باشید و میزان چوب به کار رفته در ساختار این مبل‌ها را هم بدانید. علاوه بر این، بسیار مهم است که شما جنسی از چوب را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود، نیاز به تعمیرات نداشته باشد، زیبایی ظاهری آن بالا باشد و از همه مهم‌تر پایداری و مقاومت آن در برابر عوامل گوناگون در حد حداکثر قرار گرفته باشد. به طور کلی امروزه از چوب‌های روس، چوب درخت گردو و چوب راش که بهتر می‌توانند با محیط‌های بسته سازگار باشند و مقاومت بالایی هم دارند، در ساخت مبلمان استفاده می‌شود. این چوب‌ها شاید از قیمت بالایی برخوردار باشند اما این قیمت بالا در برابر کارایی طولانی مدت و بهینه‌ی این مبل‌ها بسیار ناچیز است. این را بدانید که ما در ویلا سازه پیش از خرید شما مشتریان عزیز را راهنمایی می‌کنیم تا تجربه‌ی خریدی عالی با قیمتی عالی‌تر را داشته باشید و دوباره ما را انتخاب کنید‌.

سخن پایانی

ما در مطالب فوق در مورد مبلمان چوبی و ساختاری که این مبل‌ها دارند، با شما صحبت کردیم. امروزه صنعت ساخت این نوع از مبلمان بسیار متحول شده است و از ابزارها و دستگاه‌های گوناگونی هم برای تولید مبل چوبی استفاده می‌شود. یکی از انواع این مبل‌ها، مبل راحتی است که خود به دسته‌های گوناگونی تقسیم شده است. مبل لاوست، کاناپه و مبل تخت تاشو از جمله مدل‌هایی هستند که به عنوان مبل راحتی به فروش می رسند. برای ما هیچ تفاوتی ندارد که شما چه رنگی را با چه مدل و چه نوعی مد نظر دارید. ما همواره مبل‌هایی طبق سلیقه‌ی مشتری را طراحی  کرده و به تولید رسانده‌ایم که این مبل‌ها با قرار گرفتن در یک محیط به طور کامل دکوراسیون این محیط را متحول کرده‌اند. پس همین حالا با ما در تماس باشید تا سفارش خود را ثبت کنید.

منبع:https://villasaze.ir

Share