در جلسه کمیته برنامه‌ریزی بندر آستارا مصوب شد؛

اختصاص ۵۲ میلیارد تومان برای ۱۰۳ پروژه عمرانی آستارا | جذب اعتبارات ملاک ارزیابی دستگاه‌ها

عنایت رضایی‌پور بیان کرد: این اعتبارِ حدودا ۵۲ میلیارد تومانی به ۱۰۳ طرح عمرانی در حوزه‌های آب، ورزش و جوانان، آسفالت معابر روستایی، احداث خانه‌های بهداشت روستایی، رفع نقاط حادثه خیر راه‌های اصلی و فرعی و دیگر حوزه‌های مهم و اولویت دار اختصاص داده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه کمیته برنامه‌ریزی در فرمانداری این شهرستان گفت: این اعتبار نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است و اعتبارات دولتی با لحاظ شاخص جمعیت تصویب می‌شود و افزایش این اعتبارات نشان از توجه ویژه دولت کار و کرامت به این شهرستان حساس و استراتژیک گیلان است.

عنایت رضایی‌پور بیان کرد: این اعتبارِ حدودا ۵۲ میلیارد تومانی به ۱۰۳ طرح عمرانی در حوزه‌های آب، ورزش و جوانان، آسفالت معابر روستایی، احداث خانه‌های بهداشت روستایی، رفع نقاط حادثه خیر راه‌های اصلی و فرعی و دیگر حوزه‌های مهم و اولویت دار اختصاص داده شده است.

رضایی‌پور اظهار کرد: اولویت با تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و مدیران دستگاه‌های اجرایی با پرداختن به ابعاد مختلف طرح ها، جذب اعتبارات مصوب را پیگیری و از توان و ظرفیت دکتر مرحبا نماینده پر تلاش مردم در مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبارات ملی استفاده کنند.

وی گفت: بندر آستارا به سبب موقعیت مرزی و گردشگری، نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و کشوری است و باید با توجه به کمبود منابع مالی، برنامه ریزی دقیق و مدیریت جهادی مد نظر مسئولان باشد.

نماینده عالی دولت در آستارا از مدیران این شهرستان خواست طرح‌های مهم نظیر تکمیل راه‌های روستایی و آب شرب را پیگیری و از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در جهت عمران و آبادانی استفاده کنند.

جذب اعتبارات ملاک ارزیابی دستگاه‌ها و کارایی عملکرد آن‌ها قرار می‌گیرد

وی تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی فقط برای توزیع و تقسیم اعتبارات نیست بلکه باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی و ترسیم نقشه راه، بهترین نتیجه را داشت و با تدبیر درست و کار جهادی میتوان تا چندین برابر بهره وری را افزایش داد.

رضایی‌پور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی جذب اعتبارات هر حوزه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: هر دستگاهی که در بحث تخصیص اعتبار پروژه‌اش کوتاهی شود، بیانگر اهمال کاری همان دستگاه است.

فرماندار با بیان اینکه جذب اعتبارات ملاک ارزیابی دستگاه‌ها و کارایی عملکرد آن‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: علاوه‌بر تخصیص اعتبارات، پیشرفت اجرای پروژه‌ها از دیگر عوامل ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی عمران و پیشرفت پروژه‌ها باید تشکیل شود و مجدانه پیگیر اجرای پروژه‌ها باشد، ادامه داد: در اجرای پروژه‌های سال جاری باید اولویت‌بندی صورت گیرد، لذا پروژه‌های اهمیت‌داری که بر اساس نیاز و درخواست عمومی مردم است باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت اعتبارات شهرستانی در جهت اجرای پروژه‌های شهرستان بهره‌مند شویم که می‌طلبد در انتخاب پیمانکار هم دقت کنیم.

Share