مدیرکل اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

یداللهی: تاکید دولت سیزدهم بر اقتصاد دریامحور با ارتقاء ترانزیت کالاست

حسین یداللهی با بیان اینکه تاکید دولت سیزدهم بر اقتصاد دریامحور با ارتقاء ترانزیت کالاست، اظهار داشت: در گذشته بخش عمده باری که از بنادر استان گیلان جابجا می‌شد وارداتی بود که دولت سیزدهم تلاش کرد اقتصاد دریامحور را با تاکید بر ترانزیت ارتقاء ببخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین یداللهی با بیان اینکه تاکید دولت سیزدهم بر اقتصاد دریامحور با ارتقاء ترانزیت کالاست، اظهار داشت: در گذشته بخش عمده باری که از بنادر استان گیلان جابجا می‌شد وارداتی بود که دولت سیزدهم تلاش کرد اقتصاد دریا محور را با تاکید بر ترانزیت ارتقاء ببخشد.

وی با اشاره کوشش‌های صورت گرفته اداره کل و سازمان بنادر و دریانوردی جهت هدایت سرمایه گذاران در بخش اقتصاد دریامحور، افزود: دولت سیزدهم تدابیر لازم را برای توسعه ترانزیت و همچنین تاثیر سرمایه‌گذاری در بنادر و دریانوردی بعنوان یکی از اهرم‌های مهم توسعه اقتصادی اتخاذ کرده و توسعه اقتصاد دریا محور را نیز در برنامه دارد که ضروری است بازدید‌هایی از این پروژه‌ها بصورت میدانی انجام شود.

مدیرکل اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نشست‌هایی را بصورت مستقیم با دست اندرکاران و سرمایه گذاران برگزار کرد و از این منظر با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و ستاد سازمان بنادر و دریانوردی موضوعات و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

یداللهی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر در راستای سیاست‌های عالی دولت بدنبال حل موانع پیش روی شرکت‌های سرمایه گذار است تا این مشکلات را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۹۴ فرآیندی مبنی بر جذب سرمایه گذار را تدوین کرد که پس از گذشت هفت سال ضرورت تسهیل در جذب سرمایه گذار و بازنگری در سیاستهای دولت در این زمینه احساس می‌شود.

مدیرکل اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های سرمایه‌گذاری سازمان، اذعان داشت: با برگزاری بالغ بر ۲ هزار نفر ساعت جلسه روند سرمایه‌گذاری را با هدف توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری دریامحور مورد بازنگری قرار دادیم و در ایام آتی شاهد اجرای آن خواهیم بود.

گفتنی است، مدیرکل اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از بنادر انزلی و آستارا بازدید نمود و با سرمایه گذاران این بنادر به صورت جداگانه و تخصصی برای رفع موانع و تهسیل در سرمایه‌گذاری از زیرساخت‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری دیدار کرد.

Share