در نماز جمعه رودسر؛

گلایه امام جمعه رودسر از قطعی آب شرب و انتقاد شدید از دعواهای سیاسی

روحانی با بیان اینکه در روز جمعه نبود آب شرب در منازل و در محل نماز جمعه برای وضو گرفتن نمازگزارن اصلا قابل پذیرش نیست عنوان کرد: آب مورد نیاز دو شهرستان رودسر و املش از یک منبع تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۲۴ تیر) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این روز بسیار مبارک و فرخنده میلاد دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هم خودم و هم همه شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم.

امام جمعه شهرستان رودسر بهترین سخن برای توصیه به تقوا را سخن امام هادی (علیه السلام) دانست و عنوان کرد: امام هادی (ع) می‌فرمایند مردم در دنیا به اموال خود سنجیده می‌شوند اما بدانید در آخرت مردم با اعمال خود سنجیده خواهند شد بنابراین باید در این فرصتی که خداوند متعال قرار داده اعمال خود را از هم‌اکنون درست کنیم تا در آنجا گرفتار نشویم.

روحانی ضمن اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم اذعان داشت: آن اتفاق عظیم در ۱۸ ذی‌الحجه در غدیر رخ داد که هم برادران اهل سنت و هم شیعیان هیچکدام در اصل آن اختلاف نظر ندارند زیرا نمی‌توان حادثه مهم غدیر را منکر شد.

وی انکار حادثه غدیر را به مثابه انکار همه رسالت ۲۳ساله پیامبر اکرم (ص) خواند و ابراز داشت: عید سعید غدیر خم را به محضر امام خامنه‌ای مدظله العالی و به همه ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم و جا دارد خدا را شاکریم باشیم که ما را از متمسکین به ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و اولاد طاهرش قرار داد.

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: به همه شما برادران و خواهران و همه کسانی که صدای مرا خواهند شنید توصیه میکنم خطبه غدیر را در این چند روز بخوانند تا ببینند پیامبر اکرم (ص) در آن هوای داغ و زمین داغ با ۱۲۰ هزار زائر بیت‌الله الحرام چه کردند و می‌خواستند چه چیزی را به آنان بگویند.

روحانی با بیان اینکه خطبه غدیر شناسنامه کامل شخصیت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و حتی اولاد طاهرش را بیان می‌کند تصریح کرد: شخصیت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در این خطبه به عالم شناسانده شده است و هیچ شبهه‌ای در آن نیست.

وی یادآور شد: متاسفانه ما در مورد امیرالمومنین در شب‌های قدر و یکسری مناسبت‌هایی خاص شناخت پیدا می‌کنیم در حالیکه شناخت از امیرالمومنین نداریم و باید با صراحت بگویم حوزه‌های علمیه ما و دانشگاه‌ها بعد از ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی و در این حکومت علوی، بازار ما و مدارس‌مان رنگ و بوی آنچنانی در مورد غدیر ندارند.

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه با برگزاری چند کنگره و سمینار و همایش نمی‌توان علی (علیه السلام) را معرفی کرد افزود: کف جامعه باید امیرالمومنین را بشناسد و سوال اینجاست که در بین جوانان، مدارس و در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها چقدر غدیرشناسی مورد توجه قرار گرفته است.

روحانی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند هر سال یکبار جبرئیل امین کل قرآن را بر من قرائت می‌کردند اما در حجهالوداع جبرئیل امین دوبار قرآن را بر من تلاوت کردند و مفسران معتقدند این امر تاکیدی است بر آنچه که در غدیر اتفاق افتاد.

وی افزود: در عصر امروز و در جامعه ما همه باید بدانیم امروز، دیروز و فرداها بدون تمسک به ولایت و بدون تمسک به امتداد خط غدیر در کشور و در منطقه و جهان اسلام به جایی نخواهیم رسید و اگر تاکنون موفق شده‌ایم به برکت ولایت و غدیر بوده است.

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه امروز تبلور غدیر در علی زمان ماست و این را ما لمس میکنیم ابراز داشت: اگر می‌خواهیم امروز غدیر را تجسم کنیم این تجسم در علی زمان ماست که تا ظهور مهدی فاطمه سلام الله علیه در امتداد همان خط است بنابراین باید این دوران را قدر بدانیم و مبادا به خاطر تحریم و فشارهای اقتصادی از غدیر فاصله بگیریم.

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اذعان کرد: بهترین پیام غدیر دعوت به تقواست اگر اینهمه از غدیر صحبت میکنیم به خاطر این است که پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین علی علیه السلام و اهل بیت عصمت و طهارت نسبت به آن سفارش کردند.

وی با بیان اینکه در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ برای حجاب خون دادیم و شهید دادیم عنوان کرد: از بانوان عزیزی که در چند روز قبل با مدیریت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این هوای گرم با چادر و مقنعه به خیابان آمدند و در برخی از شهرهای استان و کشورمان به میدان آمدند و راهپیمایی کردند تشکر و قدردانی میکنم زیرا این حضور در واقع یک تودهنی برای کسانی است که از قصد درصدد هنجارشکنی هستند.

امام جمعه شهرستان رودسر در ادامه به همه مسئولان تذکر شدید داد و تصریح کرد: به نماینده و فرماندار و به مسئولان آب عرض میکنم که زیبنده نیست بعد از ۴۲ سال مردم چشم باز کنند و به یکباره ببینند که منازلشان آب شرب ندارد.

روحانی با تاکید بر اینکه وی به جد پیگیر مطالبات مردم بوده و در این راستا با استاندار گیلان، مدیرکل و سایر مسئولان صحبت کرده است افزود: استاندار گیلان به شدت پیگیر این موضوع بود اما بنده از پاسخی که از مسئولان اداره کل آب گرفتم قانع نشدم و فهمیدم مشکل از کجاست و انتظار دارم به سرعت در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در روز جمعه نبود آب شرب در منازل و در محل نماز جمعه برای وضو گرفتن نمازگزارن اصلا قابل پذیرش نیست عنوان کرد: آب مورد نیاز دو شهرستان رودسر و املش از یک منبع تامین می‌شود و امیدوارم با راه‌اندازی تصفیه خانه مشکل کم آبی مردم حل شود از طرفی از مسئولان میخواهم پیگیری کنند که به چه دلیل این مشکل در روز جمعه رخ داده است.

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: امروز در جمع مردم میگویم که اگر نیایند و اشتباه خود را جبران نکنند من در خطبه‌های بعدی نماز جمعه شفاف‌تر سخن خواهم گفت که چرا به خاطر دخالت بعضی از عناصر غیر ذیربط مردم باید در خانه‌هایشان بی‌آبی بکشند.

روحانی ابراز داشت: امروز در بررسی‌هایی که داشتم متوجه شدم چه کسانی در قضیه قطع جریان آب منازل مردم دخالت کرده‌اند بنابراین اگر این کار جبران نشود در خطبه‌های بعدی بدون پرده شفاف‌سازی خواهم کرد و به شما مردم خواهم گفت که برخی از این گرفتاری‌ها به خاطر دخالت‌های چه کسانی است.

وی ضمن انتقاد شدید از دعواهای سیاسی و کشیده شدن آن به مسأله آب شرب و خوراک مردم با بیان اینکه مردم برای همه ما عزیز هستند و دخالت‌ها معنا ندارد، تصریح کرد: بدون شک اگر سه قوه کار خودشان را انجام بدهند مردم هیچ مشکلی نخواهند داشت.

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: مردم رودسر با همه خدمتی که به انقلاب داشتند چه گناهی کردند که امروز باید مانند صحرای کربلا بی‌آبی بکشند.

روحانی در ادامه به دو مناسبت سالروز تاسیس بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و با تشکر و قدردانی از فعالان این دو دستگاه گفت: طبق آمار نزدیک به ۵۱ درصد در استان گیلان حقوق بگیر تامین اجتماعی هستند و نهاد بهزیستی نیز خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای نگهبان قانون اساسی است و ضمن عرض تبریک به تمامی کسانی که در این عرصه بدون نام و نشان و بدون توقع مشغول خدمت هستند از ایشان تشکر میکنم زیرا شورای نگهبان قانون اساسی امروز مشغول دفاع از خط غدیر است.

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: آن‌هایی که با خط غدیر، ولایت مطلقه فقیه و با اسلام ناب مخالفند نام شورای نگهبان لرزه بر اندامشان می‌اندازد اما باید بدانند این شورا با همه اقتدار، بصیرت و روحیه انقلابی خود وجود دارد و دلدادگان غرب باید فکر نفوذ را از ذهن خود بیرون کنند.

روحانی با بیان اینکه انتخابات مجلس را در پیش رو داریم وظیفه خطیر شورای نگهبان را در این عرصه خطیر و حساس ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس صریحا فرمودند که در کار قوه مجریه دخالت نکنند بنابراین شورای نگهبان سراسر کشور باید از هم‌اکنون رصد کند که کدام نماینده به این سخن نورانی ولی فقیه توجه نمی‌کند تا در انتخابات وی را رد صلاحیت کنند.

وی افزود: شورای نگهبان باید از امروز مصادیق را پیگیری کرده و پیدا نمایند تا در روزی که یک نماینده گفت چرا وی را رد صلاحیت کرده‌اند آمار عملکرد وی را به او نشان دهند که به رهنمود ولی فقیه عمل نکرده و ملتزم به سخن ولی فقیه نیست زیرا چنین فردی در مجلس و خانه ملت نمی‌تواند فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرایی کند.

امام جمعه شهرستان رودسر در پایان خاطرنشان کرد: انشالله مسئولان و شورای نگهبان دقت کنند تا ما بتوانیم با وحدت و همدلی و با همدستی در کنار یکدیگر مشکلات مردم را برطرف کنیم.

Share