امام جمعه رودسر؛

برخی دائم برای مسائل دنیا نق می‌زنند | باید به آنها بگوییم تو برای انقلاب چه کردی؟

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه نور بسیج خاموش شدنی نیست گفت: نقشه‌های دشمن برای ضربه زدن به بسیج و انقلاب شکست خورده و راه به جایی نبرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی شهرستان رودسر اظهار داشت:‌ باید در تمام مراحل و شئون زندگی تقوا و ترس از خدا را جاری کنیم و ضمن مراقبت از رفتارهایمان حلال و حرام را در زندگی رعایت نماییم زیرا در روز قیامت تنها همین ویژگی به کمک ما می‌آید.

امام جمعه شهرستان رودسر یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی را پرهیز از اسراف دانست و با بیان اینکه خداوند در این باره هشدارهای زیادی داده است: در سوره مؤمنون پرهیز از بیان حرف‌های بیهوده یکی از مصادیق دوری جستن از اسراف بیان شده است، همچنین خداوند می‌فرماید نه تنها در خوردن و آشامیدن بلکه در تمام امورات باید از اسراف دوری و در حد اندازه تعادل مصرف کرد.

روحانی اینکه مسرفان اهل دوزخند را تعبیری که خداوند متعال در قرآن کریم به کار برده است خواند و با اشاره به اینکه برای دوری جستن از آتش جهنم باید اسراف کنار گذاشته شود اذعان کرد: خداوند می‌فرماید اگر انسان مسرفی به شما دستوری داد از او پیروی نکنید و در جای دیگر هم می‌فرماید عذابی سخت در انتظار اسراف کنندگان است.

وی اینکه مسرفان از هدایت الهی محروم می‌شوند را هم مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اگر کسی اسراف و ریخت و پاش می‌کند و در این کار جدیت دارد نباید انتظار داشته باشد که رحمت الهی شامل حالش شود گفت: وقتی کسی اسراف می‌کند دعای او هم به جایی نمی‌رسد و مقبول درگاه احدیت واقع نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان رودسر این جمله را سرنوشت اسراف کنندگان هلاکت است را شعار و تاکید قرآن اعلام کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم زندگی ما رنگ و بوی دین و خدا به خودش بگیرد نباید اسراف کنیم و این عدم اسراف یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی است.

روحانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین علت دو دستگی و ایجاد دو قطبی در جامعه اسلامی طبق ارزیابی کارشناسان و متخصصان اسراف در طبقه غنی محسوب می‌شود، تصریح کرد: ریخت و پاش‌های وحشتناک در مراسمات عروسی آن هم در این وضعیت خراب اقتصادی مردم واقعا هیچ ضرورتی ندارد و یک اسراف مطلق و آشکار است.

وی با بیان اینکه اسراف حتی به مراسمات عروسی هم کشیده شده است ادامه داد: البته با شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که چنین رویه‌هایی کمی کمتر شد اما به هر حال همه ما باید مراقبت لازم را به عمل آوریم تا در مراسمات عزا و عروسی اسرافی انجام نشود.

امام جمعه شهرستان رودسر دوری کردن از زندگی اشرافی و تجمل‌گرایی را لازمه یک مسلمان و فرد مؤمن تلقی کرد و ابراز داشت: اگر در جامعه زندگی اشرافی و تجمل‌گرایی ترویج شود دیگر به این جامعه نمی‌توان لقب اسلامی داد زیرا جامعه اسلامی به دور از چنین منکراتی است.

امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه فرارسیدن چهارمین سالروز شهادت شهید مدافع حرم شهید نظری و برگزاری مراسمی در همین زمینه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در همینجا لازم می‌دانم از حضور همه اقشار مردم در این یادواره شهید تشکر کنم زیرا دشمن دوست ندارد این یادواره‌ها برگزار شود.

روحانی فرمایش مقام معظم رهبری در باب اینکه برای برگزاری مراسم‌های یادواره شهدا هر چه قدر هزینه شود باز هم جا دارد را متذکر شد و اظهار داشت: نباید حتی مثقالی از ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم به فراموشی سپرده شود و به همین مناسبت از عوامل برگزاری یادواره‌های شهدا تقدیر می‌کنم.

وی ضمن دعوت همه آحاد مردم و قشرهای مختلف برای حضور در مزار شهید گمنامی که در چابکسر به خاک سپرده شده است تصریح کرد: خانواده این شهید بزرگوار اهل اصفهان هستند و قرار است مراسمی با حضور آن‌ها در مزار شهید برگزار شود بنابراین لازم است مردم ولایتمدار برای میهمان‌نوازی و دلداری به این خانواده در مراسم فردا حضور حداکثری داشته باشند.

امام جمعه شهرستان رودسر وظیفه و تکلیف همه ما در برابر شهدای اسلام و انقلاب را وظیفه‌ای خطیر، سخت و حساس دانست و ادامه داد: این شهید گمنام در وصیتنامه خود گفته بود که می‌خواهد شهید شود و گمنام بماند و حالا ما روی سنگ قبر مزار او می‌بینیم که همین واژه گمنام ثبت شده است.

روحانی ضمن انتقاد شدید از عملکرد برخی‌ها که ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کنند، ادامه داد: باید از شهدا درس بگیریم، آنهایی که دائم برای مسائل دنیا نق می‌زنند و انقلاب را زیر سؤال می‌برند باید به آنان بگوییم که تو برای انقلاب چه کردی و چه کاری انجام دادی در حالی که انقلاب در محاصره دشمن است.

وی مراقبت در مقابل تحرکات دشمن را که دائما درصدد مقابله و نابودی اسلام و انقلاب است را ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه این نظام اسلامی علی رقم دشمنی‌ها به فضل خداوند متعال به راه خود ادامه می‌دهد افزود: مراسم گرامیداشت بسیجیان را در پیش داریم و در همینجا یاد آنان را پاس خواهیم داشت.

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه نور بسیج خاموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواستند بسیج این چراغی که امام خمینی(ره) برای انقلاب روشن کرد را از میان بردارند و خاموش کنند اما دشمنان ما در خارج بدانند این هدف آنان هرگز محقق نمی‌شود زیرا چراغ بسیج روز به روز روشن‌تر شده و برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) حتی به کشورهای دیگر هم وارد شده است.

Share