فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک شرکت در آستانه‌اشرفیه | معرفی متهم ۴۳ ساله به مرجع قضایی

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از داخل یک شرکت در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از داخل یک شرکت در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیرقانونی مزارع استخراج رمز ارزها در نظام اقتصادی کشور و شبکه توزیع برق به دلیل مصرف زیاد برق، هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتمال نصب و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال داخل یک شرکت در شهرستان آستانه‌اشرفیه، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس و اقدامات فنی ضمن اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضایی به همراه نماینده اداره برق به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: در بازرسی از این مکان، ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به همراه وسایل مربوطه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۴۳ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان با اعلام اینکه پلیس با هرگونه اخلال در روند اقتصادی کشور طبق قانون برخورد می‌کند از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share