فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف زمین‌خواری ۱۰ هکتاری در «آستانه‌اشرفیه» | معرفی متهم ۶۰ساله به مرجع قضایی

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف زمین خواری ۱۰ هکتاری به ارزش هزار میلیارد ریال در بخش «کیاشهر» شهرستان «آستانه‌اشرفیه» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف زمین خواری ۱۰ هکتاری به ارزش هزار میلیارد ریال در بخش «کیاشهر» شهرستان «آستانه‌اشرفیه» خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با جرایم اقتصادی و در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو در بخش «کیاشهر» شهرستان «آستانه‌اشرفیه» اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، متهم با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به منظور رسیدن به سودهای کلان نسبت به ساخت ابنیه و سازهای غیرمجاز اقدام و ۱۰ هکتار از اراضی ملی را به صورت غیرقانونی به تصرف خود درآورده است. فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به تشکیل پرونده در این راستا و معرفی متهم ۶۰ساله به مرجع قضایی گفت: با هماهنگی قضائی این اراضی رفع تصرف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را هزار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار ملکی اذعان داشت: تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی توسط برخی افراد سودجو در سال‌های اخیر به معضلی جدی تبدیل شده که برای مقابله با آن پلیس گام‌های مؤثری برداشته است.

وی با بیان اینکه طمع‌ورزی مجرمان یکی از مهمترین دلایل برای تصاحب منابع طبیعی و خدادادی است، اظهار داشت: پلیس با هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

Share