فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رفع تصرف ۶۸ میلیاردی در آستانه‌ اشرفیه | فردی ۳۴ هزار متر از اراضی ملی را تصرف کرده بود!

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۶۸ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۶۸ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه زمین‌خواری تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و جرم است اظهار داشت: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال بسیار موثر است.

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه توسط فردی سودجو گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان منابع طبیعی و اداره آب به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خادار، پرچین و فنس محصور کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از تشکیل پرونده و معرفی متهم ۶۶ساله در این رابطه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد.

سردار ملکی تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی زمین‌های تصرف شده را ۶۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تغییر کاربری غیرمجاز را یکی از مهمترین تهدیدات در حوزه زمین‌‎خواری عنوان کرد و اذعان داشت: برخورد با زمین‌خواران یکی از مهمترین ماموریت‌های نیروی انتظامی است.

Share