در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

چه انتظاری است که مدیریت شهری خارج از برنامه و بودجه، پروژه‌ای را اجرا کند!؟

عزیزی با بیان این مطلب که شاهد ریل‌گذاری خوبی توسط مدیریت شهری هستیم، گفت: قطعا در بازه زمانی نه چندان دور آثار آن بر همه هویدا می‌شود و باعث بازگشت امید و اعتماد به مدیران شهری خواهد شد. 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.

رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه عدالت و امنیت دو مقوله در اسلام است که بسیار تاکید شده است، گفت: شهید بهشتی پایه‌گذار دادگستری اسلامی در ایران بودند و پس از شهادت ایشان برای قدردانی این شهید بزرگوار، هفتم تیر، روز قوه قضاییه نام‌گذاری شد.

محمدحسین واثق کارگرنیا در مورد بیماران شیمیایی گفت: متاسفانه در شهرداری رشت یکی از پیمانکاران شهرداری، شیمیایی بود و با مراجعه به شهرداری متاسفانه با برخورد نامناسب مدیران مواجه شد و در همین راستا تذکری به شهردار رشت دادم که جوابش قانع کننده نبود.

چه انتظاری است که مدیریت شهری خارج از برنامه و بودجه، پروژه‌ای را اجرا کند!؟

مجید عزیزی، عضو دیگر شورای شهر رشت در ادامه جلسه با اشاره به اینکه واقعا چه انتظاری هست که مدیریت شهری خارج از برنامه و بودجه اقدام به اجرای پروژه کند، که اگر چنین کاری کند حتما تخلف کرده است، افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری موضوع دیگری هست که در هر زمان و خارج از برنامه مصوب در قالب طرح یا لایحه و با تصویب شورا قابلیت اجرا دارد که آن هم نیازمند ایجاد حس امنیت برای سرمایه‌گذار خواهد بود که قطعا ثبات مدیریت و همدلی و همراهی شورا با مدیریت شهری بسیار می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری موثر باشد و اساسا سرمایه‌گذار در جایی که اختلاف هست ریسک سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروی انسانی و توان مالی و سرمایه‌گذاری شهر در حال حاضر در همین حد هست و باید با همدلی و همراهی تلاش کنیم این ظرفیت را بالا ببریم، تصریح کرد: این اتفاق در بودجه سال ۱۴۰۱ کمی تحقق یافته مثلا در سال گذشته بودجه شهر ما هزار ۲۵۰ میلیارد بود که ضمن تشکر از جناب علوی بعد ده سال این بودجه تحقق یافت و امسال بودجه را به دو هزار میلیارد افزایش پیدا کرد که حرکتی بسیار خوب و اقدامی ارزنده و ارزشمند و قابل تقدیر بود.

عزیزی ادامه داد: شورای شهر هیچ نقشی در افزایش بودجه نداشت و صرفا پیشنهاد شهردار محترم بود که شورای شهر هم نهایت همکاری را در تصویب بودجه پیشنهادی و البته با اصلاحات قانونی و اولویت بخشی به پروژها نهایت همکاری به‌عمل آورد و قطعا همین افزایش بودجه تا حدودی باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت و توسعه شهر می‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم انتقاداتی که بر عملکرد مدیریت شهری حال وارد است و نیز نباید بعضی از اقدامات و خدمات خوب دوره‌های قبل را نادیده گرفت اما بیشتر این مشکلات شهر رشت به دوره‌های گذشته مدیریت شورایی و مدیریت شهری به‌خصوص در عدم ثبات مدیریتی و همچنین انتخاب مدیران غیربومی دسته چندم، بی‌انگیزه و بی‌تعصب و صرفا با هدف پرکردن رزومه مدیریتی خود در این شهر که متاسفانه بازیچه بعضی از افراد بومی منفعت طلب هم بودند برمی‌گردد و سبب این همه کاستی‌ها شده‌اند.

شاهد ریل‌گذاری خوبی توسط مدیریت شهری هستیم | شورا اجازه دخالت را به دیگران نخواهد داد

به گزارش دیارمیرزا، عزیزی با بیان این مطلب که شاهد ریل‌گذاری خوبی توسط مدیریت شهری هستیم، گفت: قطعا در بازه زمانی نه چندان دور آثار آن بر همه هویدا می‌شود و باعث بازگشت امید و اعتماد به مدیران شهری خواهد شد.

وی افزود: تذکر جدی به مدیران شهری دارم که قدر این نعمت را در جهت خدمت و اعتلای این مردم فهیم و اصیل بدانند و از هیچ کوششی دریغ نکنند و از این فرصت برای آخرت خود توشه‌ای فراهم کنند، چرا که خدمت به خلق عبادت هست.

این عضو شورا در پایان یک نصیحت برادرانه به عوامل بیرونی شورا داشت و گفت: قطعا این شورا اجازه دخالت به آن‌ها جهت انحراف از مسیر توسعه و پیشرفت را نمی‌دهد و همکاران خوب شورایی من ان‌شاءالله در کنار هم در پایان دوره حتما کارنامه‌ای درخشان به یادگار خواهند گذاشت.

عدم تحقق دیدار ماهانه اعضای شورای شهر رشت با استاندار گیلان | در خصوص پسماند تنها مدیریت شهری مسئول نیست

هادی رمضانی، عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: در اوایل انقلاب هجمه سنگینی بر شهید بهشتی بود، به ویژه سازمان منافقین به ایشان حمله می‌کرد؛ شهید بهشتی فردی آگاه، خوش فکر و با برنامه بود و ایشان حزب جمهوری اسلامی را راه اندازی کرد.

وی افزود: همه نیروهایی که کنار شهید بهشتی بودند و شهید شدند افرادی آگاه و متخصص بودند و این خسارت قابل جبران نبود.

رمضانی با بیان اینکه در شروع کار، دیداری با همه مسئولین استانی داشتیم و قرار بود با وفاق مشکلات شهر را حل کنیم اما این امر ادامه پیدا نکرد، تصریح کرد: قرار بود هر ماه یک دیدار با استاندار گیلان داشته باشیم.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: بودجه‌ی ساماندهی دو رودخانه رشت چه زمانی جذب می‌شود؟ مدیران مربوطه در این موارد چه اقداماتی در این راستا کردند؟ در حوزه پسماند هم تنها مدیریت شهری مسئول نیست، محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باید کار کنند.

طرح تفصیلی رشت هنوز انجام نشده است | در شورای شهر همه به دنبال رفع مشکلات مردم هستند

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر رشت هنوز انجام نشد، مردم با بدبختی خانه‌ای را درست می‌کنند اما حکم تخریب صادر می‌شود به این عنوان که زمینش کاربری زراعی است، اظهار داشت: برخی از مناطق را در طرح تفصیلی از نظر تراکم پایین گرفتند و مردم را مجبور به تخلف می‌کنند. شهردار رشت باید به این موضوعات رسیدگی کند و اصلاح طرح تفصیلی را انجام دهند.

به گزارش دیارمیرزا، عضو شورای شهر رشت در مورد مدیران شهرداری گفت: برخی از نیروهای شهرداری بسیار توانمند هستند و از آنها حمایت می‌کنیم.

رمضانی در مورد بودجه عمرانی با اشاره به اینکه تا الان شهرداری در این حوزه کارهایی را انجام داده است و همچنان باید این کارها ادامه داده شود و شورا نیز حمایت کند، اظهار کرد: در شورا شهر همه به دنبال رفع مشکلات مردم هستند و برای این کار باید همدلی داشته باشند.

در مدت حضور شهردار رشت، شادی به محله‌های رشت رفته است | اعضای شورای شهر کنار شهردار هستند

مهدی نوری هریس عضو دیگر شورای شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه در این چند ماهی که آقای علوی به مدیریت شهری آمدند اتفاقات خوبی رخ داده است، مثل شادی‌های که به محله‌ها رفته است، گفت: ۴ ماه از سال گذشته است هنوز کار عمرانی صورت نگرفته است.

وی گفت: تک تک اعضای شورای شهر کنار شهردار هستند اما شهردار، شورا را نمی‌بیند؛ علوی از دوستان و همکاران ما بود و انتخاب شد اما ایشان از روزی که انتخاب شد از شورا فاصله گرفت، بنده چندین آمار خواستم اما به صراحت عنوان کرد که نمی‌دهم!

نوری هریس با بیان اینکه آقای علوی ما را به بازی گرفته است زیرا شهر رشت ۱۱ اتوبوس دارد ولی آقای علوی آمار دیگری عنوان کرده بود، تأکید کرد: شهردار رشت با ما صادقانه صحبت کنید.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: شهر رشت شبیه شهر جنگ زده است، آقای علوی صدای ما را بشنو و حال شهر را خوب کنید.

وی با اشاره به اینکه چرا رشت از قزوین، شیراز و شهرهای دیگر حتی در فضای سبز هم عقب هستیم؟ گفت: آقای علوی عملکرد شما با شعار «استراحت بعد از شهادت» شما، یکی نیست.

نوری هریس با بیان اینکه آقای شهردار افراد ناآگاه، نابلد و نامتخصص را در کارها قرار داده است، اظهار داشت: زالو صفاتی که پشت میز مدیریت هستند به شهر و مردم ضربه می‌زنند؛ باید شایسته سالاری را در مدیریت شهری راه اندازی کنیم.

به گزارش دیارمیرزا، وی در پایان اظهار داشت: به صدور پروانه‌های نسقی کمک و بروکراسی آن کوتاه شود.

Share