در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

کارنامه خوبی برای ارائه به مردم نداریم | اگر کاری نمی‌توانیم بکنیم، وعده ندهیم

حسن کریمی کرنق، عضو شورای رشت در ادامه جلسه گفت: یکسال از انتخاب ما گذشت اما متاسفانه کارنامه خوبی برای ارائه به مردم نداریم و شعارها و حرف‌ها هیچ کدام انجام نشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع‌رسانی دیارمیرزا، محمدحسین واثق کارگرنیا در ابتدای جلسه عصر روز چهارشنبه با اشاره به اینکه امروز روز اصناف گفت: حوزه مدیریت شهری به نحوی با اصناف ارتباط دارد و در بیشتر مواقع نیازمند همراهی برای رفع مشکلات شهری در حوزه اصناف است.

طولانی شدن برخی پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۳۸

رییس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شورای شهر رشت در همین راستا طرح ساماندهی در نظر دارد، گفت: یکی از راه‌های ساماندهی ایجاد شهرک‌های صنوف است، ضمن ساماندهی اصناف، سبب کاهش خطر و ترافیک شده و به دسترسی آسان مردم کمک می‌کند و امیدوارم با همکاری اصناف این اتفاق حاصل شود.

وی در مورد کمیسیون ماده ۳۸ گفت: از سال ۹۶ در رشت کمیسیون ۳۸ فعالیت خود را آغاز کرد، متاسفانه طولانی شدن برخی پرونده‌ها در این کمیسیون سبب می‌شود که شهرداری علاوه بر مبلغ اصلی مبلغ جریمه را هم پرداخت کند.

کارگرنیا ادامه داد: از زمانی که بنده به این کمیسیون ورود کردم قاضی بسیار گله‌مند بود که چرا شهرداری به این کمیسیون توجه ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مکان ثابت برای کمیسیون در نظر گرفتیم که ۴۴ پرونده موجود با سرعت رسیدگی می‌شود.

کارگرنیا با بیان اینکه نماینده‌های شهرداری در این کمیسیون آگاهی در مورد پرونده‌ها ندارد، افزود: به شهردار تذکر دادم که برای‌ عدم آگاهی وکیل بگیرند.

وی افزود: شهرداری برای دو پرونده وکیل گرفته که به شهردار مکتوب اعلام کردم که برای همه پرونده‌ها وکیل بگیرند یا نمایندگانی را معرفی کنند که آگاه به مبانی حقوقی و مدیریت شهری باشند.

متاسفانه کارنامه خوبی برای ارائه به مردم نداریم | شعارها و حرف‌ها هیچ کدام انجام نشد

حسن کریمی کرنق، عضو شورای رشت در ادامه جلسه گفت: یکسال از انتخاب ما گذشت اما متاسفانه کارنامه خوبی برای ارائه به مردم نداریم و شعارها و حرف‌ها هیچ کدام انجام نشد.

این عضو شورا اظهار داشت: شهردار رشت باید بداند که آسفالت وظیفه ذاتی است. شورا برای سرویس بهداشتی بودجه گذاشته است اما در مناطق هیچ اقداماتی نشده است.

وی افزود: سنوات نیروهای شرکتی پرداخت نمیشود و شرکت‌ها ۲ تا ۹ سال هنوز به کارکنان خود سنوات را پرداخت نمیکنند و قرارداد محضری گرفته می‌شود. شهرداری باید نظارت داشته باشد اما همچنان کاهش حقوق نارضایتی در شهرداری موج میزند.

کریمی کرنق ادامه داد: شهرداری ۱۶۰ واحد در مسکن مهر دارد اما در خیلی از املاک، وسایل آن به سرقت رفته است، آقای شهردار برای این دارای‌ها فکری کنند.

۸ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در رشت داریم | قرار بود سردیس آیت‌الله سید مهدی رودباری نصب شود 

شمس الدین شفیعی نیز با اشاره به زلزله دلخراش رودبار اظهار کرد: در رشت ۸ هزار ساخت و ساز غیرمجاز داریم و باید به طور جدی نباید اجازه بدهیم که شرایط رودبار برای رشت تکرار شود.

وی ادامه داد: از خیلی چیزها که در شهرداری اتفاق می‌افتد، شورا خبر ندارد و این روتین شده است؛ قرار بود سردیس آیت‌الله سید مهدی رودباری نصب شود اما سردیس آیت‌الله سید مجتبی رودباری را نصب کردند.

متخصصان درمانگاه صابرین برای معاینه مردم وقت نمی‌گذارند

شمس الدین شفیعی اظهار داشت: تذکری هم به دانشگاه علوم پزشکی دارم؛ در صابرین بیش از ۱۰۰ پزشک فوق تخصص حضور دارند اما بسیار شلوغ است و در عرض سه دقیقه بیماران را معاینه می‌کنند در حالیکه باید یک ربع برای هر بیمار وقت بگذارند. اگر دانشگاه قصور دارد، شورای شهر به داد مردم خواهد رسید.

اگر کاری نمی‌توانیم بکنیم، وعده ندهیم | با ساخت انیمیشن کار برای شهر پیش نمی‌رود

در ادامه مسعود عباس‌نژاد دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: از مجموعه مدیریت شهری تقاضا داریم که مساجد ورودی شهر را شناسایی کنند و نمازخانه‌های بین راهی را راه اندازی کنند.

وی در مورد تذکرات به شهردار گفت: پیرمردهای ۷۰ ساله به ما نامه می‌زنند که یک پارک در محله داشته باشند و کودک ۷ ساله درد شهر را متوجه شده است ولی شما هنوز متوجه نشده‌اید.

عباس‌نژاد افزود: در پروژه رینگ ۹۰ متری هنوز وضعیت بالای ۷۰ درصد تملک‌ها مشخص نیست. آیا نمی‌خواهید مردم را مقابله ما قرار دهید و برای خود آبروی انتخاباتی بخرید؟ با ساخت انیمیشن کار برای شهر پیش نمی‌رود.

وی افزود: اگر کاری نمی‌توانیم بکنیم، وعده ندهیم. هیچ کاری در رینگ ۹۰ متری نکردید و انیمیشن می‌سازید. برای سراوان چه کردید، انیمیشن ساختید. از کار تبلیغاتی دوری کنید. الان که پول برای سروان آمده است شهرداری شده است، قهرمان!

عباس‌نژاد گفت: تهدید می‌کنند که از این استیضاح نجات پیدا می‌کنم، ولی مقابل عباس‌نژاد می‌ایستم. دنبال شو و تبلیغات نیستم، من همیشه صدای مردم خواهم بود! متأسفیم که سال‌هاست کار گروهی و جمعی در شهر رشت نمی‌توانیم انجام دهیم.

شورای شهر رشت کارنامه خوبی داشته است

نادر حسینی دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: در سال گذشته مردم شریف رشت به ما اعتماد کردند و ما را نماینده خود انتخاب کردند.

وی افزود: در سال اول با تمام فراز و نشیب‌ها این شورا موفق شد بر خلاف نظرهایی که وجود دارد کارنامه خوبی داشته باشد.

حسینی اظهار داشت: افتتاح چند پارک، تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی، آبنمای شهر رشت و… از جمله اقدامات یکساله شورای شهر رشت است.

Share