خبر خوش رییس مجمع نمایندگان گیلان؛

ورود سازمان انرژی اتمی برای حل معضل پسماند | تبدیل شیرابه زباله به آب قابل مصرف در حوزه کشاورزی

سیدکاظم دلخوش اباتری گفت: آقای اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی قول داد که نسبت به نصب سامانه پرتوی برای تبدیل شیرابه زباله سراوان به آب قابل مصرف در زمینه کشاورزی در کوتاهترین زمان اقدام کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدکاظم دلخوش در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به برگزاری سه نشست با رییس و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نشست با رییس دیوان محاسبات کشور، نشست با اعضای شورای تامین گیلان، امام جمعه رشت و رییس سازمان انرژی اتمی پس از ریاست او بر مجمع نمایندگان گیلان یادآور شد: نمایندگان گیلان نشست بسیار خوبی با رییس سازمان انرژی اتمی برگزار کردند و در آنجا یکی از مشکلات اساسی گیلان یعنی پسماند، محیط زیست و سواحل مطرح شد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در رابطه با دستاوردهای این نشست گفت: آقای اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی قول داد که نسبت به نصب سامانه پرتوی برای تبدیل شیرابه زباله سراوان به آب قابل مصرف در زمینه کشاورزی در کوتاهترین زمان اقدام کند.

نماینده صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه در حوزه آفت مگس زیتون، کیوی و سایر محصولات باغی و کشاورزی نیز میتوان از ظرفیت انرژی هسته‌ای بهره برد، یادآور شد: اقدامات کارشناسی لازم توسط سازمان انرژی اتمی در این حوزه نیز صورت میگیرد.

دلخوش با اشاره به اعزام گروه کارشناسی از سوی سازمان انرژی اتمی به گیلان در آینده نزدیک اظهار کرد: در این جلسه عنوان شد که سازمان انرژی اتمی قادر است زباله سراوان را با سامانه پرتوی از بین ببرد و شیرابه‌ها را تبدیل به آب کند.

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده اقدامات کارشناسی سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود، افزود: پس از آن نیز با سازمان محیط زیست کشور، وزارت نیرو و سازمان همیاری شهرداری‌ها وارد مذاکره می‌شویم تا دغدغه مردم گیلان در حوزه زباله برطرف شود.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مسوولان سازمان انرژی اتمی عنوان کردند که قادر هستند با کمترین هزینه نسبت به حذف زباله اقدام کنند، افزود: انشاالله نتیجه این جلسات را مردم گیلان خواهند دید و قدم مبارکی خواهد بود.

بودجه گیلان می تواند دو برابر شود

دلخوش با بیان اینکه در سالهای گذشته غفلتهای نسبت به جذب بودجه گیلان صورت گرفت، یادآور شد: در استان جلساتی در این حوزه برگزار شد تا سهم بودجه گیلان کاهش پیدا نکند.

دلخوش با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در حوزه بودجه صرفا نباید به دنبال جداول باشد، تصریح کرد: در تبصره ۱.۸، ۱۴.۱۶، ۵.۱۸ ظرفیت‌هایی وجود دارد که اگر به نحو مطلوب استفاده شود میتوانیم بودجه زیادی برای گیلان کسب کنیم.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی تخصیص بودجه در حوزه جداول یادآور شد: اگر از تمام ظرفیت‌های احکام بودجه استفاده شود، میتوانیم بودجه استان را به دو برابر برسانیم.

دلخوش با بیان اینکه برای کمبود آب کشاورزی نیاز است که آب بندان‌ها لایروبی شوند، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بودجه کشور، نیمی از آب بندان‌های صومعه سرا لایروبی شده اند.

نماینده صومعه سرا با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان در تبصره ۵ برای خرید دستگاه‌های آتش نشانی، بیل بکهو و ماشین آلات سنگین پیش بینی شده است، افزود: در تبصره ۱۸ نیز تسهیلات اشتغالزایی دیده شده است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه جلسات کشوری مجمع افزایش خواهد یافت، یادآور شد: برای هماهنگی بین دستگاهی نیز تعامل با سازمان بازرسی افزایش می‌یابد.

دلخوش با بیان اینکه تعامل خوبی بین نمایندگان، امام جمعه و استاندار گیلان وجود دارد، یادآور شد: قرار شد که در عزل و نصب‌ها نمایندگان دخالتی نداشته باشند اما از نظر مشورتی آن‌ها در استان استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش تعامل میان مجمع با اعضای شورا تامین و دستگاه قضایی افزود: شرایط آرامی در استان حاکم است و از این شرایط باید برای بهبود اوضاع مردم استفاده شود.

Share