بودن یا نبودن، مسئله این است…

هشت ماه، سه استیضاح!؟ شهرداری که تنها پنج ماه کار کرده است!

فارغ از نتیجه طرح استیضاح احتمالی شهردار رشت، چه علوی بماند و چه برود، بی‌ثباتی مدیریت شهری اثر مخربی بر پیکره شهر و شهروندان بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از مخاطبان دیارمیرزا در یادداشتی نوشت:

به واسطه هشت ماه حضور سید امیر حسین علوی از زمان تصدی بر کرسی شهرداری، نمی‌توان از تلاش محسوس وی در حوزه‌هایی همچون محیط زیست، عمرانی، فرهنگی و… به راحتی گذشت که این مهم به واسطه تجربه حضور در سه دوره شورا و شناخت از شهر و شهروند نشأت میگیرد.

همانطور که نمیتوان به راحتی از کارهای شهردار رشت که ۵۲ روز حضور مداوم در سراوان در راستای حل معضل بحرانی پسماند استان، افتتاح پارک‌ها و ارتقای شاخص فضای سبز، آسفالت معابر، به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شامل یادمان شهدای گمنام، اورهال کلیه ناوگان مدیریت بحران شهرداری رشت و… همچنین استارت پروژه‌های بزرگی همچون بازگشائی سرگل به سعدی، بلوار امام علی (ع)، رینگ ۹۰ متری، پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان، ایجاد تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر (عج) به راحتی چشم پوشی کرد.

حجم بالای کارهای عمرانی بر زمین مانده با قراردادهای مشکل دار سنوات قبل و از همه مهمتر رسیدگی به ابرچالش‌هایی چهل‌ساله گذشته همچون معضل سراوان وقت و هزینه زیادی را میطلبد که خواسته یا ناخواسته منجر به تاخیر در اجرای برخی پروژه‌های معمول می‌گردد. موضوعی که کنترلش احتمالا از توان باتجربه‌ترین شهرداران هم خارج است.

امید است که استان و شهر رشت در دولت سیزدهم که آن نه بر شعار بلکه بر اجرای وعده‌ها استوار است، دوره‌ای با ثبات مدیریتی را تجربه نماید که بدون تردید منافع آن به نفع شهر و شهروندان رشتی خواهد بود.

فارغ از نتیجه طرح استیضاح احتمالی شهردار رشت، چه علوی بماند و چه برود، بی‌ثباتی مدیریت شهری اثر مخربی بر پیکره شهر و شهروندان بر جای خواهد گذاشت.

هشت ماه، سه استیضاح! آن هم برای شهرداری که تنها پنج ماه کار کرده است!

Share