متخصص ایمپلنت و آشنایی با ویژگی های او

چنانچه لثه و استخوان اطراف ایمپلنت از بین رفته و قطعات فلزی روی دندان های جلویی نمایان شود بدون شک عملکرد متخصص ایمپلنت ناموفق بوده است. اگر کار به درستی انجام نشود و کار توسط بهترین متخصص ایمپلنت انجام نشود، ایمپلنت با شکست مواجه می شود.

ایمپلنت های دندانی به عنوان یک ریشه مصنوعی نقش دندان های واقعی را در فک بازی می کنند. ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده اند. این ماده با بافت دهان سازگار است و به راحتی به استخوان فک بالا می چسبد. پل های دندانی، دندان مصنوعی و پروتز روی ایمپلنت های دندانی کاشته می شوند. ایمپلنت دندان یک راه حل مطمئن و کاملا موثر برای مشکلات ناشی از از دست دادن دندان است.

متخصص ایمپلنت

انواع ایمپلنت

ایمپلنت ها بر اساس نوع کشور سازنده به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

ایمپلنت آمریکایی که یک برند جهانی است و با برندهای مختلف در کشور آمریکا تولید می شود.

ایمپلنت های اروپایی که برندهای درجه دو در سراسر جهان محسوب می شوند:

این نوع ایمپلنت ها توسط کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و سوئیس تولید می شوند.

ایمپلنت های آسیایی که برندهای نوع ثالث هستند:

ایمپلنت های آسیایی توسط کشورهایی مانند ایران، کره و چین تولید می شوند.

مقاله مرتبط : https://emrozpayam.ir/2022/06/07/متخصص-ایمپلنت-چه-ویژگی-هایی-دارد؟

نکته مهمی که قبل از مراجعه به ایمپلنت دندان باید بدانید

چنانچه لثه و استخوان اطراف ایمپلنت از بین رفته و قطعات فلزی روی دندان های جلویی نمایان شود بدون شک عملکرد متخصص ایمپلنت ناموفق بوده است. اگر کار به درستی انجام نشود و کار توسط بهترین متخصص ایمپلنت انجام نشود، ایمپلنت با شکست مواجه می شود.

بهترین متخصص ایمپلنت

ایمپلنت ابتدا با جراحی در ناحیه دندان قرار می گیرد و سپس پروتز توسط متخصص پروتز ساخته می شود و در صورت مشکلات بافت لثه، جراح و متخصص لثه نیز می توانند در درمان ایمپلنت موثر باشند. باید بدانیم که هدف از کاشت ایمپلنت داشتن یک پروتز خوب است و یک متخصص ایمپلنت خوب ابتدا باید پروتز آینده بیمار را در نظر بگیرد و سپس محل ایمپلنت ها را مشخص کند. بافت های نرم و سخت را بررسی کنید و برنامه درمانی نهایی را تعیین کنید.

فناوری دیجیتال در بحث ایمپلنت بسیار فراگیر شده است زیرا متخصص ایمپلنت باید این علم را بداند، بنابراین بهترین متخصص ایمپلنت فردی است که بتواند چشم انداز درمان خود را زود مشخص کند و بیمار را به سمت درمان مناسب راهنمایی کند.ما هنوز هیچ دانشگاهی در ایران نداریم که مدرک تخصصی ایمپلنت صادر کند و مدارک مختلف ذکر شده ممکن است نشان دهنده دوره های تحصیلی دندانپزشکان باشد. اما در کشورهای اروپایی و آمریکایی این تخصص در دانشگاه ها تدریس می شود و کسانی که در رشته تخصصی ایمپلنت فارغ التحصیل می شوند توانایی زیادی در انجام درمان های ایمپلنت دارند.

متخصص ایمپلنت کیست؟

تخصص ایمپلنت فقط در چند کشور مانند آلمان، بریتانیا و ایالات متحده به صورت رسمی تدریس می شود. در پایان دوره، دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد را به طور خلاصه به دانشجو اعطا می کند. طول دوره بسته به دانشگاه مورد مطالعه بین ۲ تا ۳ سال متغیر است.

در این مدت دانشجوی دندانپزشکی به تمام جنبه های درمان ایمپلنت دندان تسلط پیدا می کند. بهترین متخصص در دانشگاه فردی است که در زمینه جراحی فک، پروتز دندان و حتی جراحی لثه مهارت کافی داشته باشد. در برخی موارد، بیمار نیاز به پیوند فک و صورت، لثه و استخوان برای کاشت همزمان دارد. تسلط دندانپزشک و یک متخصص در هر یک از این زمینه ها کار ساده ای نیست. بنابراین بهترین متخصص ایمپلنت باید در تمامی این زمینه ها مسلط باشد.

متخصص ایمپلنت

بهترین متخصص ایمپلنت

بهترین متخصص ایمپلنت دندان یا ایمپلنتولوژیست باید تجربه و دانش کافی در زمینه درمان ایمپلنت داشته باشد و تمرینات زیادی برای جراحی انجام دهد در غیر این صورت به هیچ وجه از عهده جراحی بر نمی آید. بهترین متخصص ایمپلنت نیز باید دید فنی بسیار خوبی برای تجویز پروتز برای بیماران داشته باشد و بتواند درمان های فوری ایمپلنت و جراحی های مختلف را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

نکات مهم برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

آیا متخصصی که به من معرفی کردید بهترین متخصص ایمپلنت در تهران است؟ بدون شک این یکی از سوالاتی است که بیمار قبل از مراجعه به مرکز ایمپلنت ایران از خود می پرسد. اگر نکات زیر را بدانید می توانید شناخت خود را تا حد زیادی افزایش دهید :

  • مدت سابقه کار و کلینیک تخصصی شما
  • تعداد جراحی های انجام شده و تعداد ایمپلنت های کاشته شده توسط پزشک
  • کلینیک یا مطب را به تجهیزات مدرن دندانپزشکی مجهز کنید
  • رعایت نکات بهداشتی توسط متخصصین، نیروهای کمکی و اداری
  • رضایت بیماران از خدمات متخصصین و کلینیک ها
  • صبر متخصص ایمپلنت برای پاسخگویی به بیماران
  • دقت تخصصی
  • مهارت ها و توانایی های دندانپزشک در انجام عمل های جراحی
  • نحوه پرداخت و هزینه کاشت ایمپلنت
  • شهرت و اعتبار متخصصین.
  • انجام کلیه مراحل جراحی ایمپلنت از جراحی گرفته تا پروتز.

بهترین متخصص ایمپلنت کسی است که ملت ایران را لایق بهترین درمانهای روز ایمپلنت دنیا می داند و با فراگیری علوم روز دنیا و تجهیز مطب خود با بهترین تجهیزات و امکانات، دستگاه های روز دنیا، نرم افزارها و متریال های اورجینال و استفاده از بهترین متدهای درمان روز دنیا مرکز و کلینیک خود را آماده ارائه چنین خدماتی نماید.

در همین راستا و در جهت ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی پیشنهاد ما بعنوان متخصص ایمپلنت، دکتر علی سجودی است. برای آشنایی بیشتر به وب سایت https://drsojodi.com مراجعه فرمائید.

Share