قیمت تفریحات و بازی های توچال چقدر است؟

تفریحات توچال در فصل تابستان، بسیار متنوع و جذابند و خوشبختانه برای تجربه آنها، نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیز نخواهد بود.

توچال یکی بهترین مناطق تفریحی در تهران است که در تمام فصول سال می‌تواند در فضایی دلچسب و به دور از هیاهو و آلودگی‌های شهری، شما را در جاذبه‌های متنوعش غرق کند. در ادامه، قصد داریم شما را بازی ها و تفریحات تابسته توچال و قیمت آنها در سال ۱۴۰۱ آشنا کنیم.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم، اسکی و برف‌بازی در روزهای سرد زمستان، تنها تفریح توچال نیست؛ در این منطقه، دستگاه‌ها، بازی‌ها و تفریحات مختلفی وجود دارد که در روزهای گرم تابستان نیز می‌توان از آنها استفاده کرد و لذت برد. خوشبختانه، هزینه این تفریحات بالا نیست و تمام مردم می‌توانند برای سرگرم شدن، راهی توچال شوند. اما آیا با تفریحات توچال و قیمت آنها آشمت هستید؟

قیمت و معرفی تفریحات توچال

بام تهران

اگر به دنبال چشم‌اندازی بی‌نظیر از پایتخت هستید، حتما سری به بام تهران بزنید. این منطقه که در انتهای جاده سلامتی و در نزدیکی نخستین ایستگاه تله کابین توچال واقع شده، محیطی ایده‌آل برای فرار از آلودگی‌های شهر حساب می‌شود و مجموعه‌های ورزشی-تفریحی و کافه‌های دنج آن می‌تواند خاطره‌های جذابی را برای شما رقم بزنند.

جاده سلامتی

جاده سلامتی، نام مسیری به طول ۲ کیلومتر است که پارکینگ توچال را به بام تهران و ایستگاه اول تله کابین وصل می‌کند. طبیعتا استفاده از این جاده برای تمام مردم رایگان است، اما اگر توان پیاده‌روی در روزهای گرم تابستان و طی کردن سربالایی‌های آن را ندارید، می‌توانید از اتوبوس‌های برقی این مسیر استفاده کنید. هزینه بلیط اتوبوس برقی توچال در سال ۱۴۰۱، شش هزار تومان است.

تله کابین

توچال چندین کابل‌راه دارد و مردم ضمن تماشای دامنه رشته کوه البرز از داخل تله کابین، از ایستگاه اول می‌توانند خود را به ایستگاه‌های شماره ۲، ۵ و ۷ برسانند. اگر بخواهید به صورت رفت و برگشت از تله کابین استفاده کنید، هزینه بلیط تله کابین توچال در سال ۱۴۰۱، به شرح زیر است:

  • ایستگاه اول تا دوم: ۴۵ هزار تومان
  • ایستگاه اول تا پنجم: ۸۵ هزار تومان
  • ایستگاه اول تا هفتم: ۱۲۰ هزار تومان

هزینه بلیط یک‌طرفه تا این ایستگاه‌ها نیز به ترتیب ۲۵، ۵۰ و ۷۰ هزار تومان اعلام شده است. گفتنی‌ست در ایستگاه‌های دوم و پنجم، رستوران‌ها و مجموعه‌های تفریحی مختلفی میزبان مردم هستند و هتل توچال هم در ایستگاه هفتم واقع شده است.

تله سیژ

یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات توچال، تله سیژ است. توچال مجموعا سه خط تله سیژ دارد که یکی از آنها در ایستگاه اول و بام تهران واقع شده و دو مورد دیگر در ایستگاه هفتم هستند. برای استفاده از تله سیژ در ایستگاه آخر که بالا و پایین پیست اسکی توچال را به یکدیگر وصل می‌کند، نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ اما قیمت تله سیژ توچال، ۲۰ هزار تومان برای مسیر یک‌طرفه و ۳۵ هزار تومان برای مسیر رفت و برگشت اعلام شده است.

زیپ لاین

یکی از بهترین تفریحات توچال که سطح آدرنالین خون‌تان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، زیپ لاین است. طول مسیر زیپ لاین توچال، چیزی در حدود ۲۰۰ متر بوده و مردم می‌توانند یکی از حالت‌های نشسته، ایستاده، پروازی، دو نفره، دو نفره پروازی و آویزان از مچ پا را انتخاب کنند.

هزینه زیپ لاین توچال در سال ۱۴۰۱ برای هرکدام از حالت‌های بالا، به ترتیب ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۱۵۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ هزار تومان است.

سورتمه

اگر به دنبال تفریحی ناب هستید که هیجان را در روح شما بدمد، از سورتمه توچال غافل نشوید! این مجموعه، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده تا ایستگاه اول فاصله دارد و تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. برای جابجایی راحت‌تر، اتوبوس‌های برقی هم در نظر گرفته شده‌اند.

سورتمه توچال در همکاری با یکی از معتبرترین کمپانی‌های دنیا طراحی شده و تمام استانداردهای جهانی را دارد. در هر ساعت، تا ۲۵۰ نفر می‌توانند از سورتمه استفاده کنند و این یعنی برای استفاده از آن، نیاز نیست در صف‌های طولانی منتظر بمانید. مدت زمانی که داخل کابین می‌نشینید، چیزی در حدود ۶ دقیقه است، اما به حدی هیجان دارد که قطعا برای تجربه دوباره آن وسوسه خواهید شد. هزینه استفاده از سورتمه توچال در سال ۱۴۰۱ برای یک نفر، ۴۵ هزار تومان و برای دو نفر، ۷۰ هزار تومان اعلام شده است.

اسلک لاین

یکی دیگر از تفریحات توچال که علاوه بر هیجان بالا، انرژی زیادی را هم از شما می‌گیرد، اسلک لاین یا همان بندبازی اما به شیوه‌ای مدرن و مهندسی است. برای تجربه این ورزش جذاب لازم است سری به باشگاه ورزشی توچال بزنید. هزینه اسلک لاین توچال برای یک ساعت، ۶۰ هزار تومان است.

بگ جامپ

اگر به دنبال یک بازی متفاوت در توچال هستید، حتما بخش بگ جامپ را امتحان کنید. در این ورزش هیجان‌انگیز، ستونی به ارتفاع ۲۸ متر با سکوهای مختلف وجود دارد که مردم می‌توانند از بخش‌های مختلف آن، روی تشک‌های بزرگ و نرمی که در پایین ستون قرار گرفته، آزادانه بپرند. اولین سکو در ارتفاع ۶ متری قرار گرفته است. هزینه استفاده از بگ جامپ برای یک پرش، ۲۰ هزار تومان است و برای ۲ و ۱۰ پرش، به ۳۰ و ۱۲۰ هزار تومان می‌رسد.

بانجی جامپینگ

معرفی تفریحات توچال بدون اشاره به بانجی جامپینگ، هیچ لطفی ندارد! در این ورزش سرگرم‌کننده که البته محدودیت‌های مختلفی برای افرادی با بیماری‌های قلبی یا وزن بالا دارد، سطح آدرنالین خون به بیشترین میزان رسیده و شرکت‌کنندگان می‌توانند با پرش از ارتفاع، تمام استرس خود را خالی کنند. قیمت بانجی جامپینگ توچال در سال ۱۴۰۱ برای هر نفر، ۳۳۰ هزار تومان است.

شهربازی

اگر همراه خود کودک دارید، جای نگرانی نیست؛ با حضور در شهربازی توچال می‌توانید خاطره‌های بسیار خوبی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. در این شهربازی، بازی‌های جذابی از جمله استخر توپ، قطار هیجان، ترامپولین، ماشین برقی، واقعیت مجازی و … در انتظار شماست.

سخن پایانی

تفریحات توچال در فصل تابستان، بسیار متنوع و جذابند و خوشبختانه برای تجربه آنها، نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیز نخواهد بود. ما تنها بخشی از بازی های جذاب توچال برای فصل تابستان را در این مقاله معرفی کردیم.پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای کامل استفاده بهینه از تفریحات توچال را هم مطالعه بفرمایید.

Share