برای خرید ویلا در مازندران، گیلان و گلستان باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

اغلب مردم تمایل دارند ویلاهایی در شهر گلستان، گیلان و مازندران داشته باشند. یکی نزدیکی به جنگل‌ها و سرسبزی و دیگری مجاورت با دریا برایش اهمیت دارد.

بیشتر مردم علاقه مندند تعطیلات خود را در شمال کشور به سر ببرند و مدتی از سر و صدا، آلودگی  و ترافیک شهرنشینی به دور باشند. شهرهای شمالی هر کدامشان به نوعی جلوه‌های طبیعت را تقدیمتان می‌کنند. اغلب مردم تمایل دارند ویلاهایی در شهر گلستان، گیلان و مازندران داشته باشند. یکی نزدیکی به جنگل‌ها و سرسبزی و دیگری مجاورت با دریا برایش اهمیت دارد. به طور مثال طبیعت استان گیلان پوشیده از جنگل است.  خرید ویلا در گیلان هم برای عده زیادی جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود. برای اینکه این مسئله حل شود، بهتر است ارزیابی‌های لازم را انجام دهید. در قدم اول برای خرید ویلا  باید به نکاتی توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

 موقعیت جغرافیایی ویلا

برای خرید ویلا در مازندران در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا این ویلا برای سکونت همیشگی شما خواهد بود یا تنها برای برخی از روزهای تعطیل اینجا را تهیه می‌کنید. اگر ویلا را برای سفر چند روزه می‌خواهید طبیعتا منظره‌ای که رو به رویتان قرار می‌گیرد مهم می‌شود. ویلاهای جنگلی، ویلا باغی و ویلا ساحلی بهترین گزینه برای تفریح هستند. زیرا این ویلاها دسترسی خوبی به دریا و جنگل دارند و به طبع ویلاهایی که در مجاورت دریا و جنگل قرار می‌گیرند، قیمت متفاوت‌تری دارند. یکی از نکاتی که هنگام خرید ویلا باید به آن توجه شود، موقعیت جغرافیایی ویلا است. در نتیجه باید قبل از خرید ویلا، نشانی آن را از فروشنده بگیرید و محل و محدوده ویلا را خوب بررسی کنید. به نکاتی چون فاصله ویلا تا مرکز شهر، فاصله ویلا تا مراکز خرید و فاصله ویلا تا مراکز درمانی توجه کنید. ویلاهای جنگلی در مقایسه با ویلاهای ساحلی فاصله بیشتری تا مرکز شهر دارند. اما طرفداران ویلاهای جنگلی به دلیل سکوت و آرامش جنگل و فاصله از زندگی شهری این منطقه را انتخاب می کنند. از سوی دیگر برخی افراد نزدیکی ویلا به شهرشان را اولویت قرار می‌دهند. به طور مثال مازندران، شهری شمالی است که هم مرز با استان‌های گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و گیلان است. هم مرز بودن مازندران با شهرهای اطراف یکی از نکات مثبت خرید ویلا در این شهر محسوب می‌شود.

 نیازها و محدودیت های خود را ارزیابی کنید

برای خرید ویلا در گلستان نباید با عجله تصمیم گرفت. اگر فقط محو زیبایی و جلوه ظاهری ویلا شده و به امکانات آن توجه نکنید، در آینده پشیمان خواهید شد. بهتر است مواردی چون امکانات و محدودیت‌ها و راه‌های دسترسی ویلا را بررسی کنید تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. برای مثال برخی ویلا‌هایی که در دل جنگل قرار گرفته‌اند، آنتن‌دهی موبایل و اینترنت خیلی ضعیفی دارند یا ممکن است اصلا آنتن‌دهی نداشته باشد. در این صورت اگر ویلا را برای اهداف کار و اشتغال‌زایی خریداری کرده باشید، دچار مشکل می‌شوید. بنابراین بهتر است این گونه مناطق را برای اشتغال‌زایی انتخاب نکنید.  اگر به دنبال سرمایه‌گذاری و کسب درآمد هستید، علاوه بر نقطه آنتن‌دهی باید به شهرهایی بروید که گردشگران بیشتری دارند. نیازی نیست حتما ویلای بزرگی برای اجاره به گردشگران تهیه کنید. در واقع گردشگران، اجاره ویلا با هزینه کم و متراژ پایین را بیشتر می‌پسندند. اگر ویلا را به منظور برگزاری مراسم، جشن‌ها و مهمانی‌ها خریداری می‌کنید یا حتی ممکن است خودتان هم در این زمینه از آن استفاده کنید، بهتر است خرید ویلای بزرگ‌تر به‌خصوص از نظر وسعت محوطه را در دستور کارتان قرار دهید. در مجموع نیاز مهم‌ترین عامل در خرید ویلا است. باید هزینه خود را صرف ویلای با ارزش و مورد استفاده‌تان کنید.

 قبل از خرید ویلا از ۶ دانگ بودن سند آن مطمئن شوید

همواره خریداران ویلا با این مشکل سند روبه‌رو بوده‌اند. اما خوب بعد از معامله و خرید ویلا دیگر کاری از دست کسی بر نمی‌آید. بنابراین قبل از این که کار از کار بگذرد، از ۶ دانگ بودن سند ویلا مطمئن شوید. به این نکته نیز توجه داشته باشید، برای خرید ویلایی که نیمه ساخت بوده و هنوز تکمیل نشده فقط باید مبلغی را جهت پیش پرداخت ارائه دهید و تا پایان ساخت ویلا و تحویل سند، نباید وجه کاملی بپردازید.

 امکان خرید نقد یا اقساطی ویلا

برای خرید ویلا در شمال، نمی‌توان مبلغ مشخص و ثابتی را در نظر گرفت. زیرا هر ویلایی با توجه به امکانات و مصالح استفاده شده و دسترسی که به دریا و جنگل دارد، سنجیده و قیمت‌گذاری می‌شود. مثلا ویلاهایی که امکانات و دسترسی بهتری دارند، طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند و بالعکس ویلاهایی که سن بنای زیادی داشته و موقعیت خوبی ندارند را می‌شود با قیمت پایین‌تری خریداری کرد. باید هنگام خرید ویلا از فروشنده سوال کنید که آیا امکان خرید ویلا به صورت قسطی و چک وجود دارد یا باید کل مبلغ را بپردازید. ویلاهای شهرکی اکثرشان به صورت قسطی و پیش پرداخت به فروش می‌رسند. کسانی که تمایل به خرید قسطی ویلا دارند، ویلاهای شهرکی گزینهٔ مناسبی برایشان است.

Share