خبر جدید از تغییر شیوه فروش سهام عدالت

اگر می خواهید برای مدتی از مشغله کاری دور باشید ما به شما سفر به کیش را پیشنهاد می کنیم.

مسئول سازمان بورس خبر داد: هم اکنون در حال انجام دادن آزاد سازی سهام عدالت هستیم، و دوباره از اول شروع کرده تا اقدام منفی بر روند معاملات بازار را مشاهده نکنیم. همچنین روند آزاد سازی سهام عدالت را از یک درصد شروع میکنیم. در روز یکشنبه جناب اقای محمد علی دهقان دهنوی اشاره ای به تاریخ فروش سهم عدالت کرد و گفت: در کل، معامله های سهام عدالت به دو روش تقسیم می شوند که شامل مستقیم و غیر مستقیم می باشند.

سهام داران غیر مستقیم شامل شرکت های استانی می باشند، که هم اکنون میتوانند سهام خود را بفروشند. لازم به ذکر است تعدادی کم حدود چهار شرکت استانی به خاطر همکاری نکردن با مدیران شرکت ها برای تحویل دادن صورت های مالی بسته، و جریان پذیرش آن ها در بورس به سر انجام نرسیده و تکمیل نشده است. ایشان با دقت بر این موضوع که تعدادی از شرکت ها باز بوده و سهام داران این شرکت ها می توانند سهام خود را در بازار به فروش برسانند گفت: در حال حاضر سعی بر آن داریم که به اوضاع معاملات سهام عدالت البته در روش غیر مستقیم سر و سامانی دهیم، تا آنها بعد از انتخابات گروهی خود هیات مدیره شرکت ها را مشخص نمایند.

 با این روش شرکت های دیگر نیز بازگشایی خواهند شد. و افرادی که قصد فروش سهام خود را دارند میتوانند به خواسته خود برسند و سهام شان را در بازار به فروش برسانند. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با ذکر این مسئله که سهام عدالت افرادی که از میان دو روش مستقیم و غیر مستقیم، روش مستقیم را انتخاب کردند در اختیار خود سهامداران است، گفت: مسئله مهم هم اکنون این است که در روش مستقیم فروش سهام عدالت میزان حجم سهام بالا است، به همین خاطر اگر مجوزی صادر شود که تمامی سهامداران میتوانند سهام خود را به فروش برسانند، قطعا حجم وسیعی از عرضه وارد بازار خواهد شد.

همچنین ظرفیت بازار این امکان را ندارد که جوابگوی این میزان فروش سهام باشد بنابراین این کار موجب ایجاد روند نزولی بازار می شود. دهقان دهنوی با اشاره به اینکه هم اکنون بازار در حال حرکت به سمت شرایطی استوار و یافتن آمادگی لازم برای فروش مجدد سهام عدالت است، گفت:  در این مرحله از آزادسازی سهام عدالت توجه می کنیم که به هیچ وجه آزاد سازی سهام عدالت به گونه ای نباشد که بر روی معاملات بازار اثر منفی بگذارد و باز روند نزولی بازار در سال گذشته را شاهد باشیم.

زمان آزاد سازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت

دهقان دهنوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت در چه زمانی آزادسازی خواهد شد، گفت:  تا وقتی که ایده های لازم برای عدم تاثیر منفی این اقدامات در بازار تمام نشود، هیچ تصمیمی برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده گرفته نخواهد شد. اما بعد از طراحی ابزارهای لازم، این اقدام به مرور زمان اجرا خواهد شد. دهقان دهنوی افزود: در حال حاضر مشغول انجام این موضوع هستیم که، آزادسازی سهام عدالت را دوباره از اول آغاز کنیم تا دیگر شاهد تاثیر منفی این اقدام بر روند معاملات بازار نباشیم و به دنبال این اتفاق، آزادسازی سهام عدالت را از یک درصد آغاز می کنیم تا روند بازار بر هم نخورد.

زمان پرداخت ۱۰ درصد باقی مانده سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به زمان پرداخت ۱۰ درصد باقی مانده سهام عدالت تاکید کرد و گفت: قسمتی از ۱۰ درصد باقی مانده سود سهام عدالت برای افزایش سرمایه تعدادی شرکت ها هزینه شد و در پی آن سهام در اختیار سهام داران قرار خواهد گرفت. وی افزود : دو شرکت، سهل انگاری هایی را در خصوص پرداخت سود سهام داشتند، و ادامه داد: در این راستا یک شرکت هیچ سودی را برای واریز به حساب سهامداران پرداخت نکرده است و شرکت دوم فقط قسمتی از سود را واریز کرده، که حتما قوانین سازمان با آن برخورد خواهد کرد. دهقان دهنوی با بیان اینکه موضوع مهمی که در حال حاضر به دنبال آن هستیم این است که با آزادسازی سهام عدالت همه مسائل مربوط به این سهام باید مثل سایر سهام حاضر در بازار سرمایه شود، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با دیگر شرکت های سرمایه گذاری نباید تفاوتی داشته باشند. اگر این چنین نباشد، پس آزادسازی هم صورت نگرفته است. بنابراین باید به سمتی باشد که این اتفاق رخ دهد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:  به دنبال این اقدام مانند هر شرکت دیگری که سود پرداخت نمی‌کند و با آنها برخورد صورت می‌گیرد، برای این دو شرکت هم در سازمان بورس پرونده انضباطی تشکیل خواهد شد و بعد از بررسی‌های انجام شده حکمی برای آنها داده می‌شود. اگر می خواهید برای مدتی از مشغله کاری دور باشید ما به شما سفر به کیش را پیشنهاد می کنیم.

Share