پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران

فرهنگ با پول ساخته نمیشود | لاهیجان دیپلماسی شهری از مسیر چای را توسعه دهد

در مراسمی با حضور دبیر کل و اعضای کمیسیون ملی یونسکو شب گذشته لاهیجان رسماً به عنوان پایتخت چای ایران پلاک کوبی و معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین پلاک کوبی پایتخت چای ایران در یونسکو با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، استاندار گیلان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس و جمع دیگری از مدیران استان و شهرستانی در لاهیجان برگزار شد.
آیین پلاک کوبی پایتخت چای ایران در یونسکو عصر یکشنبه و با حضور استاندار گیلان و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در لاهیجان برگزار شد.
رضا زنده دل شهردار لاهیجان در آیین پلاک کوبی پایتخت چای ایران با اشاره به اینکه اولین دستورکار تیم جدید مدیریت شهری در لاهیجان کسب این عنوان بود، گفت: کاشف السلطنه وارد کردن اولین خوشه چای به لاهیجان به دگرگونی اقتصاد این منطقه کمک‌شایانی کرد.
در ادامه نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه لاهیجان همیشه شهر اولین‌ها بوده، بیان داشت: لاهیجان به عنوان مرکز حکومت شیعه و پایتخت چای در ایران دارای اولین بوته چای، اولین کارخانه چای، اولین مرکز تحقیقات چای و اولین سندیکای چای در کشور بوده است.
رسول فرخی همچنین بیان داشت باکمک‌همه نخبگان مسیر توسعه و پیشرفت لاهیجان فراهم شود
حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این آیین اظهار داشت: در عصر جدید برای دیده شدن باید تفاوت و تمایز در فرهنگ و هنر را به نمایش بگذاریم.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ با پول ساخته نمیشود، اظهار داشت: تمایز اصلی شهر لاهیجان همین فرهنگ بالای این شهر است.
ایوبی در ادامه با تاکید بر اینکه کار یونسکو شبکه‌سازی است، گفت: ادامه این راه بستگی به مسئولین شهر لاهیجان دارد که بتوانند با ایجاد ارتباط با سایر شهرهای چای‌خیز دنیا با مراحل فرآوری چای و آیین‌های پیشرفته داشت و برداشت چای آشنا شوند
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران همچنین افزود: بزرگترین سرمایه لاهیجان سرمایه اجتماعی و انسانی بود که با با این عنوان یک سرمایه دیگر به مردم شهر اضافه گردیده است.

Share