امام جمعه رودسر؛

فرزندآوری با اوضاع اقتصادی منافاتی ندارد! | دستگاه قضایی مقتدرانه با مفسدان اخلاقی برخورد کند

حجت‌الاسلام روحانی ضمن اشاره به عادی شدن کشف حجاب در برخی شهرها گفت: مردم متدین و انقلابی کشورمان ناراحتند و دستگاه قضایی باید مقتدرانه با مفسدان اخلاقی برخورد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۳ تیر) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این آخرین جمعه ماه ذیقعده ماه چله نشینی عرفا و بندگان صالح خدا تا عید سعید قربان و در این لحظات نورانی اولا خودم و بعد برادران و خواهران نمازگزار جمعه را به رعایت تقوا توصیه و دعوت می‌کنم.

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: در این عالم ترک گناه بدون همراهی با امام حسین (علیه السلام) فایده ندارد و امام حسین (علیه السلام) را داشتن و بعد مرتکب گناه شدن هم ثمری برای فرد نخواهد داشت زیرا کسی که دلداده اهل بیت و عاشق امام حسین (علیه السلام) است گناه و خطا نمی‌کند اگر هم مرتکب شد توبه می‌کند.

روحانی شب زنده داری در ایام پیش رو را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه این کارها ما را به اهل بیت (علیهم السلام) نزدیک و به صفت تقوا متصل می‌کند اضافه کرد: دلدادگان به خداوند متعال همواره مترصد شنیدن سختی هستند تا بلافاصله وارد عمل شوند.

وی نظام خانواده در دین مبین اسلام را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: مقام معظم رهبری در خراسان شمالی راجع به سبک زندگی اسلامی رهنمود دادند که متاسفانه فقط درباره آن سمینار و همایش و جلسات برگزار شد و از کنار رهنمودهای مقام معظم رهبری به راحتی عبور شد به همین علت سبک امروز جامعه ما دچار چنین وضعیتی شده است.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۳۵ محور درباره سبک زندگی اسلامی بیان فرمودند، ابراز داشت: موضوع خانواده که خودش ابعاد مختلفی دارد یکی از محورهای رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب سبک زندگی اسلامی است.

روحانی تصریح کرد: اسلام از همان ابتدا برای ازدواج و چگونگی ازدواج حرف برای گفتن دارد و این تاکیدات تا زمانی که زوجین صاحب فرزند شوند و تربیت اولاد و نحوه تعاملات فرزندان با والدین و بالعکس ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بحث فرزندآوری و جمعیت از جمله مباحثی است که به ویژه اخیرا مقام معظم رهبری به آن تاکید فراوان داشتند زیرا امروزه بزرگترین آسیب کشورمان همین موضوع محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرستان رودسر عدم فرزندآوری را بسیار خطرناک دانست و افزود: راجع به فرزندآوری خود حاکمیت و مسئولان اجرایی باید کار کنند و تسهیلات و امکاناتی در اختیار مردم قرار دهند زیرا کاهش و پیری جمعیت آسیب‌های فراوانی را برای جامعه اسلامی در بر خواهد داشت.

روحانی با بیان اینکه فرزندآوری با اوضاع اقتصادی منافاتی ندارد؛ عنوان کرد: خداوند بهترین روزی دهنده است بنابراین اینکه برخی زوج‌ها مشکلات اقتصادی را مانعی در برابر فرزندآوری میدانند حرف اشتباهی است.

وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن دعوت مجدد همه نمازگزارن به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دعا می‌کنیم خداوند متعال ما را به صفت تقوا بیش از گذشته متصل کند.

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: فردا ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض است که روز بسیار مهمی به شمار می‌رود و گرفتن روزه در آن تاکید فراوانی شده است و نباید از چنین روزها و ایامی به راحتی عبور کنیم.

روحانی ضمن تشکر از یکایک کسانی که در مراسم باشکوه پنجمین سالگرد شهادت شهید عشوری شرکت داشتند تصریح کرد: این شهید بزرگوار پنج سال پیش جان خود را در راه اسلام و انقلاب نثار کرد و همه دیدند که حضور مردم در پنجمین سالگرد بسیار گسترده بود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید حضور مردم در این مراسم را بهتر از اینها پوشش می‌داد یادآور شد: حضور گسترده و باشکوه مردم در چنین محافل و مراسماتی ضمن اینکه تسلی خاطری برای دل خانواده‌های شهید است دشمنان اسلام و انقلاب را هم مأیوس می‌کند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی است که چشم دیدن جمهوری اسلامی را ندارند.

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: در روزهای گذشته زلزله افغانستان را داشتیم و تعداد زیادی از مردم این کشور جان خود را از دست دادند و در همینجا به همه بازماندگان تسلیت عرض کرده و برای مجروحان حادثه طلب شفا از خداوند متعال دارم.

روحانی مناسبت پیش روی هفته مبارزه با مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بلای خانمان سوز بسیاری از گرفتاریهای امروز جامعه ما را بین جوانان و نوجوانان سبب شده و از دستگاه‌های متولی به ویژه نیروی انتظامی که در حال مبارزه با این پدیده شوم هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است ادامه داد: انصافا در گوشه و کنار کشور نیروی انتظامی در حال تلاش است و شهدای زیادی را هم تقدیم کرده و هر روز اگر میانگین حساب کنیم در حال شهید دادن هستند.

امام جمعه شهرستان رودسر سال ۶۰ را برای انقلاب سال عجیبی خواند و با بیان اینکه گروهک جنایتکار منافقین حقیقتا برای شکستن انقلاب کمر همت بسته بودند، اظهار داشت: در آستانه هفتم تیر هستیم روزی که در آن ۷۲ تن از بهترین یاران امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و در رأس آن‌ها شهید مظلوم آیت الله بهشتی به شهادت رسیدند.

روحانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه این شهیدان اذعان کرد: این هفته به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده که این روز را گرامی داشته و به همه تلاشگران دستگاه قضایی تبریک عرض میکنم.

وی افزود: گرچه دست نفاق یاران امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و انقلاب را از ما گرفت اما خون این عزیزان باعث شد ریشه نفاق در کشورمان برای همیشه خشکانده شود و این ثمره خون شهداست.

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: از دستگاه قضایی تشکر می‌کنم که در این نبرد اقتصادی ما با ابر جنایتکاران عالم، انصافا در حال قطع دست مفسدان و اخلالگران اقتصادی بوده و در برقراری عدالت در جامعه شبانه روز در حال تلاش است.

روحانی اظهار داشت: از زبان مردم از دستگاه قضایی درخواست می‌کنم همانطور که در برخورد با مفاسد اقتصادی قاطعانه و انقلابی عمل کردند که ما همه سپاسگزاریم در برخورد با مفسدان اخلاقی هم با همان اقتدار برخورد کنند.

وی ابراز داشت: مردم متدین و انقلابی کشورمان ناراحتند زیرا کشف حجاب در برخی شهرها در حال عادی شدن بوده و دشمن به سرعت در حال کار کردن است در حالیکه هیچ برخوردی انجام نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان رودسر ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای جامعه بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: روایت است اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود انواع و اقسام فساد جامعه اسلامی را در بر خواهد گرفت.

روحانی با تاکید بر اینکه بر اساس تأسی از سیدالشهدا (علیه السلام) نباید به هیچ عنوان در برابر اینگونه کشف حجاب ساکت بنشینیم اذعان کرد: امیدواریم دستگاه قضایی با اصلاح قوانین و یا با تدبیر دیگری نسبت به بحث کشف حجاب در برخی شهرها اقدام قاطعی را به عمل آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از کارکنان و سربازان ندامتگاه رودسر که امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع ما حضور پیدا کردند هم تشکر و قدردانی می‌کنم.

Share