امام جمعه شهرستان رودسر؛

در هشت سال دولت بی‌تدبیر برای مردم ناامیدی ایجاد کرد، ویرانه‌ای برای گیلان ساختند

حانی آغاز مانور دریایی سه کشور ایران، چین و روسیه در دریا و اقیانوس را با وجود خط و نشان آمریکا تحقیر شیطان بزرگ دانست و گفت: با شکل گیری‌ قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی این تحقیرها همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» در خطبه‌های اول نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: برای داشتن تقوای عملی در کنار تقوای فکری باید از خداوند متعال کمک گرفته و توکل کنیم تا ما را در پیروزی با شیطان یاری کند.

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن بزرگداشت ایام پیش رو میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نامگذاری‌هایی مانند ولادت خانم فاطمه زهرا(س)، روز زن و تکریم مقام مادران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما ما باید تلاش کنیم که این توجهات در کنار توجهات اعتقادی به شکل عملی باشد.

روحانی از برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه میلاد خانم فاطمه زهرا(س) خبر داد و تصریح کرد: امام زمان(عج) در فرازی از سخنانشان فرمودند؛ الگوی من مادرم زهرا(س) است، ما معتقدیم ائمه(ع) الگوی ما هستند بنابراین حضرت زهرا(س) الگوی حقیقی همه ما در زندگی، علم‌آموزی، تربیت فرزندان، تقوای الهی، پرهیز از گناه، انجام واجبات، مستحبات و عبادت ا‌ست.

وی با بیان اینکه خانم فاطمه زهرا(س) علاوه بر دوری از تجمل‌گرایی در شوهرداری نمونه عالم بودند ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) اهل قناعت بوده و در مشکلات زندگی صبوری می‌کرد و حتی یکبار نشد که همسرش را در مسائل مادی در فشار قرار دهد، موضوعی که اگر در خانواده‌ها رعایت و الگو شود دیگر شاهد این همه طلاق و گسست و اختلافات خانوادگی نخواهیم بود.

امام جمعه شهرستان رودسر گرایش به تجملات در زندگی را از دیگر مواردی که در خانواده‌ها ایجاد مشکل و اختلاف کرده است خواند و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) حتی در روز وصلت خویش با امیرالمؤمنین(ع) لباس نوی خود را به فقیر و در راه رضای الهی هدیه داد پس ایشان برای همه ما حقیقتا بهترین الگوست.

روحانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر با بیان اینکه اطاعت از فرامین الهی به زندگی برکت می‌بخشد اظهار داشت: ماه بهمن ماهی است که پیروزی عظیم ملت و انقلاب اسلامی ما در آن رقم خورد و تمام معادلات سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی بین‌المللی تحت شعاع آن قرار گرفته و به هم ریخت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی قطب‌بندی جهانی شرق و غرب را در جهان به هم ریخت و خارج از سلطه شوروی و آمریکایی‌ها به پیروزی رسید افزود: البته داشتن تعاملات جهانی با کشورهای مختلف به غیر از کشور جعلی رژیم صهیونیستی و کودک‌کش همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و این امر مخالف سلطه‌پذیری است.

امام جمعه شهرستان رودسر دستاوردهای چهل و دو ساله انقلاب اسلامی را چشمگیر خواند و عنوان کرد: متاسفانه این روزها شاهد برخی بی انصافی‌ها هستیم و حرف‌هایی بر سر زبان جاری می‌شود که مایه تاسف است در حالیکه باید بصیرت داشته باشیم زیرا دشمن کمین کرده و می‌خواهد چنین حرف‌هایی را از ما بشنود تا ما را مأیوس و ناامید کند.

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به سفر رییس جمهور به کشور روسیه آثار این سفر را در بخش‌های مختلف بسیار مهم اعلام کرد و یادآور شد: بعد از پیام تاریخی امام خمینی(ره)‌ به گورباچف در مورد به پایان رسیدن دوران عمر کمونیست، سفر شهید حاج قاسم سلیمانی به مسکو و دیدارش با پوتین را شاهد بودیم که چگونه در کاخ کرملین که سال‌ها منادی ضد خدا در جامعه بشری بود، ایستاد و نماز اقامه کرد.

روحانی اقامه نماز توسط رئیس جمهور ایران اسلامی آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین را نشان دهنده پیشتازی تفکر انقلاب اسلامی در جهان ذکر کرد و گفت: علمای اهل سنت روسیه افتخار کردند که آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین نماز اقامه کردند، در حالیکه به مدت ۷۵ سال تمام این جمهوری‌هایی که روزی زیر سلطه شوری بوده و بعدها مستقل شدند، علیه نماز و خدا تبلیغ کرده بودند.

وی تکریم رئیس جمهور ایران اسلامی در دومای روسیه را از دیدگاه تحلیلگران جهانی بی‌نظیر ذکر کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب، مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار ایران اسلامی نگاه توحیدی به تمام کاخ نشینان عالم رسید و مردم جمهوری اسلامی ایران راه پرعظمتی را شروع کرده‌اند و انقلابشان قطعا به دست صاحب اصلی‌اش سپرده خواهد شد.

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: با توافقاتی که در این سفر و در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی صورت گرفته انشالله شاهد تحول گسترده‌ای در تمامی امور خواهیم بود.

روحانی عنوان کرد: مانور دریایی سه کشور ایران، چین و روسیه در دریا و اقیانوس شروع شد در حالیکه آمریکایی‌ها برای آن خط و نشان کشیده بودند، بی شک همه اینها در راستای تحقیر شیطان بزرگ است و با شکل گیری‌ قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی این تحقیرها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در روزهای آینده قرار است به استان گیلان سفر کنند افزود: پیشاپیش از سفر ایشان به استان گیلان و سفرهای استانی که منشأ خیرات و برکات است تقدیر و تشکر می‌کنم و از زبان مردم می‌گویم که گیلان به سفر رئیس جمهور انقلابی و جهادی خود امید دارد تا به موجب آن شاهد تحول همه‌جانبه‌ای در استان باشیم.

امام جمعه شهرستان رودسر تعیین تکلیف طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام گیلان را از جمله درخواست‌های مردم استان از رئیس جمهور محترم دانست و ابراز داشت: فقر و بیکاری جوانان گیلانی در سرسبزی این استان مخفی مانده است رونقی ندارد، خصوصا در هشت سال دولت بی‌تدبیر که برای مردم ناامیدی ایجاد کرد ویرانه‌ای برای گیلان ساختند.

روحانی سد پلرود را از جمله طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن طولانی شده و به درازا کشیده شده است اعلام کرد و یادآور شد: چرا و تا چه زمان باید این پروژه اینطور نیمه تمام باقی بماند؛ انتظار داریم تکلیف این سد و امثال چنین پروژه‌هایی که نمونه آن در گیلان بسیار زیاد است مشخص و روشن شود که البته امیدواریم با سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور شاهد باز شدن چنین گره‌هایی باشیم.

وی ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: در اینجا از زحمات فرماندار سابق مان هم صمیمانه تشکر می‌کنم و انشالله با روحیه جهادی و میدانی فرماندار جدید شاهد حرکت گسترده دولتمردان، رؤسای ادارات و مدیران در سطح شهرستان رودسر باشیم.

Share