انتقاد نماینده شهرستان‌های رشت و‌ خمام در مجلس؛

عدم ثبات مدیریتی در رشت و کندی اجرای پروژه‌های پسماند| از روند اقدامات در سراوان راضی نیستم

محمدرضا احمدی سنگری ضمن انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در رشت و کندی اجرای پروژه‌های پسماند گفت: از روند انجام اقدامات در لندفیل سراوان راضی نیستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان؛ «محمدرضا احمدی سنگری» شامگاه پنجشنبه (۲۳ تیر) در گفت‌وگوی خبری از ابلاغ آئین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت: دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر روند کار گروه ممیزی رتبه‌بندی نظارت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه اجرای کامل طرح رتبه‌بندی زمانبر است و حتما در این مسیر مشکلاتی ایجاد می‌شود افزود: بنده به عنوان دبیر اول کمیسیون آموزش با تمام وجود تلاش میکنم تا قانون رتبه‌بندی به طور صحیح اجرا شود.

احمدی سنگری اقداماتی که برای ساماندهی معلمان حق‌التدریسی انجام گرفته را هم برشمرد و عنوان کرد: طرح ساماندهی معلمان آموزش و پرورش را در کمیسیون آموزش و تحقیقات برنامه‌ریزی کردیم تا کلیه حق‌التدریسی‌ها، نهضتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها و حتی معلمان غیرانتفاعی ساماندهی شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جذب ۲۵ هزار معلم در سال جدید خبر داد و اضافه کرد: کمیسیون آموزش پیشنهاد داد تا این جذب از بین کسانی باشد که در امر تدریس تجربه دارند.

وی آخرین اخبار و اطلاعات در مورد بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز برشمرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده برخی از هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورشی نیستند اما ما تاکید داریم اگر کسی قرار است در اینجا تصمیمی بگیرد حتما آموزش و پرورشی باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش‌بنیان پس از سه سال پیگیری نمایندگان در اردیبهشت امسال تصویب شد اذعان کرد: اگر می‌خواهیم از فرار نخبگان جلوگیری کنیم باید بستر لازم برای فعالیتشان را در داخل کشور فراهم کنیم.

احمدی سنگری در ادامه یادآور شد: دو هفته پیش با حضور مسئولان محیط زیست کشور ظرفیت‌ها و چالش‌های استان گیلان بررسی شد از طرفی بنده در جلسه‌ای که اخیرا در حضور رییس‌جمهور برگزار کردیم عرض کردم که به هیچ عنوان از روند انجام اقدامات در سراوان راضی نیستم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه قرار بود لندفیل جدید معرفی و لندفیل سراوان در پایان سال ۱۴۰۱ به طبیعت بازگردانده شود افزود: در جلسه با رئیس‌جمهور گفتم که متاسفانه ما در شهر رشت مدیریت شهری نداریم و هم اینک شهر رشت شهردار ندارد و همه اینها آسیب‌هایی است که وجود دارد و مطمئنا به ضرر ما خواهد بود.

وی برگزاری جلسه‌ای با کارگروه پسماند وزارت کشور در هفته آینده و تاکید وضعیت سراوان در آن جلسه را از دیگر اقدامات در دست انجام ذکر کرد و گفت: طبق اعلام معاون سیاسی استاندار گیلان کارگروه پسماند استان و کارگروه فاضلاب شهری و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت تشکیل شده و جلسات آن در حال برگزاری است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس اضافه کرد: به اتفاق رئیس آبفای استان گیلان با وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور چندین جلسه برگزار کردیم و قرار شد طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، چهار هزار میلیارد برای بهسازی گوهررود و زرجوب اختصاص داده شود.

احمدی سنگری با بیان اینکه به زندان لاکان برای جلوگیری از ورود فاصلابش به داخل دو رودخانه گوهررود و زرجوب یکماه فرصت داده شده است عنوان کرد: احداث هرچه سریعتر تصفیه خانه مسکن مهر رشت و دادن یک فرصت دوماهه به بیمارستان‌ها برای مدیریت فاضلاب عفونی از دیگر مواردی است که در دست پیگیری قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم قرار است از ظرفیت سازمان انرژی اتمی برای تولید هرچه کیفیی‌تر محصولات کشاورزی و صادرات آن‌ها استفاده کنیم.

وی استقرار هرچه سریعتر ادارات در شهرستان خمام را خواستار شد و خاطرنشان کرد: امسال برای شهرستان خمام بودجه در نظر گرفتیم و پیگیریم اقداماتی برای خرید تجهیزات و آماده‌سازی فضا جهت استقرار ادارات در این شهرستان انجام گیرد.

Share