شهردار رشت اعلام کرد؛

فاز اول بهسازی لندفیل سراوان به نقطه انتهایی خود رسیده | افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی طی ۲ ماه

علوی شهردار رشت به همراه احمدی نماینده شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی بر روند اجرای پروژه بهسازی و تصفیه خانه سراوان نظارت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سی و پنجمین روز از روند بهسازی سراوان سید امیر حسین علوی شهردار رشت، محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به همراه روسای ادارات محیط زیست و آبفای شهرستان رشت و تعدادی از معاونین و مدیران شهری از روند بهسازی لندفیل سراوان و تصفیه خانه بازدید به عمل آوردند.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس در حاشیه این بازدید از شهردار رشت و کلیه کارکنان شهرداری که در این مدت برای بهسازی سراوان تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت: تمام سعی ما این است تا بتوانیم حجم مشکلات مردم و اهالی منطقه را در حوزه پسماند و شیرابه‌های سمی ناشی از آن کاهش دهیم.

احمدی سنگری بازتاب مشکلات اشاره شده در سطح ملی را هدف از انجام چنین بازدیدهایی اعلام کرد و گفت: متاسفانه به علت جاری شدن شیرابه‌های سمی در رودخانه‌های شهر رشت شاهد بروز انواع بیماریهای پوستی و سرطان در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه محصولات صیفی و کشاورزی توسط آب آلوده رودخانه‌های گوهررود و زرجوب آبیاری می‌شوند، اذعان کرد: از همه مسئولان استانی و کشوری میخواهم کمک کنند تا معضل سراوان و رودخانه‌های آلوده شهر رشت حل شود.

سید امیر حسینی علوی شهردار رشت نیز در این نظارت میدانی ضمن تشکر از همه شخصیتهایی که پیگیر رفع معضلات زیست محیطی پسماند سراوان و رودخانه‌های آلوده شهر رشت هستند، ابراز داشت: امیدوارم خروجی نظارتهای اینچنینی به بهتر شدن شرایط محیط زیست شهر رشت و استان گیلان بیانجامد.

شهردار رشت تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که شهرداری رشت و شورای اسلامی شهر برای مدیریت لندفیل سراوان تدارک دیده بود، بهسازی و اجرای پوشش خاکی تاج بالایی لندفیل را از یک ماه قبل با ظرفیت لجستیکی شهرداری رشت آغاز کردیم.

سید امیر حسین علوی با تاکید بر اینکه برنامه اول شهرداری رشت در بحث بهسازی لندفیل سراوان تقریبا به نقطه انتهایی خود رسیده است، ابراز داشت: با ورود پیمانکار ذیصلاح جدید انتظار داریم تا فرآیند بهسازی کل پروژه سراوان با احداث حوضچه‌های جدید جمع‌آوری شیرابه و تکمیل تصفیه شیرابه موجود در یک پروسه ۱۲ ماهه به انجام برسد.

وی اذعان کرد: بدون تردید با تکمیل زنجیره مدیریت پسماند پهنه مرکزی استان گیلان شامل رشت و شهرستانهای اطراف، فرآیند مدیریت در این بخش بهتر از گذشته به پیش خواهد رفت.

شهردار رشت در مورد کارخانه کودآلی لاکان هم مواردی را ذکر کرد و افزود: ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان ظرف دو ماه آینده به حدود ۸۰۰ تن ارتقاء پیدا خواهد کرد و با انجام این کار بخش عمده‌ای از زباله‌های ورودی پردازش می‌شوند.

علوی اظهار داشت: با تکمیل زباله‌سوز سراوان که بخش انتهایی زنجیره مدیریت پسماند در شهر رشت محسوب می‌شود ما کمترین آسیب را در سالهای آینده در حوزه تخریب محیط زیست خواهیم داشت و قطعا این امر در کنار مشارکت مردم به همراهی ویژه مسئولان منطقه‌ای و ملی در حوزه تخصیص اعتبارات نیاز دارد.

لازم به ذکر است شهردار رشت و نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام با هیات همراه در پایان از روستای کچا نیز بازدید به عمل آوردند.

Share