معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان؛

سایت زباله سوز سراوان باید در سال ۱۴۰۱ افتتاح شود|تقسیم پهنه‌های پسماند به ۷ بخش

اکبری مقدم با بیان اینکه بر اساس تعهدات، سایت زباله سوز سراون باید در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد، افزود: این بهره برداری با افزایش نرخ ارز و دلار بسیار سخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «احمد دنیا مالی»، عصر امروز (شنبه، ۲۸ تیر) در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس یازدهم که در سالن اجلاس دیوان محاسبات گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه حل چالش‌های حوزه پسماند از اولویت‌های مجمع نمایندگان است، اظهار کرد: چندین مسئله برای حل این معضل در مجمع نمایندگان سیاست‌گذاری شده که مهمترین آن مدیریت پسماند است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه باید مشکلات حوزه محیط زیست باید در جامعه برطرف شود، افزود: افزود: باید تلاش شود تا تولید زباله در گیلان کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید با تدوین برنامه اثرگذار و قابل پذیرش برای جامعه در مدیریت پسماند عمل کرد، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توان در کاهش زباله انجام داد، حذف کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی پاکت‌های کاغذی است.

در ادامه این نشست، «علی اوسط اکبری مقدم»  پسماند را اولویت نخست گیلان در چالش ها دانست و اظهار کرد: در شرایط نرمال به صورت روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود که این میزان در زمان حضور گردشگران بسیار بیشتر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه در منطقه سراوان، زباله چهار شهرستان رشت، شفت، صومعه سرا و فومن دپو می‌شود، گفت: اقداماتی در این سایت به جهت مدیریت پسماند انجام شده اما هنوز به مرز بهره‌برداری نرسیده است.

وی به تقسیم بندی پهنه‌های پسماند استان گیلان به هفت بخش خبر داد و گفت: مهمترین این پهنه که مورد اهتمام مردم منطقه و رسانه‌ها قرار گرفته، پهنه سراوان است و باید بیشتر مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

اکبری مقدم با بیان اینکه بر اساس تعهدات، سایت زباله سوز سراوان باید در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد، افزود: این بهره برداری با افزایش نرخ ارز و دلار بسیار سخت شده هر چند جلساتی را به صورت منظم با رئیس سازمان برنامه و بودجه داریم و امیدوایم این تعهدات تحقق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی مدیریت پسماند گیلان هیچ اقدامی انجام نشده، تصریح کرد: هیچ کار فرهنگی در بحث مدیریت پسماند نداریم و حتی در احداث زباله سوز سراوان دانش فنی مرتبط با آن وجود ندارد و در حال حاضر تمام اجرا و نظارت بر پروژه های حوزه پسماند با فرد غیر کارشناس دنبال می شود.

وی با بیان اینکه تحت هر شرایطی، ۵۰ درصد زباله استان وارد محیط زیست شده است، گفت: تمام زباله‌هایی که وارد مراکز دپو می‌شوند، نیاز به مدیریت دارند.

Share